Napkollektor, szélturbina, hőszivattyú, kazán, pellet, brikett, ...
Vásárolna? Szeretné tudni, mi mennyibe kerül?
Küldjön be ajánlatkérést a cégeknek mindössze 5 perc alatt!
Az ajánlatkéréshez kattintson ide >>>    Ha Ön gyártó/forgalmazó, kattintson ide >>>
 Magazin 
 Piactér 
ZÖLDTECH WEBÁRUHÁZ  >>
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Zöldtech magazin támogatója

Közép-magyarországi Innovációs Központ
Budaörs

A Napenergia rovat támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

www.energiacentrum.com
A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélgenerátor készítése házilag
Biomassza

A miskolci biomassza tanácskozás üzenetei
Zöldtech * 2010.03.02 * Szerző: Dr. Bérci Gyula
22 hozzászólás
Magyarország

Az Agrár Innovációs Szövetség és a Biomassza Erőművek Egyesülése szervezésében, az erőműi biomassza felhasználásról indított tanácskozás-sorozat utolsó állomása volt a február 24-én Miskolcon tartott szakmai konferencia.

A Miskolci Egyetemen 2010. február 24-én a Biomassza Erőművek Egyesülés megrendelésére az Agrár Innovációs Szövetség és a Ferling PR Kft. konferenciát tartott a tüzelő anyag kínálat bővítéséről. A népes szakmai esemény több figyelemre méltó üzenetet adott:

- Az erdészeti (faapríték stb.) és mezőgazdasági termékekkel (energianövények, melléktermékek) nagymértékben bővíthető az energetikai nyersanyag bázis. A mezőgazdasági termékekből képzett erőműi biomassza felhasználás semmiképpen nem veszélyezteti a hazai élelmiszer- és takarmányalapot.

- A biomassza alapanyagok köre faaprítékkal, energianövényekkel akkor bővíthető sikeresen, ha azt adott térségben termelői összefogásra és szervezeti koncentrációra építik.

- 98 szakképzetlen munkás foglalkoztatására alapozott kistérségi energetikai modell építését szervezi a Tiszatarjáni Önkormányzat. A tüzelő nyersanyagot saját területükön termelik.

- A kistérségekben széleskörű felvilágosító munkával, a települések lakossága elsajátíthatja a helyi, saját energiakapacitások kiépítésének módszerét, például Ausztria gyakorlatának megfelelően, ahol ma már több, mint 1000 helyi-kistérségi erőmű működik.

- A kormány 2010. június 30-ig köteles elkészíteni a Nemzeti Bioenergetikai Cselekvési Tervet. E terv készítésében hasznosítani kell a civil szervezetek tapasztalatait is.

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

AI
2010.03.13, 18:24
Turidani Úr!

A biomassza használat ellenőrizhető módon áll kapcsolatban a gabona,-takarmányalap kímélő követelménnyel.
Akik e témáról szóltak, a kukorica és gabona, főleg búza, bioenergetikai felhasználására utaltak. Itt két termék, nevezetesen a bioetanol, s a gyorsan lebomló műanyag-csomagoló nyersanyaga, a tejsav szükségletéről beszélhettek. E két termék előállítása, a mostani kilátások szerint 2013-ig, kb. 2.7 millió t/év+ 300.000 T/év kukorica és gabona nyersanyag felhasználással járhat.
A bioetanol és tejsav üzemek azzal járulhatnak az élelmiszer-, s takarmányalap kíméléséhez, hogy a két bioenergetikai termék nyersanyagaként, a szükséglet 1/3- t, cukorcirok sziruppal tudják helyettesíteni.
A felhasznált bioenergetikai nyersanyagok szár(szalma)mellék termékének legalább 50 %-t a Kistérség-i mini( 2,3,5,10 MW-s)erőművek hasznosítják, amelyekből a következő 10 évben 85-90 db.építésével számolhatunk, helyi, kistérségi biogáz üzemekkel kombinálva.
Számítások szerint a mező,-erdőgazdaságokból 30 km-s körön belül gazdaságos a biomassza nyersanyagok szállítása.
A tisztán biomassza nyersanyagot használó nagy és kis villamos erőművekben keletkezett hamu kitűnő talajerő pótló anyag, amelyet a beszállító agrár/erdészeti/ üzemek hasznosítanak talajerő pótlásra.A Bakonyi Erőmű Zrt.(06-88-211-355/ 23-23) kutatja e felhasználás módozatait. megoldásait.


