ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Zöldtech magazin támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélturbina készítése házilag
Környezetbarát technológiák

Publikus a Tesla Model S árlistája
Autó Pult * 2011.12.22 * Szerző: Sütő Zsolt
49 hozzászólás
Világ

A világ végre gazdagodik egy végtelenül vonzó, jól kihasználható, üzleties megjelenésű limuzinnal, aminek lemezei alatt egy tisztán elektromos hajtáslánc lapul.

H i r d e t é s

»A 60 kWh-ás telepekkel már 370 kilométerre is merészkedhetünk otthonunktól, 5,9 szekundom alatt teljesíthetjük a kötelező sprintet, s 193 km/órás sebességgel hajthatunk. A 85 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt változat hatótávolsága már jelentőségteljes 480 km, s vele már sportautók torkát szorongathatjuk meg, hiszen a Performance kiadás 4,4 másodperces sprintideje már önmagában sokat ígér, de éppenséggel a 208 km/órás végsebesség sem ad okot a szégyenkezésre, arról nem is beszélve, hogy az erőforrás teljesítménytartó karakterisztikája minden fordulaton jelentős dinamizmust szavatol.«

Teljes cikk >>>

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

Beledi Róbert
2012.01.14, 20:48
Kedves névtelen!
Ott a pont!

Névtelen olvasó
2012.01.14, 18:19
A kulcs az "akár" szóban rejlik. Ha azt mondjuk, hogy a Tesla Model S a legnagyobb akkucsomaggal (85kWh) 300 mérföld = 480km -t képes megtenni, azt gondolom értelmes terhelés mellett átlagoltan sík terepen mérik. Ez olyan, mint akármelyik másik autómodell fogyasztásának megadása, szabványok vonatkoznak rá.

Amúgy meg fölösleges dolog azon acsarkodni, hogy mennyire használható, vagy mennyire nem az. Vannak pozitív és negatív tulajdonságai is. Lehet itt jönni egyik oldalról a töltéssel és a hatótávval, míg a másik oldalról a hajtáslánc egyszerűségével és a meghibásodás alacsony valószínűségével.

Beledi Róbert
2011.12.29, 10:00
szenes te nagyon lüke.....az EV1 akár 240 km-t is ment egy töltéssel,mint ahogy leírtam.Persze mindez köszönhetően a nagyon alacsony légellenállásának és a hajtáslánc veszteségeinek kiküszöbölése végett.De írtam egy telefonszámot,fel lehet hívni,esetleg el is lehet menni személyes megbeszélésre,akkor telefonon vagy személyesen leszel elküldve a *******.... http://www.evpermanent.com/hu/infohu.php itt találsz egy érdekes,és viszonylag egyszerű számítást arról,hogy mihez mi kell....marhaság a napi 500 km ingázás?Nagykanizsáról utazik fel parlamenti képviselő naponta.....esetleg keresd ki a honlapjukról a nevét,és kérdezd meg akár személyesen.....végül is igazad van,a tények ellenére tényleg elmebetegség....

szenes
2011.12.29, 02:35
beledi Az EV1 ennek ellenére 120-160 km-t ment egy töltéssel. Ez a 25 km pont akkora marhaság mint az 500 km-es napi ingázásod.
Véletlenül írsz ilyen elmebetegségeket, vagy csak ennyit tudsz?

Beledi Róbert
2011.12.28, 23:47
A gm ev1 akkukapacitása maximálisan 26.4 kWh volt....Itt utána lehet nézni: http://szekeres.info/in...id=60&Itemid=67&lang=hu Teljes terhelésen jó ha 25 km-t elment volna.....

Beledi Róbert
2011.12.28, 23:43
Kedves Noh2!Ki beszélt itt átlagos napi 500 km ingázásról?Mert benne volt abban a szövegen,amit leírtam?Én nem tudok szöveget értelmezni?Önnél mindenesetre jobban.
Kedves turidani!
Vezettél már hosszú távon?Akár autópályán?Kihasználtad 4 órán keresztül a jármű 100 %-os teljesítményét?Kötve hiszem.Itt viszont Mohos Tamást kellene megkérdezned:0621/25-25-272 aztán vele lehet veszekedni.Fékenergia visszatöltése hogyan lehet hatékonyabb,ha a fékhatás eleve generátor meghajtására használódik el,itt maximum a veszteségeken lehet faragni,nem pedig csodát tenni.Talán itt még a vészfékezés jöhet szóba,de az kissé megint más megoldás.Létezik egy következő módszer is:egységnyi üzemanyaggal minél nagyobb távot megtenni.Ilyen idióta versenyeket nem csak direkt erre a célra egyetemek közreműködésével fejlesztett "csodajárgányokkal" rendeztek,hanem volt szériaautókkal majdnem fél Európán át tartó kísérlet is.Ennek a végeredménye 2.2-2.5 l/100 km gázolaj lehetett egy 1.9 literes tdi seat részvételével.Ugyanezt villanyautóval is meg lehet csinálni,vagy az ellenkezőjét is.Példaként talán a GM első komolyabb elektromos autóját lehet felhozni:136 lóerő(ez tényleg 100 kW amúgy)és változó hatótávolság(valahol 100nál kezdődik és 240-nél ért véget kiviteltől függően)azonban ha egy 100 kW-os motort huzamosabb ideig szeretnél terhelni,akkor oda kell valami olyan is,ami ezt az energiát biztosítja.Olyan könnyű és nagy tárolókapacitást pedig még nem nagyon találtak fel.

