ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

A Napelem rovat támogatója a

Szeretné, ha a Nap rendezné a villanyszámlát Ön helyett? Tudjon meg többet a napelem rendszerekről ide kattintva: NAPELEM


Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:

A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélgenerátor építése házilag
Napelem

Egyre olcsóbbak lesznek a napelemek
Piac és Profit * 2011.10.28
31 hozzászólás
Világ

Ahogy egyre inkább tömegtermékké válnak, fokozatosan csökken a szolár-panelek és -cellák árszintje. De gyártóiknak nem feltétlenül jó, hogy szélesebb kör számára megengedhető termékké válnak.

H i r d e t é s

»A napelemek ára 2010 óta 70 százalékkal csökkent, a szélturbináké 2009 óta 20 százalékkal, tanusítja a Bloomberg New Energy felmérése. A szoláripar több oldalról szorításban van: sok országban meghúzták az állami támogatásokat, kevesebb az új megrendelés, és a túltermelés miatt nagy készletek halmozódtak fel, ezeken alighanem akciókkal, kezdvezményes áron lesznek képesek túladni.«

Teljes cikk >>>

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

Beledi Róbert
2011.12.24, 12:37
Mi az az 1-2 millió?5-6 milliós költségnél baromi sokat számít....országonként és cégenként eltérőek az árak.Most kezdem Debreczeni Michaelt megérteni....

Névtelen olvasó
2011.12.23, 18:12
A külföldi piaci árak ezeket a tényeket tükrözik, nem értjük, miért kell országonként elemezni?
És mi az az 1-2 millió forint a rendszerben?
Zagyvaság volt a hozzászólása Beledi úr, csak azért, hogy írjon valami tudálékosat, mert nem lettünk okosabbak ettöl.

Beledi Róbert
2011.12.23, 10:02
Kedves Keszi!

Nézni kell az árakat,de nem csak Magyarországon.Nem kell messze menni,Szlovákia,Szlovénia,Ausztria,aztán messzebb,Németország stb.Ha már megéri a plusz fuvarköltség,akkor nem szabad tétovázni.De egy 53-ról 84-re felárazott termék egyedül meg se éri,hogy foglalkozzanak vele,itt a nagyobb mennyiség a döntő,amikor 1-2 millió forintról van szó.Vagy jó páran összebeszélnek,és nagyban kezdenek bevásárolni.

Michael
2011.12.22, 07:06
A német Schott leállítja saját cellagyártását a 7. héten, ezt annak ellenére, hogy még egyáltalán nincs neki biztosítva az így importálandó cellák beszerzése! Elképesztö, hogy milyen rizikóba mennek bele a fennmaradás érdekében!

A 3. héten pedig hivatalosan döntenek a jénai wafer gyár életéröl (99,9%-os, hogy márciusban bezárják ezt a gyáregységet is...)!

Keszi
2011.12.22, 01:36
Van más is, tisztelt forgalmazásban érdekelt kollégák!
Miért van az ha kiírnak aegy pályázatot, mint most az 50%-os támogatottságu napkollektorost, akkor ugyan az a szet ára 53 eFt-ról hogy-hogy nem 84 eFt-ra ugrott fel. Ennyire hülyének nézik a vevőket? Ennyire egy projekten akarnak milliomosok lenni? Fel élik a múltban elért renomét egy kis júdáspénzért? Nem mellesleg, azzal, hogy lenyúlják az állami pénzt, kevesebb marad a pályázatokra? Azaz az ország megint ráfaragott, nem lesz annyi beépített kollektor, nem lesz annyi megtakarítás, de a kereskedők megszedik magukat, ahogy kell... Persze hivatkoznak bérköltségre, forintárfolyamra, de mindez csak porhintés. Ez van.
A kereskedőknek, a szakmai kamaráknak ki kellene lökni az ilyent, erre is oda figyelve, talán a szakma és az ország is jól járna...

Beledi Róbert
2011.12.20, 18:23
A bérköltség panelenként 10 000 FORINT!!!!és eddig próbáltam normálisan írni,de most nem érdekel!!!!!EZZEL vagdalózott,a MUNKABÉRKÖLTSÉGGEL!!!!HÁT TESSÉK!!!!A szilícium ára?mert egy panelben több tonna van,hogy ennyit számít a végárban?Amikor 20 kg egy panel teljes tömege?Grácban,ahol szélkerekeket érdemes telepíteni,az a Grácot körbevevő hegyek tetején van,nyugat,észak irányban,keleten pedig inkább dombok vannak,míg dél(ahol egyébként a reptér is van!!!!) sokkal lankásabb.A szépségéért sokat emlegetett Schöckl nyugaton magaslik 1400 méter felett,ahol biztosan nem repkednek a repülők földközelben!!!!!A reptér és a Schöck távolsága testvérek között is 20 km légvonalban.

