ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Zöldtech magazin támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélturbina készítése házilag
Biomassza

Bioetanol: megaüzem ötvenmilliárdból Mohácson
Dunántúli Napló * 2011.10.03
10 hozzászólás
Magyarország

Mintegy ötvenmilliárd forintból Európa legnagyobb bioetanol-üzemét építheti fel egy amerikai–ír vállalkozás a Duna-parti városban.

H i r d e t é s

»Jóváhagyta csütörtöki ülésén az önkormányzat és a Pannónia Ethanol Zrt. közötti megállapodást, így nincs elvi akadálya annak, hogy az amerikai-ír tulajdonban álló cég megvalósítsa szándékát, és bioetanolt gyártó üzemet építsen fel Mohácson.«

Teljes cikk >>>

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

netuddki
2011.10.12, 22:39
"A világ nagyrésze nem változott semmit..... "

http://www.youtube.com/watch?v=zkKJV0wtwPY

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.10.12, 19:41
Kedves erbe!
én úgy udom, nem a mezőgazdaság produkált soha furcsa dolgokat, hanem a spekulánsok, meg a bankárok, és az ő testrészeiket nyalogató politikusok.

A világ nagyrésze nem változott semmit.....

erbe
2011.10.11, 22:13
T. Zuba Úr!
"Akkoriban még nem voltak olyan fejlett országok, hogy túltermelés lett volna gabonából. "
A mezőgazdaság elég furcsa dolgokat produkált már a XIX. század végén, a XX-ban is, sőt manapság is hallani érdekes dolgokat.
Hajórakomány kávé elsüllyesztése, gőzmozdonyok kávébabbal üzemelnek, gabona tengerbe öntése ill. elégetése, tej csatornába öntése...
Miközben ugye négerek milliói halnak éhen... :-(
Közben a BEEF angolok halomra égették a marháikat, miközben biogázfejlesztőben simán hatástalanítani lehetett volna a priont.

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.10.11, 18:24
Tisztlet "semmilyennnevenincs"!
nwm tudom ki kezdte ezt a re-zést, de sok esze nem volt.
Nem emlékszem, mert az olyan régen volt, hogy nagyapám is csak egy kéjes gondolat volt akkortájt...
Azt viszont halottam, hogy a büdös életbe nem lett volna gyors felfutása, ha élelmiszer alapanyaggal erőltették volna az elterjedését.
Akkoriban még nem voltak olyan fejlett országok, hogy túltermelés lett volna gabonából.

Az egész világ szakmai gyakorlata? Ugyan mi az? ha van olyan egyáltalán, kötelező?

Megmondom, mire gondolok. jobban szeretném, ha kis országunk szaporodna, de nem műkaján.

a bioetanolgyártás önmagában nemfenntartható, csak szimbiózisban más tedchnológiai modulokkal. Például biogáztermeléssel (áram-, és hőtermelési-, valamint biotrágya kimenetekkel), az alapanyagok magyas széntartalmú "másodterményeiből" (szár, ocsú stb)brikett-, és/vagy pelletgyártás.

Egyébként hülyeség.


reZJ
2011.10.11, 09:48
Emlékszik még,mivel üzemelt kezdetben az autó?

Jobb ilyen kérdésekről nem kinyilatkozni!

Nem kell szembemenni az egész világ szakmai gyakorlatával!

Vajon mit akar elérni e kinyilatkoztatással?
EU-t leváltani, vagy mit?

erbe
2011.10.10, 22:38
T. Kémeri...!
Tisztelt nagyjaink bevállalták az EU-nál, hogy lemondunk az önellátásról, a mezőgazdasági exportra termelésről, ...
Hogy az EU-nak legyen piaca, a saját szükségletünk 1/3-át termeljük meg cukorból, stb...

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.10.10, 20:37
Egy "forgatóköny2 szerint a magar lakosság 50 év múlva 8,5 millióra csökken.

KInek kell majd élelmiszert gyártani?
Ahhoz, hogy a fogyási tendencia biztos legyen, már most tele vannak a marketek "élelmi-szerel", no nem táplálékkal...

Bocsánat a lózungos kitérőért, de az előző hozzászóló is olyan "mélyenszántó" és "eredeti" volt,hogy errekapacitált...

A halott feltámasztás csak a messiásoknak szok'sikerülni, a bioetanol, mint önálló tevékenség már akkor halott dolog volt, amikor kipattant, mint gondolat.

Kémeri-Greguss Zoltán
2011.10.09, 19:48
A jó minőségű hazai termő talajon nem inkább jól eladható feldolgozott ÉLELMISZERT kellene előállítani, mintsem egyszerű, égetnivaló anyagot?!

reHGY
2011.10.06, 08:42
Kedves György!
Tanulságos és hasznos soraidat-melyek többségével egyetértek- kiegészítem:

1.) A bio üzemanyag használatánál, a tagországok számára 2020-g szóló EU előirányzat: 10%. Ennek mi már kb. felét ma is tudjuk teljesíteni, a MOL kötelező 4,5%-s bioetanol és biodízel forgalmazásával, valamint illeték bevezetéssel nemrégen megfúrt E85-s üzemanyagnak a már működő 430 db E85-s kúton történő értékesítésével. Igaz, hogy ennek mennyisége még csekély ( évi kb. 30 millió l), de az adóemelés előtti kút- növekedési dinamizmus láttán ígéretes volt a bio üzemanyag fogyasztás bővülése, s a MOL monopolisztikus ellátási státuszának oldása szempontjából egyaránt!