NoH2
2011.12.28, 22:55
Michael: Miért mit várt, hogy majd fákat fognak kivágni miatta?

NoH2
2011.12.28, 22:53
Beledi Róbert: Nem tudom milyen napi 500 km-es ingázásokról álmodozik, ilyenre értelmes gyártó nem optimalizál, mert ez a lehetséges vevőkör olyan kis részére igaz, akik ha kiesnek az senkinek sem fáj.
Nem, az ülepemet nem koszolom össze JC szájával. Nem én nem tudok fogalmazni, hanem ön nem tud szöveget értelmezni.

Michael
2011.12.28, 21:19
Az egyik ilyen ÉMÁSZ töltöállomás a Margitszigeten a Danubius Hotel és a a másik hotel gazdasági bejárata elött a kanyarban van felállítva. Két parkoló hely lett ezért lezárva!
Használati eljárás: telefon->adatközlés->indítás->jelentés, töltés befelyezése. Igen körülményes. Meddig csüng a készülék a csatlakozón?
Ameddig valóban tölt, I és U=0, vagy amíg a vendég a szemét orvosolja?

turidani
2011.12.28, 21:00
Itt most nem arról van szó, hogy a felhasználók többsége az utazások többségében milyen hatótávú elektromos gépkocsival elégszik meg.

Hanem az a kérdés, hogy ha egy elektromos gépkocsi hatótávja az egy nap alatt megtehető távolságnál kisebb, akkor nem elegendő a lassú éjszakai töltés, hanem napközben i gyorstöltésre van szükség.

Egy teljes értékű használatra készült elektromos autónak legalább 100kW-os motorjának kell lennie (lásd pl. Ford Focus Electric), a hatékony fékenergia-visszanyeréshez pedig akár ennek kétszerese is indokolt lehet.

Tehát egy teljes értékű menetdinamikát biztosító elektromos autó akkumulátorának tartós terhelhetősége 100kW felett kell hogy legyen.

Ez annyira nyilvánvaló követelmény, hogy már a 20 évvel ezelőtti kísérleti elektromos autókat is 100kW körüli teljesítményűre készítették.

Aki tehát egy közterületi töltőállomást ennél kisebb teljesítményre tervez, az egész egyszerűen hülye, mert az még a gépkocsi akkumulátora által biztosított lehetőséget sem engedi kihasználni.

Ráadásul azért is hülye, mert az egy töltőállomással naponta kiszolgálható autók mennyiségét a töltőállomás teljesítménye határozza meg.

Aki tehát az autók akkumulátora által lehetővé tett ttöltőteljesítménynél durván kisebb teljesítményű töltőállomást készít, az pont a töltőállomás elsődleges célját veszi semmibe.

Tehát az ilyentől el kell venni a diplomáját, és örökre el kell tiltani a töltőállomások tervezésétől.

Névtelen olvasó
2011.12.28, 20:47
Beledi Róbert! Kérjük az italos pincért!

turidani
2011.12.28, 20:29
Ha a jelenlegi töltőállomások telepítésének bármiféle értelme lett volna, akkor a Teslának a Model S piacravitelekor nem lenne szüksége arra, hogy A JELENLEG LÉTEZŐKNÉL SOKKAL NAGYOBB TELJESÍTMÉNYŰ TÖLTŐÁLLOMÁSOK tömeges telepítését vegye be az üzleti programjába.

Ha az eddig telepített töltőállomásoknak valóban lett volna értelmük, akkor a Testla is pont ugyanolyan töltőállomásokat telepítene, mint amilyeneket eddig telepítettek.

De nem olyanokat telepít.

Tehát az eddig telepített töltőállomások a gyakorlati használatra alkalmatlanok, és hülye volt az, aki kitalálta, hogy ilyen kis teljesítményűeket kell telepíteni.

Mert ha ezek már az első komolyabb elektromos autóhoz sem elegendő teljesítményűek, akkor mi a fenének csinálták ilyenre?

- - - -

Tehát nem én mondom, hogy hülyeség volt ilyen kisteljesítményű töltőállomásokat telepíteni.

Hanem az élet bizonyította be, rögtön az első alkalommal, amikor valaki valóban komolyan használni akarta őket.

Beledi Róbert
2011.12.28, 20:20
Különben is:a két éves gyerek cicin lóg,a 90 éves meg vihog a pőrén öltözött nővéreken....meg kellene értened a viszonyítás fogalmát

Beledi Róbert
2011.12.28, 20:11
Kedves turidani!

