ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélturbina építése házilag
Megújuló energiaforrások

Bárki vehet megújuló villamos energiát az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól
Zöldtech * 2011.09.20
23 hozzászólás
Magyarország

Megújuló energiaforrások kiaknázásával termeli meg az ELMŰ-ÉMÁSZ csoport a Zöld Tarifával vételezhető villamosenergiát. Ez a lehetőség a cég szolgáltatási területén mostantól bármely háztartás számára elérhető.

H i r d e t é s

Sajtóközlemény - ELMŰ-ÉMÁSZ

A Zöld Tarifát az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport azért vezeti be, hogy növelje a megújuló energiaforrások szerepét az elektromos energia termelésére használt technológiák között: az új tarifával vásárolt energia megtermeléséhez nem használnak atomenergiát és fosszilis tüzelőanyagokat (szenet, olajat vagy földgázt) sem. A villamosenergia előállításakor használt nukleáris fűtőelem sem keletkezik, és a környezetet terhelő, az üveghatást fokozó égéstermékek sem kerülnek a légkörbe.

„Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport hosszútávú stratégiájának kulcseleme a fenntartható energiagazdálkodás megteremtése. A Zöld Tarifa bevezetésével tulajdonképpen fogyasztóinkkal fogunk össze, hiszen lehetőséget biztosítunk számukra, hogy növeljék a megújuló energiaforrások részarányát és jelentőségét a hazai energiatermelésben.” – mondta el Dr. Kövesdi Zoltán, a Társaságcsoport igazgatóságának tagja.

A Zöld Tarifával elérhető villamosenergiát a Hernád folyó megújuló energiájának felhasználásával termelik meg egy mini vízerőműben. Ez az erőmű kisméretű a hazai hasonló létesítményekkel való összehasonlításban is: építésekor az eredeti természeti környezetet a lehető legkevésbé bolygatták meg és az erőmű működése semmiféle terheléssel nem jár a természeti környezetre nézve.

A Társaságcsoport szakemberei fontos lépésnek tartják a Zöld Tarifa bevezetését: Magyarországon ez az első olyan lehetőség, hogy az ökotudatos életmódot folytatók áramhasználatukkal is csökkenthessék ökológiai lábnyomukat. A Zöld Tarifa megjelenése iparági szempontból is jelentős: hazánkban eddig a tisztán megújuló energiaforrásokon alapuló energiafogyasztást senki sem ösztönözte, viszont az ELMŰ-ÉMÁSZ közvetítésével mostantól – egy egyszerű tarifaváltással – bármelyik háztartás támogathatja a víz természetes energiájának hasznosítását.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ folyamatosan kutatja annak lehetőségét is, hogy az energiatermelésbe további megújuló forrásokat vonjon be. A Társaságcsoport munkatársainak reményei szerint a jövőben nem csupán ez a mini vízerőmű kap ilyen szerepet, de további víz- és szélerőművek is bekapcsolhatók lesznek az ország első tiszta áramot használó fogyasztói közössége energiaigényeinek kielégítésébe.

Ennek köszönhetően az áramszolgáltató készül társadalmilag elkötelezett, környezettudatos nagyvállalati ügyfelei zöld energiával történő ellátására is.

További információ más lapokban:
Index: Zöldáramot dobott piacra az Elmű

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.23, 20:48
igaza van nakároly Úrnak, aki emailben figyelmeztettt, hogy a

"2011.09.22, 16:20
Jó, csak szóljon legalább nekem, hogy repeszteni akar, és megyek Svájcba addig, mert ott nem akarnak mostanában ilyen esetlegességgel kísérletezni, mert ott emberek laknak.... "

bejegyzésem félreérthető, nem szerencsés.
Azt a látszatot keltheti, hogy itt nem emberek élnek.
Igaza van, másképpen fogalmazok:

"2011.09.22, 16:20
Jó, csak szóljon legalább nekem, hogy repeszteni akar, és megyek Svájcba addig, mert ott nem akarnak mostanában ilyen esetlegességgel kísérletezni, mert ott embereket is figyelembe vevő döntéshozók laknak....nem olyanok, mint kend, azok emberek. "

No így már jobb?

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.22, 16:33
meg jut eszembe. ha már úgy is semmibe veszi a "puszában" élők kockáztatását, hogy éppen azért nagy a gradiensünk, mert egy lavór alján élünk, aminek relatíve vékonyabb a feneke?
Kend biztosan nagyvárosi gyerek, azért ilyen egoista.

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.22, 16:22
ja, meg nem látom a megoldott problémát, főleg olcsón.
Az ötlet még nem megoldás....

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.22, 16:20
Jó, csak szóljon legalább nekem, hogy repeszteni akar, és megyek Svájcba addig, mert ott nem akarnak mostanában ilyen esetlegességgel kísérletezni, mert ott emberek laknak....

EXO
2011.09.22, 14:40
Re: Zuba János
Csak Svájc azon részeire, ahol alkalmas beépítésre és fúrásra , rohadt sűrünlakott ország, ahol nem sok erre alkalmas kőzet van. Magyarországon, ahol eleve magasabb a geotermikus gradiens, és lehet elég pusztaféle területet találni, nem hiszem, hogy akkora problémát okozna.
Emellett ha beindulnak valahol spontán rengések, akkor lehet valahol máshol fúrni, és a magyar épületek is kibírnak 6-os rengéseket is.

Probléma, hogy valaki olcsón megoldotta a problémát?

toth péter
2011.09.22, 13:33
Hogy örültem hogy nem használnak növényi eredetű energiát, és hogy meg sem említették hagy tervezik. Azt nem szabad engedni hogy termőföldet használjanak energiatermelésre. Sztem egy-két naperöművet is fel lehetne állítani Mo-on néhol- Nagyon progresszívnek tűnik a terv, szurkolok hogy sikerüljön.

