ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Napelem rovat támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélgenerátor készítése házilag
Biomassza

Ipar kontra világörökség
Zöldtech * 2010.04.09
76 hozzászólás
Magyarország
Ez a cikk több mint 2 évvel ezelőtt jelent meg, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz.

Népszavazást kezdeményez egy szerencsi civilszervezet, miután a város iparfejlesztése körül az elmúlt időszakban kialakult anomáliák nyilvánvalóvá tették a világörökségi értékek védelmére vonatkozó jogi szabályozás hiányosságait - közölte Rónavölgyi Endréné, a város polgármestere

H i r d e t é s

Világörökségi törvény és a tokaji borvidék egyetemes értékeinek a megőrzését szolgáló hatályos kezelési terv hiányában a mai napig nem ismert, hogy milyen mértékű és jellegű korlátozást kellene betartania a jelentős ipari hagyományokkal rendelkező Szerencsnek, hogy a településen fejleszteni lehessen az ipart - fogalmazott a polgármester.

A városvezető közlése szerint a Szerencs és Környéke Fejlődéséért Egyesület aláírásgyűjtésbe kezd a városban, és javasolja, hogy az őszi helyhatósági választásokkal egy időben, helyi népszavazáson mondjanak véleményt a város polgárai: "Fontosabbnak tartja-e Szerencs hagyományaira épülő iparfejlesztést és az ehhez kapcsolódó munkahelyteremtést, mint a világörökség védőzónájába történő tartozást?"

A kezdeményezést az váltotta ki, hogy a város határában a tervek szerint szalmatüzelésű erőmű épülne, ezt azonban szőlészek, borászok, természetvédők, civilszervezetek éppen a világörökségi címre és a tokaji bor védelmére hivatkozva ellenzik.

Rónavölgyi Endréné és Takács Zoltán, az egyesület elnöke szerint az egyes borászati cégekhez kapcsolódó civil szervezetek a világörökségi cím esetleges elvesztését vélelmező, minden jogalapot nélkülöző állításai jelentős számú munkahely teremtésének a szándékával érkező befektetőket elriasztanak Szerencsről.

Ezért "menekült el" az a befektető, aki klímaberendezések gyártására kívánt üzemet létesíteni az ipari parkban, nem valósulhat meg a kertészet, amely több mint száz embernek adna munkát, papírgyár sem települhet az erőmű szomszédságába, hogy a hulladékhőt hasznosítva ötven embert foglalkoztasson, miközben megszűnt a termelés a 119 éves tradícióval rendelkező Szerencsi Cukorgyárban - hangzott el a sajtótájékoztatón.

Vajon milyen hatással voltak a megőrzendő értékekre a világörökségi cím 2002-es elnyerése óta a világörökségi területen végbement jelentős változások, az új borászati technológiák alkalmazása, nagyüzemi ültetvényeket létesítése, a hegyaljai gazdák által a veszteséges termelés miatt növekvő műveletlen, elhagyott, parlagosodó területek, a gyakoribbá váló szőlőkivágások, a világörökségi magterületen belül, a legkiválóbb szőlőültetvények közé ékelődött, a kitüntető cím elnyerését követően száz települést kiszolgáló kommunális regionális hulladéklerakó és építési törmelék feldolgozó üzem létesítése - tették fel a kérdéssort, folytatva azzal: ezen tényekre figyelemmel, vajon nem sérültek-e a világörökségi listára történő felvétel alapjául szolgáló egyetemes értékek?

Elhivatottak vagyunk értékeink védelme mellett, azonban meggyőződésünk, hogy térségünkben a települések fejlődését nem lehet csak a turizmusra, egyes mezőgazdasági ágazatokra, a kézművességre, valamint a táj- illetve ökogazdálkodásra alapozni, határozott szándékunk Szerencs történelmi hagyományain alapuló és a térség felzárkóztatására irányuló ipari fejlesztések megvalósítása - fogalmazott a polgármester.

A város az UNESCO-tól kér állásfoglalást azzal kapcsolatban, hogy vajon milyen ipari beruházások valósulhatnak meg a világörökségi területeken.

Takács Zoltán közölte: mindezek figyelembevételével kezdeményezik a helyi népszavazást. (MTI)

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

R.Dani
2010.04.25, 20:52
Névtelen te valaha jártál Szerencsen?
Voltál egyáltalán a pincesoron?
Sztem egyáltalán nem és látatlanba ne irkálj!
Az tény h vannak rossz állapotban lévő pincék de nem sok, a java meg olyan patentül néz ki h az csak na!

A családomnak van közel 3000 öl szőlője Tállyán nem sok abból 1000 öl az enyém.
Ha nem művelném akkor a tállyi polgármester a hibás amiatt h Én nem művelem vagy az állam?
Szted a szerencsi polgármester asszony a hibás azért h tulajdonosok nem teszik rendbe a pincéiket(azt a keveset)!

Nagyon de nagyon kíváncsi vagyok arra h mit lehet még kihozni ebből a világörökségi címből úgy h csökkenjen a munkanélküliség!
Névtelen ha lennél olyan kedves vázold már fel légyszíves!

turidani
2010.04.25, 20:51
Valóban.

De ezt nem azért tették, mert ők akartak biomassza erőművet építeni.
Hanem azért csinálták, mert azt akarták, hogy ha valaki biomassza erőművet akar építeni, azt ne ez akadályozza meg.

Amúgy is a legnagyobb baromság egy ipari létesítmény kéménymagasságának csökkentését követelni - ahogy azt az erőmű ellenzői követelik.

A kémény ugyanis minél magasabb, annál inkább környezetbarát.

Egyébként pedig a pufferzónába telepített szerencsi szalmaerőmű akármilyen magas kéménnyel is garantáltan klasszisokkal szebb látvány, mint a világörökségi terület szívébe telepített szemétlerakótelep.

Amíg tehát a szeméttelep elfogadható, addig az erőmű kinézete ellen egy szava sem lehet senkinek.

Névtelen olvasó
2010.04.25, 20:40
úgyan, turidani, hát, ki terjesztette be az önkormányzati ülésen a módosító javaslatokat, hogy a "beépíthetőségi magasságot" a rendezési tervben, ami összhangban volt a világörökségi értékekkel, módosítsák, emeljék fel, hogy abba beleférjen az ermű is (elméletileg). én úgy tudom, hogy a testületi ülésen nem a BHD képviselői nyújtanak be határozati javaslatokat és nem is ők szavaznak, hanem légy erős: a polgármester és a képviselők.

turidani
2010.04.25, 19:54
Kedves Névtelen,

látom, képtelen vagy felfogni, hogy a szalmaerőművet nem Szerencs, és mégcsak nem is Szerencs polgármestere akarja építeni, hanem egy vállalkozó.

A világörökségi területből való kilépés pedig azért merült fel, mert a tokajiak nevében hőzöngő tüntetők Szerencs érdekei ellen tüntetnek.

A pufferzónába tervezett korszerű biomassza erőmű ugyanis klasszissal méltóbb a világörökségi területhez, mint a terület szívébe, szőlőtáblák közé telepített szemétlerakó.

Úgyhogy inkább a szemétlerakótól kéne félteni a világörökségi címet...

Névtelen olvasó
2010.04.25, 18:22
Jól van, R. Dani, akkor Szerencs építsen hadihajó-gyárat, UFO-leszálló pályát és még sokmindent, az Ápád-hegyi pincesort pedig hagyja pusztulni (indok: azok magánkézben vannak, hát, ez jó kis ért!), és szavazzon a kilépésről a világörökségi helyszínből, ez lesz aztán az önkormányzati/polgármesteri magyar-csúcs, szerintem a fél világ fél TV-stábja Szerencsről fog tudósítani: ha valamivel nem tudunk élni, akkor inkább ne is legyen az, de BENNÜNK nincs ám hiba, mi jók és okosak vagyunk a város élén. Hát, ezt kell majd polgármesterasszonyéknak elmagyarázni a BBC, CNN és stb. útján a világnak, már előre kíváncsi vagyok rá !!!!

R.Dani
2010.04.25, 17:19
Névtelen a tüzelőanyagokról volt szó de a gazdák kinyavajogták azt h csak szalma legyen!