A szavaiddal élve:ha nem is jól,de én legalább ülök már valahogy a lovon!Mi van akkor,ha majdnem széles tömegeknek is jó az a bizonyos korlátozott hatótávolság?Nem megyek messze földrajzilag egy példában,valaki Zalaegerszegen lakik,és Körmenden dolgozik.70-80 km oda-vissza.és közben ugyebár 8 órás műszak van(remélhetőleg sajnos)Az általam említett statisztika pedig nem úgy készült,hogy van 1 millió ember,aki napi 600 km-t tesz meg,és van 3 millió,aki semennyitsenemhát.A statisztika szerintem is veszélyes fegyver:ha nem tudod,vagy sejted a végeredményt,akkor félre tud vezetni.Ha leteszem az autót 8 órára,akkor lassan miért nem lehet rátölteni?Ja hogy be sem vezették az áramot?Amúgy pénze meg mennyi embernek van egyáltalán 10 milliós autóra,ha közben meg el is van már adósodva(utalok itt a sok valuta hitelesre)tegyük fel,valaki pont egy benzinkúton dolgozik(vagy éppen bérli...)és villanyverdával jár be 30 km-ről,és lazán fel tudja tölteni a benzinkút villanyával....amit meg persze le is tud írni az adóból,mert ellenőrizni nem nagyon lehet...(maradjunk a magyar ember találékonyságánál....)Visszatérve az első mondatodhoz:én nem az eladhatóságról kezdtem el írni....széles körben alkalmazták az első windowst?Nem is volt annyi számítógép,mint akár 10 évvel később,hát még napjainkban....Írtam már,hogy menj vissza grafikákat rajzolni....én is visszamegyek pincérkedni

Névtelen olvasó
2011.12.28, 18:12
turidani
2011.12.28, 15:52

és mi van akkor, ha mint az eddigi magyar találékonysága utalva, hogy mivel sokan okoskodnak a nagyobb teljesítményü lehetöségekkel, saját maguk állítanak fel egy-két forgalmasabb helyen erössebb töltöállamásokat és megmutatják, mit lehet.

turidani
2011.12.28, 15:52
Kedves Róbert, fordítva ülsz a lovon.

A korai Windows azért nem jó hasonlat a mostani elektromos autóhoz, mert már az első Windows változatot is tömegesen lehetett eladni, és széles körben lehetett használni, a mostani elektromos autókat pedig csak egészen kis darabszámban lehet eladsni, és csak nagyon korlátozott célokra lehet használni.

A gyorstöltés pedig pont azért kell, hogy megérje út közben beállni a töltőállomáshoz, és ne kelljen a kocsit az akku teljes kimerüléséig hajtani.

A jelenlegi töltőkkel ugyanis ez olyan hosszú időt igényel, amit a legtöbb gépkocsitulajdonos napközben, útközben nem nem tud erre fordítani.

Az csak a kisebb baj, hogy a jelenlegi elektromos autók csak 100-150 km-t tudnak menni egy töltéssel.
Az viszont már nagyobb baj, hogy ezeket a korlátozott hatótávú autókat nem lehet napközben gyorstölteni, tehát naponta csak egy töltésnit lehet velük autózni.

A statisztikáról pedig már többször is tisztáztuk, hogy mennyit érnek.

Egy 2-éves gyerek és egy 90-éves öregember 46 éves átlagéletkort ad ki.

De amíg az átlag szerinti 46 éves férfi még falja a nőket, addig a valóságban se a 2 éves gyerek, se a 90 éves öregember nem tud mit kezdeni a nőkkel.

Sokan hajlandóak lennének venni olyan elektromos autót, amely kb. 150 kilométerenként 5 perc töltést igénye.

De nagyon kevés embernek van kidobnivaló pénze egy olyan autóra, amivel naponta csak 150 km-t lehet menni, mert csak 4 óra alatt lehet újra feltölteni.

- - - -

Amíg a töltőállomások maguk sem tesznek lehetővé nagyteljesítményű gyorstöltést, addig az elektromos autók gyártói sem látják értelmét olyan autók készítésének, amelyek elviselik a gyorstöltést.