A kisméretű szélkerekek telepítésének hiánya pedig nagyon egyszerű:míg napelemet bizonyos nagyság mellett(50 vagy 70 m2) tetőre minden engedély nélkül telepíthetnek,kivétel a műemlék persze,addig a szélkeréknek úgy sikerült elhúzni az engedélyeztetési eljárását,hogy majdnem 2 évbe beletelik,míg egyáltalán belekezdhetnek.Ez főleg magánszemélyekre igaz,de a nagy beruházók is meg vannak kötve az engedélyeztetési eljárás miatt.Sok napelemes cég már hirdeti,hogy honnan is származik a cellája,és a vezetők mind Európát adnak meg,vagy éppen saját országukat.Sokat járok Grácban,de függőleges szélkerékkel még nem nagyon találkoztam....hacsak nem "háztartási" méretben.

egyben igaza van,de nagyon:lassan nincs semmi érdemleges a vitában,mert a kérdéseimre teljesen kitérő válaszokat ad,kivétel azok a kérdések illetve egyetértések,amiben azonos a nézetünk.

Maradok Tisztelettel
Beledi Róbert

Az illemet meg nem hinném,hogy fejlesztenem kell,csak mert meg mertem kérdőjelezni egy-két dolgot,kézzelfogható tényekkel.

Michael
2011.12.20, 15:43
"bérköltség magyarázatának az ostobaságát..."
Szerintem, ha már Ön is megtanult így beszélni egy ismeretlennel, úgy abba is hagyhatjuk.
Én eddig, azt hiszem normális voltam Önnel szemben és igyekeztem mindenre válaszolni...


500 ezer bruttó egy szalag mellett álló betanított szerelö munkásnak?
Már is megyek

Dolgozó:alkalmazott arány 3:1-hez.
Itthon ez nem így van sajnos sok helyen!

Az árak továbbra is esni fognak a szilícium árzuhanása miatt: 92-röl 21 USD-ra (ma már valahol említettem ezt).
Tehát vannak más tényezök is, de ezek nem befolyásolják a magyarországi eladási árakat!

Kijelentésem, hogy nem érdemes csak szélkerekes rendszert hazánkban telepíteni (megj.: háztartási méretü)az most is igaz. Csak kombinálva ajánlom PV-szél vagy PV-szél-napkollektor.

Graz-ban azért nem engednek vízszintes szélerömüveket, mert Graz-Thalerhof Graz repülötere; ezért védett még a környéke is ilyen szempontból.
Függölegeseket viszont sokat láthat.

A világon összeszerelt modulok si-wafereit 90%-ban ázsiában gyártják!
Abból a cellákat, tehát elektromos kontaktálást néhány német cég Németországban valamint Csehországban és Szlovákiában készíti elö a modul összeszereléshez.

A többi megfelelö kérdéseket meg is lehet/tudja válaszolni.

Szerintem nem annyira érdekes ez a mifajta eszmecserénk, vagy egyáltalán ez a téma, hogy más érdemlegeset szólna hozzá.

Kívánok Önnek sok szerencsét és illemtanulást Uram!

Beledi Róbert
2011.12.20, 12:42
magasabb bér és bérköltség...főleg akkor,amikor gyártósoron majdnem teljesen automatizálva állítják elő.A keletkező különbség nem lehet több,mint egy modulra vetítve 20-30 euró.Nézzük a dorogi Sanyo gyárat:315 MW éves kapacitás ás 1170 dolgozó az egy főre jutó előállítás=1145 panel/fő/év ha egy munkásra jutó bérköltség évi 10 millió forint,akkor bérköltségnek durván 10 000 forintot lehet számolni panelenként. Alapból hatalmas,legalább havi bruttó 500 ezer forintos átlagbért vettem alapul,és az erre eső bő 80 % bérköltségjárulék!!!!!!inkább elnagyoltam,minthogy megpróbáljak pontosan számolni.Elnézését kérem,de a bérköltség magyarázatának az ostobaságát az előbbi(bár kissé eltúlzott)egyszerű számítással mintha megcáfoltam volna.Bár azt megjegyezném,hogy a gyárnak akkor mindig 100%-on kell termelnie!!!!