Nem bírod felfogni h a pincesor mindegyike ami az árpád hegyen van MAGÁNTULAJDONBAN VAN!
Valódi értéke a városnak Te aztán csak tudod!
Hadihajógyár?
A 2 torony a 37-es számú főútnál van és nem a hegyen és elég messze van egymástól!
A cukorgyár lerombolásából származó törmeléket "beledolgozzák" a 37-es számú főút alapjába amit szélesíteni fognak!
Szerencsen nincsenek akkora szőlőterületek mint máshol(Tállya,Mád...)!
Ha belépsz 1 házba(mivel Szerencs a hegyalja kapuja) nem az ajtóba vannak az értékek hanem a ház központjában
(Tokajban)!
Szerencs nem a szőlőtermelésre rendezkedett be mint Tokaj,Mád,Tállya,
Bodrogkeresztúr,Tarcal stb...!

Névtelen olvasó
2010.04.25, 14:25
Te, R. Dani, kapd össze magad, de gyorsan, ám, amiket Te sorolsz, mint leendő tüzelőanyag (faapríték, venyige, energiafű) nem is szerepel az engedélyekbe, ha megnéznéd a bhd.hu honlapot, Te is látnád a beszállítási útvonalakat, vagy ha beütöd a google-ba az erőmű kulcsszavait, szintén sokat tanulhatsz. Lehet, igazad van, minek is rendbetenni a szerencsi pincesort (egy valódi értéke a városnak), inkább le kell azt árnyékolni vadonás új két kőtoronnyal (= egy Világörökségi Kapu), egy erőművel és egy hadihajó-gyárral, de lehet, jobb lenne rálapátolni a cukorgyár sittjét, nem? Hogy ne is látszódjon az, hogy azért Szerencsen is van (volt, lenne stb.) borkultúra.

turidani
2010.04.25, 13:02
Kedves Névtelen,

szerintem inkább te magad nem vagy tisztában az alapokkal sem.

1. A tüzelőanyagellátás kérdését talán bízd az erőmű beruházójára és üzemeltetőjére.

2. A szerencsi erőműben olyan biomasszát akarnak elégetni, amit egyébként más célra senki sem hasznosítana, hanem legfeljebb "véletlenül" elégetnének a tarlón, vagy a szőlőtábla végében.

Az erőmű kb. 30%-os hatásfoka tehát hatalmas előrelépést jelentene a jelenlegi 0%-os hasznosításhoz képest.

3. Az ely-i erőmű még papíron is kevesebb, mint 90% energiahasznosítású.

És mivel a megtermelt hőt még a fűtési szezonban is csak részben tudják hasznosítani, ezért a teljes évre számított kogenerációs hatásfok valójában csak 50% körüli.

Egészen naiv elképzeléseid lehetnek a hulladékhő fűtési célú hasznosításának lehetőségeiről, hogy egyáltalán képes vagy 90%-ot emlegetni.

4. Lassan már fel lehetne fogni agyilag, hogy az erőművekhez egészen nagy távolságról is megérheti tüzelőanyagot szállítani.

A most épülő angliai 350MW-os faapríték-erőműhöz például Kanadából (!!!) fogják szállítani a tüzelőanyagot.

5. Komoly szövegértési problémáid lehetnek, ha még az erőmű üzemeltetői létszámát képes vagy összekeverni az erőművet kiszolgáló, illetve az erőmű tüzelőanyagának megtermeléséből megélő emberek létszámával.
És akkor a hulladékhővel üzemeltetett fóliasátras kertészet által kínált munkalehetőséget még nem is említettük.

R.Dani
2010.04.25, 12:16
Most fejezd be a hülyeségeidet mert ez már tényleg nagyon unalmas a tudatlanságod meg végképp!

A pincesoron lévő pincék magán tulajdonban vannak nem pedig önkormányzatiban!Hoppá

Én is örülnék neki ha Tállyán megcsinálná az önkormányzat nagyapám pincéjét ingyen bérmentve de nem így megy!

Meg az h nincs erre szalma!?!?!

A Szerencsi mg zrt. 4000 ha-on termeszt különféle növénykultúrákat + több száz mg vállalkozó van akár kicsi akár nagy akik nem csak 50 meg 100 ha-okon gazdálkodnak, hanem jóval nagyobb területeken!

Ja és nem csak szalmát kellene égetni benne hanem faaprítékot,venyigét,
kukoricaszárat,napraforgószárat(energiafüvet)!

Ez így lenne jó csak az ellenzők totál nem látják át a dolgokat!

Névtelen jobb ha csak úgy szabadon elégetik a venyigét a sorok végén gazdák vagy felgyújtják a tarlót anélkül h bebáláznák a szalmát?!?!?!?

Am honnan jött neked az h 100 km-ről kellene beszállítani a szalmát meg napi 100 kamion?

Ha vki Magyarorászágon csinál vmit az is baj hanem az is itt minden baj!!!

Névtelen olvasó
2010.04.25, 10:09
Hú, turidani, szerintem Te az alapokkal nem vagy tiszátban az erőművek kapcsán: egy erőműhöz kell tüzelőanyag + kell jó tervezés, hogy a tüzelőanyagot jól hasznosítsa, azaz legyen jó a hatásfoka. Szerencs környékén, újra: nincs tüzelőanyag, csak 100 km-es körből összegereblyézve, napi 100 kamionnal mozgatva (ugye milyen környezetbarát és energiasporolós egy dolog, ha EGYSZERRE mgy 100 kamion?) + az erőmű hatásfoka kriminális, 30 valahány %, ezt kb. azt jelenti, hogy 3 bála szalmából 1 átalakul villamosenergiává, 2 pedig kirepül az eget fűtendő. Hát, ezt a mérnöki csodát tapsoljátok Ti annyira? Plusz lágy erős: a méltán sztárolt Ely-i erőművet 21 (!!!) ember működteti és 90 % feletti a hatásfoka. Szerencsen pedig 130 munkahellyel vakítják a népet.

turidani
2010.04.25, 00:34
Kedves Névtelen,

legalább ne hazudozz.

A szerencsi szalmaerőműnek 2007 óta folyamatosan van finanszírozója, csak éppen a másik energetikai (vagy politikai?) lobbi által lefizetett ellenzők durva ellenkampánya elriasztotta őket.

A szerencsi erőmű ellen ugyanis nem a tokaji szőlősgazdák, hanem kezdettől fogva csak a máshonnan odaszervezett "tüntetők", "aktivisták" tiltakoztak.

És a finaszírozást vállaló bankok ezért léptek vissza.

Ők ugyanis egy olyan megújuló erőműbe akartak beruházni, amihez hasonló angliában környezetvédelmi díjat kapott.

Méghozzá azért, mert nem a lakosság számára is jól hasznosítható tüzifát égeti, hanem egy olyan biomasszát hasznosít, amit egyébként a gazdák semmire sem tudtak volna hasznosítani.

A szerencsi szalmaerőmű gabonatermelők ezreinek jelentene kiegészítő bevételi forrást.

De az álszent ellenzők - ha már az erőmű környezetkárosító hatását nem tudják bizonyítani - arról hazudoznak, hogy a fasor mögött elrejtett kiserőmű rontaná a tokaji borvidék hagyományos látképét.

Miközben abszolúte nem zavarja őket a tokaji borvidék közpén (!!!) létesült regionális szemétlerakó "látképe".

Öregem, szégyellheted magad.

Mondd, mennyi pénzt kapsz ezért?

Névtelen olvasó
2010.04.24, 23:50
Teljesen igazad van, Anonym, abban, hogy munkahelyeket kell kell teremteni. De gondolj csak bele: ebbe az elcseszett szerencsi erőmű projektbe éppeszű és piaci bankok nem akarnak beruházni, mert nem éri meg a dolog. Értsd: ha egy privát banknak lenne 20-30 milliárd forintja erőmű építésére, akkor a szerencsinél sokkal jobbat csinálnának (ahol van szalma, pl. az Alföld közepén, ahol hasznosítva van a hő, ami nem világörökségi helyszín és egyebek). Szerencsen az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank 20 milliárd forintját tolták volna bele ebbe a butaságba. Max. 40-50 munkahellyel számolva ez munkahelyenként 4-500 millió forint. Egyenként. Nem sok ez picit? Ráadásul ez egy magánberuházás.