Beledi Róbert
2011.12.28, 13:43
Kedves turidani!
Látom,még most sem érted....mi köze van az állami támogatásnak a meglévő és megvásárolható technológiának?Azon kívül,hogy támogatással talán szélesebb körben elérhető az ára miatt....létezik egy olyan is,hogy kompromisszum:adott egy lítium telep,aminek az élettartama nagyban függ attól,mennyire van lemerítve,ergo ha állandóan rátöltesz akár kis mennyiséget is,élettartama sokszorosa lesz annak,mintha állandóan 90%-ig lemerítenéd,ergo a gyorstöltésnek nem biztos,hogy feltétlen szükségszerű az alkalmazása.Gyorstöltő állomás létrehozásának egyszerű fizikai korlátai vannak:lehet nekem egy 200 kW-os gyorstöltőm,ha a meglévő elektromos hálózat egyszerűen egy adott ponton hirtelen nem bírna el ennyi pluszterhelést.Mert akkor az összes hálózati vezetéket ki kell cserélni vastagabbra,vagy pedig az elektromos áram felhasználását kell nagyban függővé tenni az igényekhez.Vagy nézzünk egy tényleges gyakorlati felhasználást pont a tesla roadster oldalán: Debrecenben van egy,és telepítettek csak az autónak egy 8 kW-os napelemes rendszert az akkuk töltéséhez.Semmi gyorstöltés.....Egy másik dolog az,hogy a tesla saját gyorstöltőjével 40 perc alatt fel lehet tölteni az akksit,de kérdése,hogy a hálózat elbírja-e.Kedves szenes!A vessző billentyűt meg kérd vissza a fiadtól,mert hiányolják az írásaidból....Az akkumulátor meg valósan régebben létezik,csak a jelenlegi igényeknek az a technológia nagyon nem felel meg.A nagy távolságokban való használhatóságot jelentősen csökkentik az elektromos áram fizikai tulajdonságai,ezt általános iskolában is tanítják.A következő érdekesség pedig a következő statisztikai adat:Európában az emberek túlnyomó többsége nem használja egy irányba nagyobb távolságra az autóját,mint 130-150 km.....utána pedig legalább 4 órára megáll....tehát van idő a lassú töltéshez,ami egy családi ház elektromos hálózata is elbír valahogy....és most kedves kötözködő marhák,lehet marcangolni,mint a hiénák,keresve a hibákat,de nehogy javítani merjetek,mert röhögni szeretnék még az óévben :D

Névtelen olvasó
2011.12.28, 10:03
Kedves szenes!
Mielött okoskodna és egyeseket kiosztana, tanuljon meg helyesen írni vagy azokat a billentyüket alkalomadtán lenyomni.

turidani
2011.12.27, 23:29
Szenes, öregem,

baromi rossz lehet neked.

Semmi értelmes vita, csak acsarkodás és gyűlölködés... ...sajnállak.

szenes
2011.12.27, 22:09
Akkor foglaljuk össze:

- túró janó ismét pofára esett mert lövése sincs arról amihez hozzászól, eddig is így volt ezután is így lesz
- túró janó pofára esett mert képtelen elrugaszkodni a több órás töltés lázálmától, hiszen agyilag képtelen felfogni hogy az akkumulátotos elektromos járműveket tipikusan nem csontig kimerítik majd teljesen feltöltik üzemmódban használják. Így ezzel megint csak hülyét csinált magából
- túró janó pofára esett mert még azt sem tudja hogy a Tesla saját töltőjével 40 perc alatt lehet teljesen feltölteni a Model S-t
- túró janó pofára esett, mert a leghalványabb lövése sincs se a csatlakozószabványokról se a gyorstöltésről, az egyik marhaságot a másik után nyökögi be a témában és azt hiszi ezzel milyen okosnak látják pedig csak egy semmihez sem értő ostoba pojáca
- túró janó mikor húzol el már a francba innen?

turidani
2011.12.27, 17:33
Kedves Róbert,

látom, még mindig nem érted.

A Windows oprendszert az emberek önként, állami támogatás nélkül is milliószámra vásárolták, és éveken keresztül a napi munkájukban használták.

A mostani töltőállomásokat viszont még hatalmas állami támogatások ellenére sem akarják tömegesen telepíteni, és ráadásul semmi értelmes célra nem lehet őket használni.

Tehát ez a két dolog abszolúte nem hasonlítható egymáshoz.

- - - -

Az akkumulátoros járművek bő egy évszázad óta léteznek, a gépkocsikkal szemben támasztott felhasználói igények pedig évtizedek óta ismertek, és a jövőben is változatlanok maradnak.

Tehát semmi akadálya nem lett volna egy olyan töltőszabvány kialakításának, ami a teljes értékű elektromos autók számára is megfelelő töltési időt biztosít, és így az elektromos autók számára hosszú távon egységes töltő infrastruktúrát biztosít.

Ehhez csak arra lett volna szükség, hogy egyből egy olyan nagy (>200kW)teljesítményű DC töltőcsatlakozót szabványosítsanak, ami a hagyományos gépkocsikhoz hasonló hatótávú jövőbeli elektromos autók számára is megfelelően (<15 perc) rövid töltési időt biztosít.

Mert - mint azt a Tesla Model S megjelenése is bizonyítja - csak ilyenek telepítésének van értelme.

Beledi Róbert
2011.12.27, 08:55
Kedves turidani!
Akkor nézzük a Windows 95.ös bemutatását:lefagyott a bemutatón...mégis vitték,mint a cukrot,mert többet tudott,mint amit reklámoztak.Hogy ez sem működik tökéletesen?Van másik?Jobb?Mint amikor piacra dobták a 64 bites számítógépeket,de a programok még nem voltak meg hozzá!(persze a régi 32 bitessel is lehet használni,csak nem tudod 100%-ban kihasználni)A mostani helyzet az elektromos autókkal nem ugyanaz?Vagy legalábbis hasonló?Ne alapból tagadni próbáld a kommenteket,hanem próbáld több oldalról is megközelíteni....lehet,hogy egy oldalról tök hülyeség,de a többi meg nagyon odaillő.Amúgy próbálj 3.1-es vindózzal a jelenlegi gépedet üzemeltetni....próbáld a régi elektromos autót feltölteni a jelenlegi gyorstöltővel....sohasem hozták ki egyszerre az összeillő technikát,mindig eltartott akár 5 évig is

turidani
2011.12.26, 23:05
Kedves Róbert,

a windows 3.1-es operációs rendszerekből rengeteget adtak el, és hatalmas pénzeket kerestek rajtuk, tehát érdemes volt Billnek megcsinálnia.