Alkalmazottak elbocsátása:elsőre mindig az irodásokat rúgják ki,mivel nem végeznek közvetve semmilyen termelő tevékenységet.Bármilyen termelő egység(nagy gyár vagy egyéni vállalkozó)különféle állami előírásokkal és kötelezettségek miatt kénytelenek sokszor több irodai alkalmazottat foglalkoztatni,mint amire ténylegesen szüksége lenne,ez is közrejátszik az emelkedő költségekre.Manapság előfordul,hogy 1 termelő dolgozóra 1 irodás jut!!!! Ez a jelenség pedig abszurd!!!!!

Csak szélkerekes rendszer nem ajánlható?Ez a kérdés önmagában abszurd,mert ha egy völgykatlanban lakom,ahol direktben napi 5 órát süt be a nap NYÁRON!!!!,ott a napelem egy abszolút marhaság,azonban ha a földrajzi adottság miatt a széljárást felgyorsítja,és relatív állandóvá teszi(NINCS SZÉLCSEND)akkor a szélkerék miért nem ajánlható?Nézzük ezt nagyban:Grác,egy város völgykatlanban,télen nyáron állandóan megszorul a levegő a városban,de a körülötte lévő hegyeken állandó a széljárás.A hegytetőre a szélkerekeket meg nem engedélyezik,természetromboló hatásra hivatkozva!!!!(bár ott a napelem is működhetne mert nem szurdokszerű az elzártság)

Kérdés még továbbá az is,hogy a "vezető" európai modulgyártók(Schott Aleo Bosch REC Heckert) és a japán(Sanyo Kaneka Sharp ) a valóságban hol gyártják illetve gyártatják mind a cellákat,mind a paneleket.Mert a magyar "összeszerelő" üzemekről mindenki tudni véli,hogy a cellák Ázsiából származnak.

Az árszint lassan csak akkor mehet lejjebb,ha az előállítási költséget fogják drasztikusan csökkenteni,erre meg PONT ÖN adta a bizonyítékot!!!!!: http://www.oerlikon.com

Ez az egész tökéletesen illik valakinek a kritikájára:sorozatos ellentmondás...

Nem feltétlenül kell a photon.de anyagait olvasgatnom,néha elég megfelelő kérdéseket feltenni....

Az,hogy az ázsiai modulok nem feltétlen silányabbak,azt én is elismertem.A régi beidegződés hatása ez.csak ez a régi beidegződés 2-3 éves !!!!!Úgyhogy most elmondható a vad vizeken evezés!!!!lehet hogy jó,de tényleg az?Az egész pedig addig fog tartani,míg valamelyik európai,japán,amerikai "öreg róka" be nem vezet valami más technikát,mert a régit már nem tudja egyszerűen hatékonyan eladni.Ha meg nem tudja megoldani,akkor "sajnos" kiesik a piacról.


Mivel a válaszok inkább újabb kérdéseket vetnek fel,írtam rá egy pár sort.Ez a pár sor nemcsak Önnek szól,mástól is várnék véleményeket,mert a leírt témákban csak mi ketten vitatkozunk.

Michael
2011.12.18, 15:24
Tisztelt Beledi Úr!

Megnéztem az Ön által megadott linket.
de javaslom az objektív és bárhol elismert photon.de anyagainak gyakoribb olvasását globális tekintetben.

Michael
2011.12.18, 15:19
Ismét lemaradt a nevem.
Mivel a feltett polémiák miatt megkérdezettnek tekintem magam, amire válaszolok is. De elfelejtem, hogy nem én vagyok direktben kérdezve és mások is válaszolhatnak a dologra. Bocsánat!
Ad 1
Csak szélkerekes projektet (magán/vállalkozó jelleggel is) nem ajánlom. Megannyi a hátránya, mint a pv-rendszernek is.

Ad2
Le kellene szokni arról a hibás ellenvetésröl, hogy az ázsiai pv-modulok silányabbak, mert ez már régóta és alapvetöen nem igaz (CE+TÜV)!
Mint ahogy már többször is említettem, az egyik héten ennek, a másik héten a másik európai cella- és modulösszeszerelönek vannak a waferek ugyan azon a soron és ugyan azon feltételek mellett gyártva! Csak más a címke
A világon kapható waferek majdnem 90%-ban ázsiában vannak öntve (poli) vagy hízlalva (mono) és leszeletelve!

Az európai modulok árkülönbsége csak is a magasabb bér- és bérköltségekböl, az aliquote energiaköltségböl és a szállításból adódnak!
Ezért is nem lehetséges/vagy csak nagyon nehezen abban a "modul összeszerelö" országban azokat a modulokat gyazdaságosan eladni!
Még egyszer!
A modulok elérték azt az árszintet, ahonnan 2-4 évig biztosan csak nagyon lassan másznak lejjebb! Tehát a jelenlegi 1 Euró alatti árszint stagnálni fog!