Anonym
2010.04.24, 23:17
Kedves Névtelen olvasó!

Van abban igazság amit mondasz. Tényleg nem volt megfelelő a vezetés és sajnos az elmúlt évtizedek tapasztalatai alapján most sem lesz jobb. De ez a vita nem a politikai hovatartozásról szól, nem a város vagy térség irányítás alkalmatlanságáról, hanem egy beruházásról. Arról hogy ennek a beruházásnak van-e értelme, van-e létjogosultsága, van-e szükség rá....
Én még mindig úgy gondolom, hogy függetlenül a politikától és függetlenül az irányítóktól ennek az erőműnek igenis van értelme. Mert hatásfok, beszállítás és minden egyebek ellenére: ha egyszer valaki hajlandó befektetni abba, hogy segítsen ha csak 30 embernek akkor annyinak, akkor ezt meg kellene köszönni. Nem pedig balhézni ellene.
Nekem semmi közöm Szerencshez, nem lakom ott, senkim nincs ott. De én is megköszönném ha egyszer épülne itt egy olyan hely ahol esetleg én is lehetőséget kapnék dolgozni, megélni.
Lehet hogy én vagyok a bunkó amiért az egyszerű pórnép szemszögéből próbálok tekinteni a helyzetre, de szerintem minden lehetőség egy megköszönnivaló, támogatandó dolog.

Névtelen olvasó
2010.04.24, 20:44
igazad van, Anonym, a rendszer rossz: és eme rendszernek volt oszlopos fenntartó tagja a szerencsi polgmester is országgyűlési képviselőként. interpellált azért, hogy a 200 milliót ne két kőtoronyra (= egy világörökségi kapu) költsék, hanem valami értelmes dologra? pl. ennyiből rendbe lehetett volna tenni a szerencsi pincesort is, hogy a túristák ne csak átatutózzanak a városon. a valós problémákat pedig nem turbó-hülyeségekkel (pl. a világ legnagyobb szalmatüzelésű erőműje egy olyan területre, ahol szalma sincs, azt 80-100 kilométeres körből gereblyéznék oda + mindezt a hő hasznosítása nélkül, 31 %-os hatásfokkal + ami terület még világörökségi védelem alatt is van)kell megoldani. gondolkoldodni kell és dolgozni, ha pedig ez nem megy, akkor nem kell várost vezetni és kész. pá. át kell adni a helyet másoknak.

Anonym
2010.04.24, 20:17
Hűha :)
Tudjátok elég érdekes ez a vita. Én nem tagadom, felesleges is lenne, én erőmű párti vagyok.
Ettől függetlenül érdeklődve olvasom az erőmű ellenesek hozzászólásait és igyekszem át is gondolni amit állítanak.
De ami itt folyik az már nem elgondolkodtató, hanem nevetséges.
Hogyan- honnan gondolhatja bárki azt hogy az erőmű és a kapu vagy akár a cukorgyár lerombolása a polgármester ötlete, elképzelése volt.
Az erőmű egy X beruházó cég elképzelése (tudom melyiké, nem kell oktassatok) volt és a polgármester legfeljebb támogathatja vagy ellenezheti.
Ha egyszer "csak" arra sz...os 2 oszlopra adnak támogatást akkor más választás nem nagyon van csak felépíteni, vagy nem felépíteni és akkor támogatás is ugrott.
Talán inkább azt kéne megnézni, hogy miért van támogatás 2 oszlopra és miért nincs értelmes dologra.
Az erőmű nem fogja megváltani Szerencs összes munkanélküliét, de akit igen az fog majd picit többet költeni, ezzel megélhetést ad még néhány boltnak, kocsmának akárminek, ezáltal még néhány embernek pénzt, amit az szintén el tud költeni. Így máris abból a néhány emberből egy folyamat során több ember lesz.
Ez miért nem számít???
A természet védelme fontos, de nem hinném hogy előbbre való az élet védelménél, az emberek élethez való jogától. Sajnos nem áll úgy az ország hogy megengedhetnénk magunknak a természetvédelem előbbre helyezését az embernél.

R.Dani
2010.04.24, 19:46
Névtelen szted mi a fészkes fenét lehet kihozni a világörökségi címből?
Az emberek akár mi Magyarok vagy külföldiek anélkül is tudták/tudják h a Tokaj-Hegyalja különleges és a világon egyedi! A cím lényegében írásban rögzítette!

Névtelen ne írj már ilyen hülyeségeket mert saját magad járatod le főleg a szerencsiek és a környékbeliek előtt ha olvassák ezt az oldalt(mint Én)!

Nem Rónavölgyi Endrénén múlt a cukorgyár megtartása hanem a gazdákon pontosabban 1 személyen aki a gazdákat képviselte a tárgyalásokkor!

Ha te megnyersz 1 pályázatot emlékműépítésre és kapsz x mennyiségű pénzt hozzá, akkor nem építhetsz belőle mást!
A rendszer rossz(más téren is)!
Bodrogkeresztúrban 1 kör alakú "kilátót"
csináltak ami 1 m sincs és ez 25m-ba került!

Elég nevetséges olyantól olvasni bírálatokat aki nem él(t) Szerencsen nem kötődik a városhoz nem ismer itt senkit és sztem még nem is járt itt!

Névtelen olvasó
2010.04.24, 18:12
kedves turidani, kicsit gondolkodj, kérlek: a szerencsi erőmű hatástanulmányában és engedélyeiben szó sincs a hulladékhő semmilyen hasznosításáról, de ezt a www.bhd.hu sem írja; az angol erőmű nem világörökségi helyszínen van és hasznosítja a hőt + a térségben van biomassza, mármint Angliában. Van még egy rossz hírem számodra: a Tokaji Borvidék világörökségi helyszín, azon se lepődj meg, kérlek, inkább örülj neki, hogy még külföldiek is aggódnak a világörökségi értékekért és fel is lépnek azért. De éljen Szerencs város vezetése, aki álmodott egy nagy megnemépíthető erőművet + elszórt 200 milliót két kőoszlopra + expressz sebességgel hagyta becsődölni és elbuldózereztetni a cukorgyárat. Hurrá! Mandátumot nekik újra, hátha legközelebb majd megtervezik a szsrencsi hadihajó-gyárat + elszórnak megint 200 milliót két új kőoszlopra, most a város másik végében / másik elejében majd.

turidani
2010.04.24, 15:54
Kedves Névtelen,

rendkívül hazug és demagóg dolog azt állítani, hogy a szerencsi polgármester "találta ki" a szalmaerőművet a munkanélküliség ellen.

Mint ahogy az is durva hazugságnak tűnik, hogy a szerencsi polgármester "találta ki", hogy két kőoszlopot kell építeni "világörökségi kapu" címeszó alatt.

Kérlek, hogy az efféle rosszhiszemű csúsztatások helyett próbálj meg korrekt módon vitatkozni.

Nem valószínű, hogy a szerencsi szalmaerőmű egmagában megoldhatná Szerencs munkanélküliségi problémáit.

Az erőmű építése, üzemeltetése és a hulladékhőt hasznosító fóliasátras kertészet viszont tagadhatatlanul munkahelyeket teremthet, és ezt hatalmas elvakultság volna tagadni.

A szerencsi szalmaerőművel azonos technológiájú 38MW-os teljesítményű szalmaerőművet Angliában környezetvédelmi díjjal tüntettek ki.

Egy ilyen erőmű létesítése tehát az angolok szerint simán beleillik a tokaji világörökségi területbe.

Azok a tüntetők tehát, akik a szőlőtáblák közé telepített ocsmány szeméttelep helyett a környezetvédelmi díjas biomasszaerőmű ellen tiltakoznak, garantáltan nem a tokaji világörökségi terület valódi érdekeit képviselik.

És milyen különös: a töntetők között csak elvétve találhatók tokaji szőlősgazdák.

A tüntetők többsége a világörökségi területen kívülről jött a tokajiakat "képviselni".

Hát ennyit a tüntetők erkölcsi hitelességéről.