Az idáig kifejlesztett töltőállomások viszont még azelőtt elavultak, mielőtt tömegesen elterjedhettek volna, és még mielőtt bárki is értelmes célra használni tudta volna őket.
Tehát nem volt érdemes őket megcsinálni.

Vagyis a hasonlat nem stimmel.

- - - - -

Ráadásul azért sem stimmel a hasonlat, mivel a Windows 3.1-es a saját idejében kb. a maximum volt, ami az akkori PC-kbe belefért.

Az idáig kifejlesztett töltőállomások viszont nemhogy nem képviselték a technikai maximumot, hanem annyira gyengék voltak, hogy előre tudni lehetett róluk, hogy alkalmatlanok az elektromos járművek gazdaságos töltésére.

erbe
2011.12.26, 19:52
Off:
Néhány éve még megvolt a Windows 2.0-ás telepítőkészletem 1,2-es floppyn.
Apró különbség a Windows-ok és az autók között: Néhány autót alkalmanként dícsérnek is. :-(

Beledi Róbert
2011.12.26, 18:49
Elsőre inkább a 3.1....csak közben történt persze fejlesztés,és jöttek igazi kékhalálok is....a szidás a legújabbak,de valahogy így van az autóipar is....fejleszteni,fejleszteni,de egy idő után a kérdés:hova egyáltalán?

erbe
2011.12.26, 16:08
Kedves Beledi Róbert!
DOS vagy Windows 3.1-esre gondolt?
Mert azokat már nem szidják egyiket se. :-)

Beledi Róbert
2011.12.26, 15:05
Kedves turidani!
Azt hiszed,a Microsoft is csak kedvtelésből csinálta meg a 3.1-es operációs rendszerét?Most meg már minden rendszergazda szidja,csak hát a kényelem....

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.12.25, 22:22
kedves turidani:
Értem.
Szokottt-e régi western filmeket nézni (Volt egyszer egy vadnyugat pl.)?
megvan?

Nem emlékszem, hogy a történetbe bele lett volna szőve az akkori két-három vagonos kismozdonyok fikázása szőve...:-).

Türelem, az emberi elme csk kihívások által tud túllépni a korlátokon. kell a probléma, amit megoldjon.

Higyje el, a mi életünkben már túllépünk ezen, és egyszer csak a levitációs közlekedés szabályozatlanságáról, és a felszíni közlekedésel szembeni szubvencionálásán fogunk itten vitázni.

Templomon kívüli protestáns üzemmérnökként mondom: adja a Teremtés tudója, hogy úgy legyen.

turidani
2011.12.25, 21:21
Akkor foglaljuk össze :-)

# A Tesla Model S 480km-es hatótávú, de gyorstöltés esetén ebből csak 320km-t lehet kihasználni, és azt is csak újkorában.

# A hosszabb távú utazásokhoz szükséges "Supercharger" gyorstöltő 30 perc alatt 250km-re való energiát tölthet bele az akkuba.

# De a jelenlegi töltőállomások erre alkalmatlanok, ezért a Testla maga akarja azokat pl. az egész USÁ-ban kiépíteni.

# A gyorstöltő csatlakozószabványa, az IEC J1772 még csak jövő tavaszra lesz kész, tehát ha ez a szabvány életbelép, akkor a kompatibilitás biztosításához az összes meglevő töltőállomást ki kell cserélni.

# A még meg sem született J1772 szabvány is éppen csak hogy elegendő teljesítményű a Testla Model S 30 perces gyorstöltéséhez.

# Ha tehát a Tesla mondjuk 3 év múlva egy dupla kapacitású új modellel jön ki, akkor a világ összes addig telepített töltőállomásának csatlakozóját máris lehet újra lecserélni.

# A Tesla az akkuélettartam meghosszabítása érdekében a kis teljesítményű éjszakai töltést javasolja.
Ez azonban semmiképpen sem a nyilvános töltőállomásokon, hanem a garázsakban vagy a zárt parkolókban történik.
Hiszen jól nézne ki, ha egy többmillió forintos töltőállomás egy teljes éjszaka csak egyetlen autót volna képes feltölteni.

A nyilvános töltőállomásoknak tehát csak gyorstöltés esetén van értelme.

Milyen kár, hogy az eddig telepített töltőállomások pont gyorstöltésre nem alkalmasak.

- - - - -

Kérdés:

Vajon amikor az első töltőállomásokat tervezték, akkor még a villanyautó-iparban nem ismerték a négy alapműveletet, és ezért nem tudták kiszámolni, hogy mekkora teljesítményű töltőre és csatlakozóra van szükség?