Ha a berkekben ismeretes, úgy tudja, hogy minden európai "modulgyártó" 100-250 alkalmazott elbocsájtását hajtotta a 3. negyedévben végre az óriási forgalomletörés miatt!
Akik meg megmaradtak, azok pedig egymást lesik, hogy kit, mivel, mikor lehet peköpni; mert féltik a saját munkahelyüket!

Beledi Róbert
2011.12.18, 13:21
Tisztelt Michael!A csalódás már rég megvolt...most csak újabb csalódást keresek.....és eddig nem találtam!!!! http://www.photovoltaikanlage.biz/ ez az egyik hely az Ön által elmondott árakkal,ezért is van,hogy főként a bajorok próbálják a kereskedői oldalon az összes árat verni,és a kész rendszer árát bőven 2000 euró/kWp szorítani.Csak ott van az én ellenvetésem is:még ha Kínában gyártják a cellákat,a kínai panelek miért maradnak alul európai és más(Sunpower)társai ellen?Bár itt is fordulópont fog következni,csak ugye mikor?Azt hiszem,kezdetnek maradok a szélkeréknél,jelenleg feleannyi lesz a bekerülési költsége a napelemhez képest

Névtelen olvasó
2011.12.18, 11:17
T. Beledi Úr!

Még egyszer megkérem, hogy ne a sok itthoni kiskovávcstól kérjen árajánlatokat, mert belátja Ön is, hogy irtózatosan nagyokat csalódik folyton!
1WP=1Euro! Még 1 db modulnál is!
Több, mint 50 db-nál pedig már 0,89-0,95 Euro/Wp!

Ha külföldröl veszi meg, akkor nem is fizet 25%-os áfát érte.
Ez érvényes kint vásárolt Sanyo moduloknál is külföldön!

Beledi Róbert
2011.12.18, 09:56
Egy szomorú tény:Kaptam itthon árajánlatot Sanyo panelről nettó 177 ropi....ugyanez Németországban bruttó 165....és jött egy jövő évi előrejelzés szerint max bruttó 150 ropi jelen árfolyamon.....ugyanezen a teljesítményszinten a Schott poli valahol 100 környékén lesz(majdnem van is már)

Beledi Róbert
2011.11.30, 19:13
Lassan viszont elérkezik oda az egész energiaszektor lakosságra vetített költségterhének és a napelemes/szélkerekes rendszerek árának az aránya,hogy lassan tényleg 10 év lesz a megtérülési idő

Beledi Róbert
2011.11.28, 20:05
A legjobb talán az lenne,ha akár kereskedő,akár egy tulaj írna MAGYAR napelemekről tapasztalatot(pl Korax )ami nem 1 hónapos intervallumú

Beledi Róbert
2011.11.23, 21:09
Sajnos világos,hogy ez a sajátosság...csak ennek a miértje.Hatalmas felületi megterhelés?A méteres hónak is van terhelése,amit bele kell tervezni a tetőszerkezetnél....a napelem+kollektor kombinációjának se lehet több a tömege,mint 40kg/m2.....az előbb említett két napelem meg jóval könnyebb(révén "csak" napelem)20-40 kg körül mozog/tábla,ami jóval több,mint 1 m2(1.5-2m2)

BRnek
2011.11.23, 20:29
A japán tulajdonban lévő összeszerelő üzem irányítási rendszerének sajátosságáról van itt szó!

Névtelen olvasó
2011.11.23, 20:22
Nem csak az ára, hanem a kombinációból eredö hatalmas felületi megterhelése is gátló tényezö elterjedésükhöz, ha valaki így kívánna háztetöjén kombinálni.
Ilyet már a tervezö építésszel együtt, azaz új építéseknél kell betervezni.

Beledi Róbert
2011.11.23, 20:15
Az amire most te gondolsz,már létezik,kínálja a Hoval cég is,meg talán sokan mások is(csak utána kell kérdezni náluk....)a dorogi hibrid napelem a Sanyo HIT típus,kétfajta gyártástechnológia ötvözete,leírást az oldalukon találsz bőven.Teljesítményben jelenleg egyedül a Sunpower napelemek előzik meg(W/m2 vagy ha úgy tetszik,hatékonyság)egyetlen hátulütője a két napelemnek egyedül csak az ára.

Re: BR
2011.11.23, 20:00
Mi az a hibrid napelem, amit Dorogon gyártanak? Ez teljesen új valami számomra!
Kísérleti lépésekben van ugyan olyan, hogy kollektor alul és napelem felül.