Névtelen olvasó
2010.04.24, 11:15
Ez első lépés az, Dani, hogy azok a polgármesterek akik a munkanélküliséget UFO-leszálló pályával, hadihajó-gyárral vagy hasonlóan odavaló szalmaerőművel próbálják megoldani, belátják saját alkalmatlanságukat és távoznak közéletből és vezetésből. Igazad van, egy a világörökségi cím önmagában nem megoldás, csak a lehetőségeket növeli, amiket sok munkával fel kell építeni és kibontani. De amíg a szerencsieknek az jut eszébe, hogy a 200 millióból két kőtornyot raknak (mily kreatív...) és az elnevezik Világörökségi Kapunak (mily kreatív...), ez nem fog menni. Akinek az jut eszébe a pénzről, hogy emeljünk két nagy kőoszlopot, és EZ MAGA A FEJLŐDÉS, az ne akarjon már polgármester lenni és hadihajó-gyárakat és szalmaerőműveket álmodni.

R.Dani
2010.04.23, 22:52
Akik ellenzik ezt a beruházást azoktól kérdem h milyen javaslatuk van arra h itt Borsod-ban pontosabban Szerencs környékén csökkenjen a munkanélküliség?

turidani
2010.04.23, 20:01
"Hasonlatos az erőmű teljesítmény lescsökkentése a kismalac és farkasok meséhez"
(Névtelen)

Szerintem inkább a hazugról és a sánta kutyáról szóló mondáshoz hasonlatos.

A 25MW megépülése után ugyanis ki fog derülni, hogy az erőmű hatása a szőlőültetvényekre és az aszúsodásra kimutathatatlanul kicsi.

Meg az is ki fog derülni, hogy az erőmű megépítése egyáltalán nem veszélyezteti a világörökségi státuszt.

Különösen nem a szőlőtáblák szélén hatalmas füsttel elégetett venyigéhez és a szőlőtáblák közé telepített szeméttelephez képest.

Vagyis a 25MW megépülése után mindenki számára nyilvánvalóvá válik, hogy az erőmű ellenzői arcátlanul hazudtak.

R.Dani
2010.04.23, 19:13
Mi a fontosabb a munkahelyteremtés (nem csak erre a beruházásra gondolok) vagy 1 olyan címhez való "ragaszkodás" aminek semmilyen pozitív hozadéka sincs?!?!?!?!

A világörökségi cím elnyerése után lényegében semmi sem lett jobb!
A turizmus nem nőtt meg ugrásszerűen, a bornak nem lett piaca(bár lenne),a gazdák nem alkalmaztak több munkást a szőlőben stb.stb.stb....

Nyíri
2010.04.23, 09:40

HHH

te biztosan dunántúli lehetsz, hogy Nyíregyházán túl neked már világvége.
Pedig 2db igen nagy és fontos ország felé zajló forgalom terheli azt az útszakaszt.

Névtelen olvasó
2010.04.23, 09:04
Látod, R. Dani, nincs engedély kisebb erőmű építésére, a beruházónak pedig esze ágában sincs kisebbet építeni, csak az eredetit két lépcsőben. A akadémikusoknak a következő mondatát egyébként Hiller miniszter és munkatársai kb. elhazudták az UNESCO elől az általad is hivatkozott hatástanulmányból, ami a www.vilagorokseg.hu - n olvasható, és szintén az ombudsman anyagai is ajánlott figyelmedbe, www.jno.hu. Szóval az akadémikusok ezt írták: "A helyszínkiválasztást felül kell vizsgálni. A területválasztásnál a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értékei fenntartásának és kiteljesedésének kell meghatározónak lenniük, ezért az erőmű elhelyezése a világörökségi területen kívül indokolt. A világörökségi területen kívül, a régióban máshol is rendelkezésre állnak a beruházás infrastrukturális igényeinek megfelelő helyszínek.”

Névtelen olvasó
2010.04.22, 23:34

R.dani
Lári-fári röviden. kompromisszum? kacagnom kell

Bővebben: ""...Az erőmű felépítése 24 hónapon át 1200 embernek ad majd munkát, a 25 megawattos üzemeltetés 81 munkahelyet jelent, amennyiben bővül a kapacitás, úgy további 50 főt lehet foglalkoztatni" - mondta el Hujber Ottó"" eddig az idézet; beszédes nem?

Hasonlatos az erőmű teljesítmény lescsökkentése a kismalac és farkasok meséhez: Jaj drága kismalacka, majd meg fagyok, csak az egyik lábam hagy dugjam be az ajtón
("...aztán további fejlesztéssel újabb 50 főt lehet alkalmazni...")

Ebben az esetben készíti már valaki azt a forróvizet....?

R.Dani
2010.04.22, 23:10
"A szalmatüzelésű erőmű beruházói ugyanakkor az akadémikusok közreműködésével 2008 decemberére elkészült világörökségi hatástanulmányban megfogalmazott elvárásoknak eleget téve ütemezetten, fele (25 megawattos) kapacitással építi meg az erőművet."

Itt látszik meg az h ki hajlamos a kompromisszumra!!!
Ha az ellenzők elfogadnák ezt akkor a 25 MW-os erőműre meg is kapnák a szükséges engedélyeket és kezdődhetne az építkezés!

Dánielnek
2010.04.22, 21:59
Figyelj, R. Dani, és olvass: http://www.bhd.hu/eromu.html Hány MW-os erőmű tervet látsz a BHD-honlapon?

plusz
2010.04.22, 21:56
A Szerencsre tervezett szalmatüzelésû erõmû megépítését ellen lépett fel a Jobbik Magyarországért Mozgalom Párt agrárés vidékfejlesztési kabinetjének elnöke. Varga Géza szerint a tervezett létesítmény 80 kilométeres körzetében a jelenlegi tájhasználatot figyelembe véve maximálisan mintegy 80-100 ezer tonna biomasszára lehet számítani. Ez pedig messze elmarad a beruházó által tervezett és a nagy integrátorokkal már leszer zõdött 575 ezer tonna biomassza mennyiségétõl. Ebbõl – az elnök szerint – egyértelmûen arra lehet következtetni, hogy a szükséges fûtõanyag-mennyiséget csak az energiafû-termesztés nagyarányú elterjesztésével lehet biztosítani, amire a termelõkkel már megkötött megállapodások nagy része is vonatkozik. Ugyanakkor az erõmû egységes környezethasználati engedélye energiafû felhasználására nem ad lehetõ séget. Ráadásul csak a biomassza-erõmûbe szállításból származó szén-dioxidkibocsátás mértéke eléri a 380 tonna/év értéket. Varga Géza szerint a beruházónak ígérvénye van a pénzügyminisztériumtól 9,5 milliárd forint adókedvezmény nyújtására, mindössze 75 munkahely teremtéséért és annak négyéves megtartásáért cserébe. Az egyéb közvetett és közvetlen támogatásokat nem számolva ez 126 millió forint munkahelyenként, amibõl a Jobbik programja szerint a családi alapú helyi kistermelõ vagy kisvállalkozó vidékfejlesztésbe ágyazottan hosszú távra legalább tízszer ennyi munkahelyet teremthetnének. Tokajban több ezer éve a messze földön elismert szõlõtermesztés és a borászat, valamint az ehhez kapcsolódó kulturális turizmus és a kiszolgáló háttérjelenti a fõ megélhetési forrást az ott lakók számára – emeli ki Varga Géza. – A Jobbik ezekre a hagyományokra alapozva kívánja fejleszteni a kistermelõi hálózatot, a bor- és élelmiszer-feldolgozást, -értékesítést, a kapcsolódó kézmûipart és a helyi gazdaság egészét. Mindezek alapján Varga Géza a párt nevében felszólítja a kormányt, hogy akadályozza meg a szalmatüzelésû erõmû megvalósításához nyújtandó banki hitel biztosítását.