Miféle töltőállomás-telepítési stratégia olyan töltőállomásokat telepíteni, amelyek már a villanyautók elterjedése előtt elavulnak?

Beledi Róbert
2011.12.24, 13:11
A teszt során direkt úgy állították be,és el is ismerték még a műsorban,hogy ez is TÖRTÉNHET!!!!!Nem pedig meg is történt!!!!Rengetegen,élükön a teslával(ami nagyon jó marketing fogás is volt,lehet utána puszipajtásként sörözgettek a stúdió melletti kocsmában röhögtek már akkor a a különböző reakciókon)egyből ráharaptak,és hasonló hőzöngést csináltak,mint amit majdnem mindig itt tapasztalok,amikor egy új kommentet elolvasok.A harmad érték fele ár gyakorlatilag a túlzott beárazást jelenti.

Nem értelmes az elektromos autó?Ebben viszont nem csak kételkedek,egyszerűen hülyeségnek tartom ezt a kijelentést.Létezik egy olyan fogalom,hogy kompromisszum,és egy kérdés is:mihez képest.ha napi 500 km-t ingázok,akkor teljesen hülyeség,azonban ha napi 100 km-t kell használni,és a töltésre is jut legalább 8 óra,megvan neki a hely,akkor a létjogosultság teljesen más képet mutat.A 90 kW-os gyorstöltés meg akkor marhaság,ha a töltőállomás privát,és a rendelkezésre álló maximum teljesítmény nem több,mint egy családi ház biztosítékai(és ez már több,mint az alap)által fázisonként 25 amper,azaz 16.5 kW.Sok minden viszonyítás és lehetőségek tárháza.
Az meg milyen "égetés",amikor nagyobb portálokon videók jelennek meg égő illetve kiégett ferrarikról és lambirghinikről?Ez is csak hülyeség?
És amúgy is,a SZÁDAT nem koszolnád össze az ÜLEPÉVEL,tanulj meg fogalmazni

turidani
2011.12.24, 10:45
Kedves szenes,

Szerinted 23 millióért egy Tesla Model S tulajdonosa boldog lesz attól hogy csak egy-másfél óra alatt tudja feltölteni az autóját?

Az pedig, hogy a csatlakozószabvány mennyit enged meg, csak elvi lehetőség.

A jelenleg telepített töltőállomások ennél sokkal kisebb teljesítményűek.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb villanyautó-gyártó nem is javasolja a nagyteljesítményű gyorstöltést.

Hanem csak arról beszélnek, hogy RÖVID töltés alatt hány kilométerre való energia a megy bele az akkumulátorba.

De vajon mit szólna egy 23 milliós Tesla tulajdonosa, ha azzal vigasztalnák, hogy ha 40 kilométerenként áll meg tölteni, akkor az csak 5 percig tart?

Amúgy nyugodtan abbahagyhatod ezt a primitív hőzöngést, mert csak magadat égeted vele.

Inkább nézz utána, hogy a kis hazánkban eddig telepített töltőberendezések milyen teljesítményűek.

És utána hubogj a 90kW-os csatlakozószabványról.

szenes
2011.12.24, 10:14
Szánalmas túró jankó erőlködése. Ismét pofára esett az elektromos ellenességével és ezt most szokás szerint újabb elmebetegségekkel próbálja elütni. A kvázi gyorstöltő szabványnak számító CHAdeMO rendszer maximális teljesítménye 62.5 kW nem 50, a SAE J1772 legújabb változata pedig mex. 90 kW, ezzel is csak hazudott és újabb hülyét csinált magából. Túrójanó, mikor takarodsz már el innen a hülyeségeiddel a francba ahova való vagy?

NoH2
2011.12.23, 23:00
Beledi Róbert: Igen, pontosan ez volt a hazugság és Ön ugyanúgy elhitte mint ahogyan sokan mások is. A "telep" ugyanis semmilyen kulcsot sem adott be, és értelmes ember ilyet nem is várt. JC utólag elismerte, hogy csak illusztrációként kezdték el tolni a Tesla Roadster, hogy bemutassák milyen lenne ha idő előtt lemerülne, noha ilyet egyáltalán nem tett a teszt során, a Tesla jelen levő képviselői 25%-os töltöttséggel vitték el a 2 tesztjárművet a forgatás után.
Ez kb. olyan szintű csúsztatás, mintha egy kőolaj alapú autó tesztjébe bevágnának egy részt amint az éppen porrá ég majd mutatnának egy temetést, demonstrálva hogy így járhatnak akik olajos autóban égnek porrá, persze a teszt alatt ilyen nem történne de azért biztos ami biztos illusztrációnak berakját. És Ön ezt nemcsak hogy benyelte, hanem még a mai napig is úgy emlékszik hogy a "telepek" beadták a kulcsot, ez azért sokat elmond.
Az mégtöbbet elmond, ha valaki a TopGear-re mint hiteles forrásra hivatkozik, ahol ostobaság és a hülyeség úgy keveredik hogy annak még véletlenül se legyen köze a valósághoz. Mondjuk a TG egyszerű autóbuzi nézőközönségének ez a szint megfelel, értelmes embernek viszont nem.