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.22, 08:59
Nekem is: Mondjad kedves barátom, ki az a hülye, aki mellét nekifeszítve a "fényes szeleknek" 10%-al többet fizet az ármért, mert öntudatos?

Ez olyan, mint az ötvenes-hatvanas években a Békekölcsön.....

Hülye dolgokra hülye a reakció (hatás-ellenhatás törv.).

TibikA
2011.09.22, 08:27
Ezek a kommentek kiverték nálam a biztosítékot! :)

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.22, 08:07
EXO.
A svájciak már egyszer hozzáfogtak a kőzetrepesztéshez, az ááltalad leírt céllal. Aztán az első repesztés után spontán 3,6-os rengések indultak be pár hullámban. Ezt nem mondták meg előre a mérnökök. Le is állították az egészet.

istent játszani egyrészt nevetséges, másrészt veszélyes.

sw2
2011.09.22, 00:07
Ez szép az ELMŰ-ÉMÁSZ-tól!!
De az, hogy a napelemes visszatápláló rendszer bejelentése, csak az igény bejelentése interneten szinte lehetetlen az ELMŰ-ÉMÁSZ-nál, a volt illetékes eltünt, sem e-mailon, sem telefonon nem elérhető, de utóda sincs??

EXO
2011.09.21, 23:14
Csak ezért, mert amerikai vezető mérnökök szerint elérhető lenne 10-15éven belül geotermikus energiával a 10-12Ft/Kwh-ás ár, felhasználva az olaj és gázipar előre haladását a folyamatban.
Technikailag a hidraulikus repesztés valósítanák meg arra, hogy minél nagyobb hőcserélő felületet nyerjenek nagy mélységben, és összeköthessék a be és kimenő vezetékeket.
A számításaik szerint ez az USA-ban is gazdaságos lenne, itthon érdemes lenne szerintem foglalkozni a dologgal geotermikus adottságaink alapján.

kingandjulius
2011.09.21, 21:09
Vagy én nem értem, vagy ügyesen meg van kerülve a Zöld Tarifa tarifája, hiszen ha a törpe vízerőmű rádolgozik a nagy rendszerre, a szolgáltatónak igencsak érdekes feladata lenne megkülönböztetni a kétfajta elektromos energiát egymástól, vagyis nekem miért jó? Netán olcsóbb?Mert ha igen, akkor az ÉMÁSZ-nak miért jó?

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.21, 21:03
Erre Dr. Tóth József tanár Úr adna választ a legpontosabban. A világ egyik legelimertebb hidrogeológusa.

Békési születésű, városunk díszpolgára.

Sajnos egy-két éve megszakadt a kapcsolat közöttünk, azt mondják visszament Kanadába.
Keressen a szakirodalomban a munkássága után.

EXO
2011.09.21, 19:00
alaki tud segíteni abban, hogy egy geotermikus kút hozama, hogyan csökken idővel, illetve mennyi idő alatt csökken a teljesítménye a töredékére?
Azt is le tudná valaki ezt magyarázni, hogy az érintkező felület hogyan függ a kút teljesítményétől

b2
2011.09.21, 11:34
Vannak akik már régen rákerestek a Stirlingre.

Javasolnám keresni a termodinamikai körfolyamatokat is. Carnot,..Rankine,…Stirling, ciklusokat.

bila
2011.09.21, 10:57
Miért nem gyártunk Stirling motorokat?
Sokkal jobb hatásfokkal lehet a napenergiát villamosenergiává alakítani vel. Minden gondunk megoldódna. Keressetek rá a stirling kifejezésre az interneten. Gépgyártással foglalkozók hajrá!!!
http://www.ohio.edu/peo...ng/engines/engines.html

streszi
2011.09.21, 08:48
És a gáton kivágunk néhány lyukat látványvízesésnek, hogy a parti települések ingatlanjai felértékelődjenek! "Eladó egy vízesésre néző ház Tisza....on" Meg függővasút és sípálya létesül a gáton... Szolnokon téli olimpia...

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.21, 06:30
Úgy.
megaztán amikor jól telekeressük magunkat, 100 méterrel megemeljük a Tisza gátjait az Ésszak-keleti határig. és vízerővel hajtott szelet fogunk csinálni, csak hogy élenjárjunk.

streszi
2011.09.20, 23:20
Én benne vagyok mindenben, ha élen járhatok a zöldséges életmódnak, és hatással lehetek a Jangce és a Missisipi vízjárására az Alföldről.

Zuba János agrippaenergy@gmail.com
2011.09.20, 20:59
Tényleg hülyül az ország.
Streszi. bartelezzünk.
Veszek 600-ért tőled benyát, én meg adok neked 100.ért kiló fabrikettet.
Olyan "ződek " leszünk mind a ketten, hogy nem tudjuk megkülönböztetni egymást..:-)

streszi
2011.09.20, 20:12
Én alapítok egy benzinkutat: a ZöldStresziPetrolt (ZSP)! Azt mondom 600 Forint egy liter benya, és megígérem, hogy nem fogok egy évig árat emelni! A profitomból veszek egy erdőt így küzdök a sivatagosodás, és az ózonlyuk ellen. Mindenkit zölddé nyilvánítok aki nálam tankol, és környezettudatosnak...

Kálmán László
2011.09.20, 19:43
Jó vicc, szegény áramszolgáltatók mire vetemednek!
Ha fele annyiért adnák, akkor is nyereséges lenne.

Energia
2011.09.20, 14:21
Az önkormányzatok is csinálhatnának ilyet! Lenne egy zöld alap és abból lehetne fejleszteni!

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265