Névtelen olvasó
2010.04.22, 21:55
Kedves R. Dani! Lehet, hogy 3 utcára laksz az egykori szerencsi cukorgyártól, de ez nem minden. Az erőmű teljesítményét verbálisan csökkentették csak le, mert az engedélyek (a környezetvédelmi és az építési) az eredeti 49,9 MW-os méret megépítésére szólnak, azaz érthetőbben: azt lehet építeni, amire engedély van, azaz a 49,9 MW-ot, mert ha nem azt építi valaki, amire az engedélye szól, akkor pl nem kap majd rá használatba vételi engedélyt, ilyesmik. A lecsökkentett méret egy legenda, engedély módosítására nem került sor, de ezt már az MTV 1 is bemondta. Pluszt, pszt 1... inkább tájékozódj: a hegyaljai kőbányák nem részeri a világörökségi területnek, a bányatelkeket 2002-ben kivették a világörökségi felterjesztésből + pszt 2... a bodrogkeresztúri hulladéklerakó is a világörökségi cím elnyerése előtt létesült, illetve kapott engedélyeket... gyere el Szerencsre és akkor ezeknek is utána tudsz nézni, miután átérsz a Világörökségi Kapun, vagy látogasd a www.vilagorokseg.hu-t vagy a tokaj.hu-n is találsz világörökségi anyagkat bőven, ha keresel.

belelép
2010.04.22, 15:00

még igazad is lehetne,ha nagyvonalúak és felületesek lennénk,
de a magyar nyelv sajátosságai alapján a felsorolásban külön megjelölés nélkül az egyneműek tartoznak össze és ez pedig településnév nagybetűvel a javából.
Aki ezzel nincs tisztában, azoknak áll a magyaróra meghívásom.
Érdekes, hogy a Hernád folyó mellett, Völgyében) nincs Hernád nevű település.

Más; ez itt nem műszaki-tudományos vita, mivel a hozzászólások nem erre vonatkoznak javarészt, hanem gazdaságossági, nézetbeli, főleg lobby hovatartozás.
A lényeget kimondtad:
"..Ettől függetlenül Szerencs szállítási szempontból biztosan nem a legoptimálisabb pont.."
és talán ide kellene visszakanyarodni, miért pont Szerencs?

HHH
2010.04.22, 13:56
"Másrészt földrajzból is beégtél; mert ha már településeket sorolsz példának:...
a Pest megyei Hernád nincs egy kicsit messze Szerencstől"

Igaz, hogy 2 település között került felsorolásra, de Hernád jelen esetben folyót jelöl, nem települést. Ha annyira otthon vagy a földrajzban, és ismered a környéket, talán tudod, hogy jópár Hernádxxxx nevű település is van arrafelé...
Nyelvtanilag szerencsésebb lett volna névelővel jelölni ("és a Herád mentén" pl), de a lényegen ez nem változtat.
Inkorrekt dolog egy műszaki/tudományos vitát nyelvtani síkra terelni!

Ettől függetlenül Szerencs szállítási szempontból biztosan nem a legoptimálisabb pont, de azért alapvetően nem reménytelen. Tokaj elkerülő útra pedig ettől függetlenül is szükség lenne. Inkább ezért kéne lobbizniuk a tokajiaknak: pl az M3 Nyíregyháza utáni tök felesleges folytatása helyett megépülhetne ez.

A megújuló erőműre pedig ha büszkék lennének (Tokaj zöld energiával megy stb ócska duma, de ma simán jót is tenne az "imidzsnek", és a világörökség sem lenne veszélyben (amúgy sincs, csak ha már feljelentés van, akkor vizsgálódni kell).

R.Dani
2010.04.22, 12:24
Névtelen te olyan hülyeségeket irogatsz be h az vmi hihetetlen!
Szerencsen nőttem fel sőt a cukorgyártól 3 utcányira szóval nekem ne mond h én nem jártam Szerencsen vagy h nem vagyok szerencsi!
Informálódjál légyszíves mert az erőmű tervezett kapacitását 49,9 MW-ról lecsökkentették 25 MW környékére!
Hogy a fenébe lenne ez a világ legnagyobb szalmatüzelésű erőműve?

Ha annyira nagyra vannak azzal h világörökségi területen nem lehet nagy üzem akkor a tállyai kőbányát is be kéne zárni meg a tarcali meg sorolhatnám még!

belelép
2010.04.22, 11:36

turidani

kispajtás!
Talán a magyar nyelvvel is bajod van.

a bőven van erdő, nem = a kizárólag-gal.
Tudok magyartanárnőt javasolni, látom szükséged van rá.

Ergo, nem tudom honnan szedted, hogy Szerencstől északra nem termelnek gabonát; ilyet rajtad kívül senki sem mondott. Itt csak a menyiség és minőség a kérdés.
Egyébként a Sziklás Hegységben is találhatók jól termő völgyek, mégsem nevezik gabonatermő vidéknek.

A Bükk is, a CSerhát is és a Zemplén is ott van és tőled függetlenül ott is marad az erdeikkel, kopárságukkal, karsztfelszínnel együtt.

Ha már 80 km, akkor Nyíregyháza is beleesik, ott is szoci a vezetés, mért nem oda teszik azt a rohadt telepet szerinted!
Sőt tegyék Kassára, az is éppeg 80 km ; Szerencs környéki gabonatermelők tömegei szállíthatnának be Kassára, hisz nics egészen 80 km. Sőt még a foglalkoztatás is nőne, mert ugye több szállítóra lenne szükség.

Másrészt földrajzból is beégtél; mert ha már településeket sorolsz példának:
"BHD térképe szerint Sajószentpéter, Hernád és Sárospatak környékén is gyújtenek szalmát."
- szerinted-
a Pest megyei Hernád nincs egy kicsit messze Szerencstől?

Névtelen olvasó
2010.04.22, 08:35
kedves R.Dani; szerintem még Te sem voltál Szerencsen, mert akkor tudnád, hogy ez egy borvidéki település, önmaga szerint a borvidék KAPUJA, világörökségi címmel, ahová nem valók bizonyos beruházási típusok: a világ legnagyobb szalmatüzelésű hőerőműve, sajnos, ilyen. Mint ahogy nem lehetne a Hősök terére sem hamburgerest építeni vagy a Hortobágyra bevásárlóközpontot (pedig elméletileg azok sem zavarnának senkit és még tájabillesztettek is lehenének pl). Érted már picit?

R.Dani
2010.04.22, 01:42
Akik ellenzik vagyis piszkálódnak ebben az ügyben egyáltalán voltak Szerencsen vagy a környékén?
Mert nem hiszem!

Am Sárospatakra miért csak a kelet felől szállítanának be szalmát?

turidani
2010.04.21, 23:08
belelép:

kisöreg, ha nem tudnál olvasni, a BHD térképe szerint Sajószentpéter, Hernád és Sárospatak környékén is gyújtenek szalmát.

Ezek pedig mind jóval északabbra vannak, mint Szerencs.

Tehát csúnyán beégtél a füllentéseddel, hogy Szerencstől északra már nem termelnek gabonát.

Persze ha az neked már hegyvidék, akkor nyilván hegyigabonát termelnek... :-DDD

ki is léphetnél
2010.04.21, 21:55
utánam a vízözön, azaz szalmaözön...huhuahha

belelép
2010.04.21, 21:03
ki is léphetnélnek

Persze minden foglalkoztatott ajándék, mindjárt tegyük karácsonyfa alá őket.
Legalább is ajándék volt -a napokban megjelent hír- egy cégnek 16000000 Ft munkahelyenként. Ez ajándék.

Tudod milyen a gabonaföld látképe felülről? A google felvétel azt se tugjuk, hogy melyik időszakban, melyik évben készült. Nem minden gabona, ami sárga vagy barnás. Az erdők viszont szépen felismerhetőek, mert az van bőven. Végül is a fa is ég olyan jól mint a szalma.

ki is léphetnél...
2010.04.21, 20:42
Minden egyes foglakoztatott ajándék!!!!
Mindent a foglalkoztatáshoz kötnék!

A belelépőnek:
Google Föld
Kár mellébeszélni, gyönyörűen látszanak a gabonaföldek...

belelép
2010.04.21, 20:33

agitprop tdani

ne légy ennyire együgyü, a térképen zölddel a sík vidéket, sötétedő barnával pedig a hegyeket jelölik.
Ha így sem látod, hogy Szerencs nemcsak a borvidék, hanem északra a hegyvidék kapuja, akkor vagy színvak vagy, vagy élből provokátor.