villamos er

kiegészítő
2010.03.05, 17:16
Emberek!
Kéretik észrevenni, a miskolci konferencia a biomasszát használó erőművek gyakorlatáról szólt. Azt célozta, hogy miként lehet az erőműi tűzifa felhasználást optimálni? Pl. a mai felhasználás szintjén maximálni, s a 2020-ig várható biomassza termelés további kb. 30 %-s növekedéséhez szükséges tüzelő anyagot, az agrárium ( enegiaültetvény-energianövény ) és az erdészetek ( vágástéri apríték )új forrásaiból milyen feltételekkel lehet mozgósítani.
A konferencia ilyen célkitűzés mellett joggal üzenhette, hogy a biomassza erőműi jövő fejlesztések nem csökkentik az ország élelmiszer- s takarmány alapját.
Üzente továbbá, hogy a biomassza erőműi növekményt, a helyi ( kistérségi ) nyersanyag forrásokra alapozott kistérségi( települési ) biomassza kazánok, ill. mini biomassza erőművek építésére-működtetésére alapozza.

GézengúZM
2010.03.05, 10:55
Miért kellene az energetikai iparágat támogatni?

Chiovini György
2010.03.05, 08:34
Ahogy a hozzászólásokat olvasom, ezekből sem tudok valamilyen konzisztens támogatási rendszert kiolvasni.

Balogh László
2010.03.04, 21:53
Már többször is megírtam, ezért csak ismétlem önmagam. A torz támogatási rendszer a megújuló technológiák terén is az egészséges verseny helyett a lenyúlás irányába mozdítja a részvevőket.

Névtelen olvasó
2010.03.04, 19:47
Nem ! csak az alacsony árak mellett sem tudnának labdába rúgni. Állami támogatást kapnak, kötelező bekeverést,adókedvezményt, de ez sem elég, offshore paradicsom is kell hozzá

22
2010.03.04, 19:30

Csak annyit turidaninak:szerintem nem sok közünk van ahoz, hogy ki és hova adja el e gabonáját.Valószinűleg annak aki többet fizet.Egyébként szerintem
valószinűleg alacsonyak a mezőgazdasági termények árai.Nyílván ezért rughatnak labdába a etanolos cégek.A túltermelésről meg ne is beszéljünk.De nem lesz ez így mindíg...

Névtelen olvasó
2010.03.04, 19:28
....Csak mono bioetanolgyártást kifejezetten tiltanám....
És a mono gabonatermelést? A legátkosabb időkben volt mellette tápkeverő, sertéstelep, marhatelep, vágóhíd sőt még sokszor malom is! És az egész megkoronázása, hogy még a szövetkezetek is szövetkeztek. De hát a komcsi időket másolni? Hát azt azért mégsem ildomos...

Rampasek László rg@errsa.hu
2010.03.04, 18:44
Hát a magam részéről turidani mellé kell állnom így az ismeretlenből is. Az energiafarm leggyengébb láncszeme a bioetanol előállítás a felsorolt alapanyagokból. Kérdésem, a technológiai gőz előállításához mit használnak, magát az etanolt vagy netalántán földgázt? Valójában az egész rendszer energiamérlege lenne a lényeg, abból a hozzáértőknek egyértelmüen kiderül, hogy
miröl is van szó valójában. Kiváncsi lennék rá, ha publikus!