2.) A bioüzemanyag termelési rendszerek kiépítésének meghatározó tényezője: a biztos piaci értékesítés mellett, az alapanyag ellátás hosszú távra szóló és biztonságos megalapozása.

Emlékszünk még 2008/09-re amikor a nyersanyagárak ugrásszerű emelkedése miatt egy csapásra összeomlott az addigra ígéretes ( kb. 1 millió t/év kapacitásra tervezett bioetanol piac,s a külföldi befektetők innen futva menekültek?
Mohácsnak és Dunaföldvárnak egyaránt figyelmébe kell ajánlani e csapás tanulságait.
A technológia fejlesztése mellett legalább annyira fontos a nyersanyag bázis biztonságos megoldása.

Érdemes lenne összefogni, a tanulságok és a megoldási recept alternatíva kialakításán munkálkodni, s a két fejlesztés menedzsmentjének közös javaslatot tenni. Gondolkozz rajta.

3.) Igazad van a gyártási melléktermék hasznosításának fontosságáról mondottakban is!
Érdemes lenne a biogáz termelési változat indokoltságát is elemezni, s javaslatban foglalni.

4.) A dunaföldvári és a mohácsi bioetanol gyárak fejlesztés folyamatos szakmai érdeklődést igényel, hogy széles bázison nyugodjon az objektumok és termékeinek társadalmi beágyazása.

A fejlesztéseknél, inkább egyen támogató és ne elutasító a közvélemény magatartása.!
Dr Bérci Gyula

Hanzély György
2011.10.06, 01:25
Egy kis bioüzemanyag történelem.
Ny-Európában a 80-as évek eleje óta foglalkoznak a biomatanollal és a a biodízellel - inkább ezzel, mert annak alapanyaga a repce, ami ott szélesebb körben termeszthető mint nálunk.
Miért került ez elő?
Az EU elődjeiben széleskörű agrártámogatás volt - persze van ma is - s ez élelmiszer túltermeléshez vezetett. (Emlékszik még valaki arra, hogy akkoriban eladhatatlan vaj és hús hegyekről lehetett hallani?) Nos, ennek elkerülésétre született az az ötlet, hogy akkor termeljenek a mezőgazdaságban üzemanyagot, amit fel lehet használni,nem kell raktározni, tehát nem fekszik benne a támogatási pénz, s ráadásul környzetvédelmi előnyei vannak.(A CO2 kibocsátás valóban csökken, de a biodízelnél a részecskék helyett aromás szénhidrogének - ugyancsak rákkeltő - jelennek meg ugyan, de hát ezt nem kell propagálni. Diesel a motorját annakidején ugyis növényolajjal szándékozott üzemeltetni. Azóta persze fejlődtek a motorok, s az ásványolaj származékokra (benzin, ill. gázolaj) kifejlesztett rendszerek persze nem alkalmasak növényolaj felhasználására. Nosza, alakítsuk a növényi anyagokat át úgy, hogy azzal lehessen a motorokat üzemeltetni. A benzinmotoroknál ez nem is volt nehéz, mert a bioetanollal (ami ugye nem más mint alkohol, azaz szesz, csak nagytisztaságú, legalább 99 %-os kell, a pálinka 50 %-osnál nemigen több) minimális átalakítás kell csak.Kukoricát Ny_Eu-ban nemigen termelnek ugyan, másból (búza, krumpli, stb.) sokkal többe kerül szeszt előállítani, még a cukorrépából is drágább.
Az ott nagy mennyiségben termelt repcéből (jók hozzá a klimatikus viszonyok) kémiai átalakítással - észterezéssel - elő lehet viszont állítani olyan "biodízelt", aminek a tulajdonságai közel állnak a gázolajhoz.
Mibe kerül?
Energetikailag: 1 egységnyi befektetett energiából max. 1,15 egységnyi energiatartalmú üzemanyag állítható elő.
Gazdaságosság: a biozüzemanyag 1 literének előállítása költsége közel annyi, mint a hagyományos üzemanyagok ára jövedéki adóval együtt, tehát piacképes csak akkor lesz, ha az állam lemond a jövedéki adóról ezeknél. (Na, most ez a "lemondás" szünt meg részben!!!)
Vannak un. második- és harmadik generációs próbálkozások (cellulóz, algafélék, stb.), de ezek nagyüzemi technológiái még kiforratlanok, lehet, hogy olcsóbbak és jobb energetikai kihozatallal fognak majd működni.
Mohácshoz: arra jó lesz az üzem - ha lesz -, hogy felszívja az itthoni kukorica felesleget (bár ennek Szabadegyháza és Győr nem fog örülni), de a mezőgazdasági termelő jobban járhat - lesz kereslet a kukoricára és ára is lesz. Közvetlen munkahely nem lesz sok, de az is valami. A bioetanol valószínűleg eladható lesz az EU-ban (bár ma már ott sem nagyon lelkesednek a bioüzemanyagokért - a 20 % az összes megújulóra vonatkozik!!).
Mi lesz a melléktermékekkel? Hol az az állatállomány?

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265