De nem baj majd te megtanítod az erdőgazdaságokat a hatékony gabonatermelésre, nálad ugyis a piaci hatékonyság a döntő. Piac az pedig itt van és pénz is a zsebekbe. Ugye a tiedbe is jutott belőle?

turidani
2010.04.21, 19:36
Kedves belelép,

mondd, te vajon ismered a térképet?

Mondd, a további süketelés helyett nem tudnád inkább személyesen megnézni, hogy a szerencsi erőmű tervezett beszállítókörzete hogyan helyezkedik el a térképen?

Baromi egyszerű: elmész a

www.bhd.hu

honlapra, rákattintasz az "erőművi projekt" feliratra, és letekeersz az aljára, ahol a beszállítói körzetet ábrázoló térkép látható.

Ott egyértelműen látható, hogy Szerencs a tervezett beszállítói körzet közepén helyezkedik el, tehát észak felé kb. ugyanakkora kiterjedésű, mint dél felé.

Öregem, a kötözködés és a szócséplés helyett legalább tájékozódhatnál arról, amiről vitatkozni akarsz.

hozzászóló
2010.04.21, 11:44

Balogh László-nak

Nem tudod mennyi ember.....?
Sok.
Ha nem hiszed, járj utána.

A miért-re pedig.: Csak, mert megszokták.
Az ember minden új ellen tiltakozik, aminek a következményeit nem látja, de a mi fennmaradt és megszokta, az vélhetőleg már nem zavarja és főleg nem jelent problémát az életében.
Na most 130 év alatt talán mindenkinek volt alkalma a cukorgyár tövében játszadoznia, majd ott dolgoznia, esetleg onnan nyugdíjba mennie.

aki halkan kilép
2010.04.21, 10:01

ki is léphetnél

a smafu az smafu, főleg ha kp-re váltható.
Szerintem kis Hazánk foglalkoztatási gondjai nem a Szerencs Gate- nél fognak megoldódni és főleg nem ilyen áron.

aki halkan belelép
2010.04.21, 09:55
tdani !

Ismered azt a papírost, amit egyesek térképnek neveznek?
80 km beszállítói körre a szlovákok is jó esélyesek (50 km a szlovák határ Szerencstől)
80 km- en belül három hegység, a Zemplén, a Gerecse és a Bükk található. Gondolom a bükki karszt szalmatermelését tartod a legtöbbre!
Nem lenne már időszerű színt vallanod és annak a fránya 80 km beszállítói kör centrumát Szerencsről valahova máshova helyezni?

Igen, igazad van, sok növényi hasznosítatlan hulladék van az ORSZÁGBAN, de nem pont Szerencsen.

Másrészt látom lelki szemeim előtt, ahogy a sok szerencsi munkanélküli pótkocsis kamionokat vásáról, hogy legyen mivel kivenni részüket a szállításból.
Sőt az új kormány betiltja a hagyományosan fóliázó mezg. területeken a geotermikus megoldásokat, azok fejlesztését, sőt a primőrimport korlátozásáról döntenek, hogy újsütetű szerencsi fóliakertészeknek legyen piaca.
Nem kellene vállalkozói akarat is bizonyos beruházásokhoz? Ja és pénz is, ami még a szalmaerőműre sincs meg.
Olyan ez mint a szalmaláng.....

ki is léphetnél...
2010.04.21, 09:10
Pár tucat ember foglalkoztatása smafu?????

turidani
2010.04.21, 09:06
aki halkan kilép:

Tévedsz, a szerencsi erőműhöz nem a szerencsi gazdák termelik a szalmát, hanem a környék, kb, 80km-es körzetben.

És abban is tévedsz, hogy ne volna az országban rengeteg mezőgazdasági növényi hulladék, amit semmi másra nem tudnak hasznosítani.

Csak a szalmafeleslegből 500MW-nyi erőművet lehetne ellátni, a kukoricaszár-feleslegből pedig még ennél is többet.

És az önköltségi ár közelében termelő gabonatermelőknek nagyon jól jönne a kis pluszbevétel.

- - - - -

A szerencsi foglalkoztatást nem a szalmatermelés, hanem egyrészt a szalma fuvarozása, másrészt pedig (és ez a több) a tervezett fóliasátras kertészet növelné.

aki halkan kilép
2010.04.21, 01:21
már csak az tenne parazsat a tűzre, ha az egyébként sem túlságosan jövedelmező gabonatermelésről az a pár szerencsi gazda átállna más növénykultúrára.

Akkor aztán lehetne agitálni és vakaródzni, hogy mi a szart égessenek el az erőműben, ahol is az a pár tucat ember foglalkoztatása egyébként sem oldja meg a város munka nélküliségi helyzetét.
Akkor mégiscsak a szőlővenyige maradna.

ÉLJENEK A SZŐLŐTERMELŐK ÉS A BORIVÓK!!!
VIVÁT!!!

Névtelen olvasó
2010.04.21, 01:06
t daniel
lehet pártpolitikára nem kellene bazírozni ebben igazad van, de sajnos nem így mennek a dolgok, Főleg Mo- n nem.

Azért kíváncsi vagyok, hogy az új kormányfelállásban is olyan aktívan igyekszik a magyar állam a finanszírozói oldalon helyet találni. Egyébként mire is volt ez a nagy sietség?

Már láttunk példát Nagyváradon a Magyar állam kedvezményes kölcsöntőkével járult hozzá a pláza felépítéséhez, miközben az országban iskolák , kórházak működéséhez sincs pénz; avagy Indonéziában a magyar állam fő érdekeltsége az autópálya körül mozgott.... és folytatható a sor....
Hogy is van szerinted ezzel a politikával? .... legyünk vakok és süketek avagy maradjunk egyszerű tudatlanságban?

Névtelen olvasó
2010.04.21, 00:43
Attól tartok nem Magyarországon élsz.
Itthon mióta van lehetőségük a termelőknek bármit is meghatározni?

Azt pedig nem itthon döntötték el, hogy Mo.- nak nem kell a cukoripar.

Érdekes, hogy a kaposvári és horvát cukorgyárnak több mint 100 km-ről is megéri répát vásárolniuk. Mert ugyanis ott is kevés a termelt menyiség.

Névtelen olvasó
2010.04.21, 00:37
r.dani
névtelen helyett kérdésedre egyszerű kérdéssel válaszolok.
Áruld már el, hogy a világörökség címből hogyan lehet profitálni, bárhol a világon, vagy pl a Budai Vár esetében?
ez egy cím, és nem egy bankszámla a válaszom.
A pénzt mindenki maga teremti meg.

De azért lökd továbbra is a sóder hülyeségeidet, itt biztosan találsz rá vevőt.

R.Dani
2010.04.21, 00:37
Ne keverd össze a kabai esetet a szerencsivel!
Szerencsen a termelőkön múlott minden nem a gyáron!
De még most se válaszoltál a kérdésemre!!!

Névtelen olvasó
2010.04.21, 00:29
R.Dani
ajánlom figyelmedbe a kabai cukorgyárról elhangzó riportot.
3 mrd Ft-ért vette meg a "befektető" a cukorgyárat, egypár évig nyereségesen üzemeltette, majd az UNIO által feldobott 20 mrdFt-ot zsebretette, a gyárat pedig lerombolta.
A termelők pedig vihették volna a répájukat szentpéterhez, ezért gyorsan (az egyébként nem rossz ajánlatot) az eu pénzért ők is beálltak a sorba.

R.Dani
2010.04.21, 00:29
Névtelen még most se válaszoltál a kérdésemre!
Mi előnye van szted a világörökségi státusznak?
Komolyan mondom furdal a kíváncsiság!
Mert eddig csak ökörségeket hordasz össze!

Névtelen olvasó
2010.04.21, 00:23
turidani ideje lenne színt vallanod, mekkora suska üti a markod bizonyos helyről, hogy ennyire agitálsz.

turidani
2010.04.20, 23:06
Kedves Névtelen,

csak saját magadat hitelteleníted azzal, ha a szalmaerőmű témájából pártpolitikai kérdést próbálsz kreálni.