Az isten háta mögötti faluban lemerülő elektromos autó tulajdonosának érdemes a töltöttséget jelző műszert figyelemmel kísérnie ill. az útját megterveznie. Ha egyik sem megy (ami esetén igazából jogosítványt sem kellene kapnia), akkor Japánban és az USÁ-ban már most is van olyan autómentő szolgáltatás, ami kimegy a járműhöz és egy gyorstöltő segítségével részben vagy egészben feltölti a lemerült járművet.
Újabb lehetőség vontatás közben a regeneratív fékezés segítségével újratölteni a járművet. Hollandiában kipróbálták egy LEAF-el, 10 perc vontatás alatt majd 80 km-nyi hatótáv töltődött vissza. Rá lehet keresni a youtube-on.

A vezetéstechnikához ennek az ég egy adta világon semmi köze, teljesen értelmetlen ezt ide keverni. Mellesleg totálisan nem érdekel hogy JC mit tud ezen a területen, mert azt már sokszor megtapasztaltam, hogy minden más területen egy inkorrekt síkidióta, úgyhogy éppen ellenkezőleg, még csak nem is koszolnám össze az ülepemet JC szájával.

Ha az iMiev harmadát éri használati értékben de ára több mint a fele a Model S-nek, akkor mi a baj a Teslával?

turidani
2011.12.23, 21:45
Amúgy pedig jól látható, hogy még az elekromos autók elterjesztésén dolgozó cégek sem gondolják komolyan azt, hogy az elektromos autó valaha is tömegesen el fog terjedni.

A jelenlegi "gyorstöltő" szabvány ugyanis max. 50kW-os töltőteljesítményt képes csak leadni.

Képzeljük csak el, hogy valaki 23 millióért vesz a 480km-es hatótávú, 4,4sec/100km/h gyorsulású és 208km/h végsebességű Tesla autócsodát, aztán amikor odaáll a töltőállomáshoz, kiderül, hogy másfél óráig kell várnia arra, hogy a kocsi "gyorstöltéssel" feltöltődjék :-DDDDD

Az egy dolog, hogy az elektromos autó nem a szegény emberek autója.

De ezek szerint nem is a normális embereké...

Beledi Róbert
2011.12.23, 19:34
Itt hirtelen turidanit tudom hozni példaként:van,amiben nagyon nem értünk egyet,ellenben sokban nagyon odaillő gondolatai vannak....ezt pedig elismerésnek hívják,amelyik tulajdonságot sokan hírből sem ismerik.Ha nem tetszik,sajnálom,de ehhez a véleményhez tartom magam....

Beledi -
2011.12.23, 17:56
Tisztelt Beledi úr.
Próbáljon meg már, újdonsült létére, valami kellemesebb hangenemet felcsatolni és azzal közlekedni itt!
Förtelmes az Ön szóvitele!
Ilyen idulatossággal valóban falnak ütközik, nem csak itt!

Beledi Róbert
2011.12.23, 17:39
A tesla roadsterrel kapcsolatban mi volt a hazugság?Az,hogy egyszer megkergették,de rendesen,és a táp beadta idő előtt a kulcsot(ami várható is volt)?És az az apróság,ha az isten háta mögötti faluban elfogy az amper az akksiból,jelen helyzetben kissé nehéz újra hosszú táv megtételére alkalmassá tenni?És ezt utána ők is elismerték,még az adás alatt?Ha te vezetéstechnikailag fele annyit tudnál kivitelezni,mint a full idióta Jeremy Clarkson,mindenkinek s e g g e t csókolhatnál örömödben.A baj meg nem az,hogy ez egy prémium kategóriás autó,hanem az,hogy a komplett hajtásláncot prémiumkategóriába csomagolták.A psa meg mitsubishi elektromos ketyeréi használati értékben jó ha harmadát érik az új teslának,ára mégis több mint a fele(30 000 euró)

NoH2
2011.12.23, 10:32
Beledi Róbert: Milyen angolokra gondol? Csak nem a síkidióta Jeremy Clarksonra és hazug csapatára? Mit tudtunk meg tőlük a Tesla Roadster kapcsán, hogy hazudnak mint a vízfolyás? Ezt eddig is tudtuk.

Nagyon egyszerű, aki nem tudja kifizetni az 50 ezer dolláros vételárat, az nem fog ilyet venni. Ez prémium kategóriás autó, ne várja senki, hogy majd a Tesco-ban lehet kapni, és a paneltengerben lakó minimálbéres emberek veszik majd zsákszámra. Ill. lehet ilyet várni, de annak az önbecsapáson kívül más értelme nincs.