Beledi Róbert
2011.11.23, 18:18
Értem én...csak az értelmét nem....

BRnek
2011.11.23, 18:06
Értenünk kell.
Mindent Münchenben szabályoznak.

Beledi Róbert
2011.11.23, 15:32
a legnagyobb gondot talán egy egyszerű szervezési stratégiával meg lehetne oldani....elő lehetne rendelni napelemekre 2-3 hónap átfutási idővel,vagy alapból egy "kisebb" raktárkészlettel kellene rendelkezni(100 db napelem)talán kellene egy "gesztus" a magyar állampolgárok részére egy ilyen lehetőség megteremtésére,illetve fenntartására.....mert az nekik semmibe se kerülne....mert nekem nem lenne mindegy,ha 130-150 ezer jó magyar forintért beszerezhetném a 250 W-os hibrid napelemet,még ha nekem kell elmenni érte,akkor is.

DOROG
2011.11.23, 14:16
Az értékesítést a dorogi üzem müncheni kereskedelmi központjából vezénylik.

A dorogi menedzsment a müncheni központban jóváhagyott program szerint dolgozik és szállít.

Dorogon,az ott termelt napelemekből, még a helyi polgármesteri hivatal sem tudna közvetlenül vásárolni.
Az értékesítési stratégia korszerűsítésére ugyan történt már kezdeményezés, de az meddő kísérlet volt.

Talán majd a berettyóújfalui és a tatabányai összeszerelő üzemek termékeiből tud hazai fogyasztó is vásárolni. A hazai, fizetőképes kereslet bizonyára, átrendezi üzlet politikájukat.

Igaz ugyanakkor, hogy ezek az üzemek is, exportra építették üzleti stratégiájukat.
BGY

Beledi Róbert
2011.11.23, 13:13
fogyasztóként nem is lehet vásárolni a Sanyo-tól,a hazai forgalmazók közül van,aki német napelemként tünteti fel...telefonon felhívtam a dorogi gyár egyik munkatársát,és valahogy nagyon nagy ívben sz..nak arra,ha valaki magánemberként vásárolna tőlük.....akár nagyobb,50-100 darabos mennyiséget

ad Beledi Róbert
2011.11.22, 13:16
A Sanyo valóban itthon gyárt.
Kérdés azonban hogyan:

Több lépcsőben Közép Kelet Európa legnagyobb napelem össze szerelő üzemét építette, működteti Dorogon.

Kapacitása ugyan már eléri a 330 MW -t, de teljes termelését exportra, főleg német piacra szállítja.
A Sanyo hazai termeléséből, közvetlen felhasználásra, hazai fogyasztó nem vásárolhat, csak közvetve, a külföldre szállított és onnan importált napelemekből.

Beledi Róbert
2011.11.22, 12:45
Persze,meg létezik a Sanyo gyár....itthon gyártják,és mindenhol olcsóbb,kivéve itthon....az áfa meg a különböző szabályozások miatt ugyanaz,mint itthon....

Névtelen olvasó
2011.11.22, 08:32
Nem kell az eurót forintba átszámolni-minek is? A forgalmat euróban is le lehet folytatni és nem kell áfázni.
(Olyan cég, akinek nincs kint anyavállalata/képviselete, akkor az nem tudja ezt megtenni. Ezért nevezik az ilyeneket kiskovácsnak.)
Nem kellene annyi hasznot húzni az értékesítönek: külföldön megveszi a kereskedö 1 euró alatt, ehhez ráteszi a szállítási költségét+hasznát+áfát, így értékesíti itthon nettóban.
Ne csodálkozzunk tehát.

Beledi Róbert
2011.11.21, 21:18
Tisztelt Szalai úr!Akkor a következő kérdésemre válaszoljon:miért van az,hogy a külföldi(német és osztrák)bruttó panelárak verik a hazai összes NETTÓ panelárakat?és mindig az aktuális árfolyam függvényében nézem,ezt kifogásként nem ismerem el.....

Névtelen olvasó
2011.11.20, 11:46
Meddig szeretné lecsökkenteni T. Szalai Úr? Ha rendes nagykováccsal lennek apcsolatban, úgy 0,86-0,88 €/Wp áron vásárolhatna már pár kilowattot is! Nagyobb mennyiségben értelemszerüen még kedvezöbb.
Nem kell sírni!

szalai
2011.11.20, 00:13
nálunk is csökkenhetne, ha az euró közben nem drágult volna 10%-ot..

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265