Szerencsen annak idején az összes párt önkormányzati képviselője egyformán támogatta a szalamaerőmű létesítését.

Kéretik ezt megjegyezni.

Névtelen olvasó
2010.04.20, 20:28
szerintem az az elme, aki a világörökségi címet a térség fejlődésének akadályaként látja, az ne akarjon polgármester lenni már, + azt még mindig nem tudjuk, hogy mit tett a szerencsi polgmest a cukorgyár megtartása érdekében, KORMÁNYPÁRTI KÉPVISELŐKÉNT...

R.Dani
2010.04.20, 19:52
Névtelen te már megint lököd a hülyeségeidet!
Hogyne látnám hisz mindig látom és nagyon elszomorít ami látok egyébként már csak a 2 kémény van!
Ez 1 korábbi hozzászólásomból való:
Am meg a cukorgyárat azért zárták be mert a a gazdákat képviselő egyén aki elég nagy földterülettel rendelkezik nem fogadta el a felvásárlási árakat a cukorrépáért.
A cukorgyár az első ajánlat visszautasítás után emelte az árat nem volt elég, az fvm is "beszállt" az se volt elég még többet akartak de már így is megérte volna neki csak hát a kapzsiság meg a politika.
Na de az a tuti benne h ők már nem is akartak termelni csak a cirkuszt csinálni, mert inkább elfogadták az eu egyszeri támogatását!
Ez biztos forrás!

A borvidékből nem lehet kilépni okoska max a világörökségi státuszból!
Am mi előnye van szted a világörökségi státusznak? Erre nagyon kíváncsi vagyok!
Egybként Tállya polgármestere volt az első aki jelezte h ha a világörökségi státusz az akadálya annak h nagyobb üzemek létesüljenek a környéken akkor inkább kilépnek minthogy tovább nőjön a munkanélküliség!

Miért kéne csákánnyal szétverni hegyalja kapuját?
Ha soha nem épült volna fel Szerencset akkor is a hegyalja kapujának fogják nevezni amíg van magyar ember a világon!

Névtelen olvasó
2010.04.20, 19:14
Kedves Dániel! És hová tette a tehetséges szerencsi polgármesteretek a nagyhírű szerencsi cukorgyárat, országgyűlési képviselőként? Ha arra jársz, láthatod: kb. a buldózerek alá... Az erőmű mellet voksolhatsz, persze, bár kíváncsi lennék én arra a helyi népszavazásra, ami egy állam/kormány által vállalt nemzetközi kötelezettségvállalásról szól... viszont a Tokaj-Hegyaljai Borvidékből biztos kiléphet Szerencs, ha akar, nosza, rajta, szavazzátok meg, aztán futás nekiugorni csákánnyal a Borvidéki Kaputoknak is, földig verni azt gyorsan, aztán megálmodni a szerencsi Ruhr Vidéket - szalmaerőmű szalma nélkül + vaskohászat vas nélkül + vízierőmű víz nélkül és így tovább, előre a Lenini Úton!!!!!

R.Dani
2010.04.20, 10:51
Névtelen te egyáltalán szerencs környéki vagy?
Mert nem hiszem, és a polgármester asszonyt légyszíves ne fikázd mert Szerencs ezelőtt 8 éve rosszabb helyzetben volt és most legalább néz is ki vhogy!
Annyit elmondanék h a szőlő munkákhoz alig találni embert mivel nem akarnak dolgozni csak magas bérért és a munkájuk meg hagy kívánni valót!
Névtelen am te életedben végeztél vmi szőlőmunkát?
Beszélsz a munkahelyekről közben a nagy területeket birtokló gazdák vagy szervezetek alig foglalkoztatnak embereket!
A metszés,kötés és a szüret az a munka amikor több embert foglalkoztatnak közben van elég munka a szőlővel!

Én a szavazáson biztos h az erőmű mellet voksolok majd az fix!

Balogh László
2010.04.11, 22:16
vannak pihent agyú emberek az már igaz. Tessék már megmondani, hány ember él a tokaji borvidéke? Hány ember dolgozik a szőlészetben-borászatban? Nem alkalami munkavállalókról, zsellérekről kérdezek.
A tokaji bor 1000 éves története folyamán, különösen az utóbbi években, amíg volt, nem hallottam, hogy tiltakoztak volna a cukorgyár miatt. Miért? A 130 éves történelme során csakis környezetbarát technológiát alkalmaztak, valószínűleg azért. Igaz?

streszi
2010.04.11, 20:34
És 8 éve több bort adnak el? Finomabb a bor? Több turista jön? Több pénzt költenek el? Mit hozott a cím magával konkrétan?

turidani
2010.04.11, 19:19
Kedves Névtelen,

fogd már fel, hogy az 1000 éves tokaji borászatot semmi sem fenyegeti.

A szőlőtáblák közé telepített regionális hulladéklerakóhoz képest pedig a szalmaerőmű csak javítani tudja Tokaj-Hegyalja tájképét.

A szalmaerőmű elleni hőzöngéseteknek tehát az égvilágon semmi köze sincs a tokaji borászathoz vagy a tokaj-hegyaljai világörökségi területhez.

Ti nem a tokaji bort és a világörökséget akarjátok megvédeni, hanem csak a szalmaerőművet megfúrni.

Az pedig már egy egészen más ügy.

Névtelen olvasó
2010.04.11, 18:18
Szerencs is átvette a világörökségi oklevelet, címet 2002-ben, aztán meg a a 200 milliót, hogy kinevezhesse magát Tokaj-Hegyalja kapujának. A borászat minimum 1000 éve identitást, gazdaságot, munkahelyeket, megélhetést és kultúrát ad a térségnek. Újra, a gyengébbek kedvéért is: Szerencs is a Tokaji Borvidék része + Tokaj városa is + még 25 másik település. Azaz a szerencsi borászok is tokaji borászok. Szerintem Ti Budapestet is keveritek Bukaresttel.

streszi
2010.04.11, 13:07
Mit adott a cím a környéknek?

turidani
2010.04.11, 12:56
Kedves Legutóbbi Névtelen,

szerintem inkább te vagy eltévedve az alapfogalmakat illetően.

A szerencsi szalmaerőmű telephelye köztudottan nem világörökségi területre, hanem csak annak pufferterületére esik.

A világörökségi terület közepébe telepített szemétlerakó viszont olyan, mintha valaki a saját ebédlője közepére pottyantaná a székletét.

Hihetetlenül vastag arcbőr kell ahhoz, hogy valaki ezek után a pufferterületen levő ipari parkban épülő erőművet vádolja tájképrombolással.

- - - - - -

A mapi 200 kamion még napi 10 órába sűrítve is csak hárompercenként egy kamionfordulót jelent az erőmű bejáratánál.

Tokaj rendkívül forgalmas főútvonalán pedig csak negyedóránként egy kamionfordulót jelent.

Szellemileg nagyon zavartnak kell lennie annak, aki ezt "elviselhetetlenül nagy" forgalomnak nevezi.

- - - - -

A szalmaerőmű pedig egyáltalán nem baromság, hanem a gabonatermelők versenyképességét jelentősen javító, többszörösen hasznos beruházás.

És az égvilágon semmiben sem zavarja a tokaji szőlősgazdákat.

Névtelen olvasó
2010.04.11, 11:36
szerintem, alapfogalmakkal nem vagytok tisztában, pl. hogy a borvidék, a világörökségi borvidék nem magukkal a szőlőterületekkel és a pincékkel egyenlő, hanem a 27 település közigazgatási területével, ez az összessége adja az adott kultúrtájat; hogy jobban értsétek egy példa: a Balaton sem egyenlő csupán a Balaton fizikai vizével, hanem egyenlő anak tágabb környezetével, a hegyekkel, a városokkal... szerintetek fel lehetne építeni a Balaton vizétől 2-3 km-re a világ legnagyobb szalmaerőművét, napi 200 kamionforgalommal, Pusz még valami: a szerencsi erőművet maga az állam jelenlette be az UNESCO-nak, mint problémát 2007 nyarán (erre eljárásrend kötelezi) és maga az ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottság nyilvánította problémásnak, mielőtt a borászok tudtak volna róla, szintén 2007-ben... Az ICOMOS az UNESCO örökségvédelmi szakértő stábja, egyetlen borász sincs benne kb....A hulladéklerakó valóban sok kérdést vet fel, de ami tény: a saját hegyaljai szemét kezelésére született, nem a mezőtúri és kazincbarcikai szalma égetésére. baromságokat lehet álmodni, csak aztán nem kell csodálkozni, hogy nem megy valami.