Beledi Róbert
2011.12.23, 10:09
Végre?Mihez képest?Menetdinamika meg hatótáv kapcsán talán meg kéne várni az angolokat,hogy a roadster mintájára megkínozzák egy kicsit egy 5-ös bömös kíséretében.A csúcs Model S viszont 90-100 ezer dollár körül fog megállapodni.Sok földi halandó számára még az 50 ropi is sok,ez is sajnos tény

NoH2
2011.12.23, 10:02
Beledi Róbert: Örülök hogy megtalálta végre az 50000 USD-s igért árat, amit tartottak is.
Mellesleg Magyarországon nincs Tesla képviselet így itteni árazás sincs, így nincs sok értelme a kinti árakat Ft-ra átváltani.
A Tesla soha nem azt ígérte, hogy csak és kizárólag 50000 USD-ért lehet majd a Model S-t kapni. A belépő szintű model ára ennyi, a magasabb felszereltségű modellek drágábbak.

NoH2
2011.12.23, 09:52
Beledi Róbert: Már leírtam, a hasonló kategóriájú járművekéhez képest. Ráadásul azok csak egy elavult szennyező technikát nyújtanak, a közelében sincsenek a Tesla-nak se ilyen téren, se menetdinamika területén.

Beledi Róbert
2011.12.22, 21:09
http://www.teslamotors.com/models/facts 50 000 USD a hirdetett ár.Ez jelenlegi árfolyamon 11 500 000 kemény magyar valuta.Bár kissé szerényebb felszereltséggel,mint az itt hirdetett modell.Csak hát a világ nem állandó

Beledi Róbert
2011.12.22, 21:02
Az egész kompromisszumkészségen alapszik.Ha van rá lehetőséged,és meg tudod oldani,akkor nyert ügyed van.Ha meg nem jön össze,akkor maradsz a jelenleginél.Ennyi.

turidani
2011.12.22, 19:57
"a Tesla USA-beli cég, végig 50000 USD körüli árat ígértek és ezt tartották is."
(NoH2)

Már hogy tartották volna?

A topikindító cikk 18,4MFt-os alapárról és 23MFt-os maximális változatról szó, 230HUF/USD szinten számolva.

Vagyis a kocsi ára 80-100 ezer USD között van.
__________________________________
"Ez egy rettentően suta mondat, azt sugallja mintha ez csak elektromos meghajtás esetén állna fent"
(NoH2)

Nagy tévedés.

Azt sugallja, hogy a nagy sebességű autózás nagyobb fogyasztása csak a korlátozott hatótávú elektromos autóknál okoz problémát.

- - - - -

Amúgy a Tesla Model S máris ékes bizonyítékot szolgáltat arra, hogy a max. 50kW-os töltőállomások telepítéséből miért lehet levonni azt a következtetést, hogy a villanyautók elterjesztését hirdető politikusok egyszerűen hülyék, vagy hülyének nézik az adófizetőket.

Az 50kW-os "töltőállomás" (ejtsd: bohóctréfa) ugyanis még egy Tesla Model S kocsit is csak két óra alatt tudna feltölteni.

Tehát a villanyautómániás politikusok európaszerte olyan töltőállomások telepítésére költik az adófizetők pénzét, ami semmi értelmes célra nem használható.

Beledi Róbert
2011.12.22, 19:30
Tisztelt Noh2:miért,a 40 000 euró az mennyi dollár?Nézegettem a tesla osztrák oldalát,ott valahol 30 000 induló euró árat adtak meg,ami minden magyar hülyeséggel egybevetve is 10 milla körül kell lennie.Egyáltalán nem nagy az ára:mihez képest?

NoH2
2011.12.22, 15:58
nakaroly: Városi elektromos kocsik már régóta vannak.

"Nagy sebesség utáni vágy elektromos kocsival szerintem dupla hiba, mert nagy légellenállásnál fogyasztás is négyzetesen növekszik nem csak a veszély."

Ez egy rettentően suta mondat, azt sugallja mintha ez csak elektromos meghajtás esetén állna fent pedig attól teljesen független, minden nem légüres térben mozgó járműre igaz, akármilyen is a meghajtása.

A Model S ára egyáltalán nem nagy. Hasonlítsa össze vele egy kategóriába eső belsőégésű motoros járművekkel, és akkor látni fogja hogy még olcsóbb is lehet azoknál.

NoH2
2011.12.22, 15:54
Beledi Róbert: Sosem volt 30-40 ezer eurós "eredeti" ár a Model S-re, nem tudom miről beszél. Eleve eurós ár sosem volt megadva mivel a Tesla USA-beli cég, végig 50000 USD körüli árat ígértek és ezt tartották is.

nakaroly
2011.12.22, 13:21
Városi elektromos kocsiknak sokkal több értelme lenne és gazdasági realitása, vagyis olcsóbb lehetne. A levegő tisztaság miatt is. (a kisebb hatótávolság miatt is) Nagy sebesség utáni vágy elektromos kocsival szerintem dupla hiba, mert nagy légellenállásnál fogyasztás is négyzetesen növekszik nem csak a veszély. (sőt még nagyobb mértékben növekszik bizonyos sebesség határoknál!)
Kellenek olcsóbb akkumulátorok is, mert nagyrészt azok miatt van ez a nagy ár.

Beledi Róbert
2011.12.22, 13:01
Az eredeti 30-40 ezer eurós ár helyett.....letart még vagy 10 évig,amíg megfizethetővé válnak a hasonló hatótávolságú,használható elektromos autók...

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265