Anonym
2010.04.11, 09:30
Tisztelt hozzászóló.
Nem tudom miért gondolja, hogy én a szerencsi polgármesterasszonyt védem. Védi a nyavalya, olyan politikus mint a többi. Nem szeretem én ezeket.
Én az erőművet támogatom.
Szerintem nem baromság, és ha a borvidék munkát ad, akkor a szerencsieknek miért nincs? Ha most odamennél a szerencsi emberekhez és azt mondanád nekik gyertek hozzám a borászatba dolgozni, adok munkát, adok bért a kutyát nem érdekelné az erőmű. De ez nincs így, tehát kell az erőmű.
És bizony ennyit a tokaji borvidék védelméről. Sehol sem. Ezzel tényleg mindent elárultál magadról és a világökörséget védők céljairól. Ráérek, hát tiltakozok. Ha ez elmúlik majd keresek másik tiltakoznivalót magamnak. Ebben a világban könnyű ilyet találni.

Névtelen olvasó
2010.04.11, 08:56
Bizony!
Ilyen könnyen kibuknak a mögöttes szándékok, és lesz még ilyenből tucatjával...

Aki halkan belelép
2010.04.11, 07:21
"sem Szerencsen, sem sehol"

Így még szebb. Tehát nem a tokaji borvidéket védik, mindössze csak ordít a butaság.

Névtelen olvasó
2010.04.11, 07:12
Turidani!
Ha vért fogsz izzadni, akkor sem lesz szalmaerőmű sem Szerencsen, sem sehol, mert ezt a baromságot a józan ész fogja megállítanoi.
Remélen Téged is!

turidani
2010.04.11, 00:33
"2001-ben kapott engedélyt, Hegyalja pedig ez után, 2002-ben világörökségi címet..."
(miért ordít a butaság)

Kedves Miért Ordít a Butaság,

áruld már el, vajon Tokajon miért ordít a butaság?

Vajon miért nem tiltakoztak a "tokaji aktivisták" a szalmaerőmű elleni tiltakozáshoz hasonló vehemenciával a 2001-ben engedélyt szerző, de csak 2002-ben, a világörökségi cím megszerzése UTÁN megvalósuló régionális hulladéklerakó ellen?

Ha a világörökségi táj KÖZEPÉN létesített régionális hulladéklerakó és építési törmelék feldolgozó nem zavarja a tájképet, akkor vajon a világörökségi tájtól SOK KILOMÉTERRE, egy ipari parkban épülő kiserőmű miért zavarja a tájképet?

Áruld már el, öregem, miért nem inkább a szőlőtáblák közé telepített ocsmány régionális szemétlerakótól félti Tokaj a világörökségi címét?

Névtelen olvasó
2010.04.11, 00:27
kedves Anonym. a szerencsi polgármesterasszony évekig országgyűlési képviselői fizetést kapott, az eredménye: nulla. se munkahelyek Szerencsen, se világörökségi ügyeket szabályozó törvények. talán huzzon el, nem? a borvidék szőlész, borász, panziós gazdasági szférája több ezer embernek ad munkát. szerinted ezeket lehet veszélyeztetni egy alkalmatlan szerencsi polgármester ámokfutása miatt, aki erőművet álmodik egy 1000 éves kultúrtáji borvidékre? miért nem inkább a Gellér-hegy tetejére akarjuk azt vagy alakítsuk át erre a célra az aggteleki csepkőbarlangot vagy üres az egész Hortobágy, nem? és hová tüntette el a polgármesterasszony képviselőként a 119 éves szerencsi cukorgyárat...? kb. hagyta lebontani, az utolsó téhláig. hát, miért tartják, fizetik a szerencsiek ezt az embert...? hogy égesse őket is, a borvidéket is, a megalomán butaságaival? szalmaerőmű egy olyab helyre, ahol nincs szalma? akkor inkább ufó-bázis, nem, ufók sincsenek, talán, nem mindegy? és van egy rossz hírem: sajnos a szerencsi erőmű költségeit neked is meg kellene fizetni a villanyszámládban, ha érdekel hogyan/miért, nézz utána.

Anonym
2010.04.10, 23:10
Tisztelt "miért ordít a butaság Szerencsen...?"!

Talán nem butaság, talán csak kétségbeesettség.
Nem tudom melyikőlyük állításai a helytállóak nem is érdekel.
"amik egyszerre nem mennek, ez ilyen volt..." Talán még nem volt, hiszen senki nem tudja mi a vége...
De azért NAGY tiltakozók kik itt leledzetek: nem számít amit az ottani emberek szeretnének?
Miért veszik el az esélyt a emberektől az életre?
Kedves NAGY tiltakozók: adtok-e nekik munkát, hogy azért bért kaphassanak? Mekkora nagy butaság munkát akarni, élni akarni... Ők nem segélyt kérnek, csak lehetőséget. És senki ne mondja, hogy az CSAK ennyi vagy annyi munkahely... Lenne ő az egyik akinek nincs és esetleg megkaphatná!
Joga van a természetnek, joga van a kisebbségnek, joga van mindennek csak a dolgozni akaró embernek nem, hogy esélyt kapjon.
Szép...

miért ordít a butaság Szerencsen...?
2010.04.10, 20:37
szegény-szegény szerencsi polgmestasszony és egyesületvezető az UNESCO alapműködésével sincs tisztában... mellesleg a polgmestasszony az utóbbi 4 évben kormánypárti ogyképviselő volt (még pár napig az is...), és esze ágában sem volt tenni/dolgozni a most hiányolt jogszabályok pótlásán... ha az UNESCO vezetés kap valami levelet Szerencsről, azt elolvassa és elküldi a magyar Külügyminisztériumba, hogy kis hazánk tegyen rendet a saját háza táján... - az UNESCO ugyanis Kormányokal tárgyal és nem településekkel, a Világörökségi Egyezményhez államok csatlakoztak, nem települések, a világörökségi címet kormányok kérik/kapják, nem települések... a hulladéklerakó, ami, persze, hogy ronda (a szerencsi szemétnek is helyet adva...) 2001-ben kapott engedélyt, Hegyalja pedig ez után, 2002-ben világörökségi címet... 2002 óta két beruházás volt elhajtva a borvidékről mindösszesen: 1 db akkumlátor-bontó terv Monokról + 1 db erőmű terv Szerencsről... ez azt jelenti, hogy a 27 borvidéki településen 8 év alatt mindössze 2 olyan ipari beruházási terv született, ami kidobásra ítéltetett - nem hiszem, hogy ez az "iparellenesség csúcsa" lenne... a polgmestasszony azért simán felvett a településnek talán 200 millió (?) forintot 2007 körül, hogy megépíthesse a "világörökségi kaput", utána pedig akart még egy kis erőművet is hozzá, hirtelen, de vannak az életben dolgok, amik egyszerre nem mennek, ez ilyen volt... Szerencs is a borvidék része + még 26 település, ebből csak egy Tokaj, azaz a Szerencsen termett bor is Tokaji Bor...

Anonym
2010.04.09, 12:02
Szia Dani!
Kösz az infot a cikkről!
Hát azért ez tényleg szégyen és gyalázat a tokajiak részéről ez a fajta hozzállás.
Hajrá Szerencs éljen a munkanélküliségtelenség !!!

turidani
2010.04.09, 08:50
Nocsak.

Úgy tűnik, a szerencsieknek elegük lett a sok handabandázásból, és bekeményítettek világökörségügyben.

Lesz nagy szívás, ha az UNESCO hivatalosan is értesül róla, hogy régionális hulladéklerakó és építési törmelékfeldolgozó épült az állítólag egyedülállóan szép világörökségi táj közepébe...

Hogyan is szól a mondás?

"hazudik, mint a tokajiak..."

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265