Már 2005-ben is volt arra csúcstechnológia, hogy a mezőgazdasági melléktermékekből nem pedig a takarmányból készüljön üzemanyag. Akit érdekel keressen rá a KDV technológiájára! A melléktermék víz és hamu, nincsen kéménye és nem pirolízis. Felhasználható hozzá a kukoricaszár, a csuta, napraforgószár és tányér stb...

Az érdekeltek figyeljenek oda rá, hogy mi történik a világban és ne pazarolják el a támogatásokat és a hírnevünket.

ZUba János zubajanos@gmail.com
2010.03.04, 15:03
Hát a dunaújvárosi gumigyár támogatását tessék firtatni, meg a multik adómentességét elsősorban.

Egyébként egy projekt nem kukoricás, vagy cirkos.
Semmi gond, ha összetett bemenetekre, és más-más kimenetekre alapozzák.
A lényeg a komplexitás.
Csak mono bioetanolgyártást kifejezetten tiltanám.
Ugyanúgy nem engedélyezném (tehát nem csak nem támogatnám) a mono áramtermelés-célú, hőhasznosítás nélküli biogáz projekteket sem.

Chiovini György
2010.03.04, 14:18
Nem kötözködni akarunk, János.
Az a baj, hogy a sok projekt mind valamilyen támogatást remél, vár. Pontosabban az a baj, hogy a támogatási igények versenyeztetése hiányzik. Tudomásom szerint már töménytelen pénzt költöttünk különböző támogatásokra. Látszik ez a gazdaságon?
Kedves János, ha döntési helyzetben lenne, melyiket támogatná, a kukoricás vagy a cirokos projektet, és miért?

Chiovini György
2010.03.04, 14:11
Nem vagyok szakértője a mezőgazdaságnak, az élelmiszer árképzésnek.
Úgy tudom, hogy a mezőgazdasági termékek és élelmiszerek ára függ ugyan a kereslettől és kínálattól, de erős kiegyenlítő beavatkozások is vannak. Úgy tudom elképzelni, hogy az élelmiszer célú és az energetikai célú felhasználás is ilyen jellegű beavatkozás mellett történik.

Más. Németországban a szemes termék tüzelőanyagként való használata általában tiltott. Túltermelés esetén engedély kérhető rá. Így nem lehet élelmiszerhiány, ha valóban csak túltermelés esetén használják tüzelőanyagként. Ínséges évben nem.

Zuba János zubajanos@gmail.com
2010.03.04, 13:40
Turidani, ne értetlenkedj. Nézd végig értésig a prezentációt.
Bízom benne, hogy (ha lassan is), fel kell, hogy ismerd a rendszer (energiafarm)szinergikus moduljait, a teljes körforgást.
Mert aki akarja látni, nem csak a bioetanolt látja egyedül.
Saját megtermelt kukoricával számolnak, és pesszimista önköltséggel.
A szezonális termésingadozásra pedig ki van találva a tározás.

Tényleg ilyen nehezen fogható fel, vagy csak kötözködni akarsz velük?

turidani
2010.03.04, 11:48
Egyrészt elképzelni sem tudom, hogy megérje hosszútávon 25eFt/tonna áron kukoricát termeszteni.
Másrészt az etanolból az EU-ban túlkínálat van, a világpiaci ára pedig tudtommal 90Ft/liter körül mozog.

turidani
2010.03.04, 11:28
"Nem a malomnak adják el, hanem az erőműnek, az többet fizet."
(György)

Kedves György nem azzal van a gond, hogy kinek adja el.
Hanem azzal a kijelentéssel van gond, hogy ez "semmiképpen nem veszélyezteti a hazai élelmiszer- és takarmányalapot".

A gabona termésátlaga ugyanis évről évre széles tartományban változik.
Van úgy, hogy hatalmas túltermelés van, és van úgy, hogy hatalmas hiány.

A gabona energetikai felhasználása viszont hosszú távon állandó mennyiség felhasználását jelenti.

Vagyis az alacsony termésátlagú években gyakorlatilag eltűnhet a kukorica a piacról.

A biomassza energetikaifelhasználását "ex catedra" fenntarthatónak minősítő miskolci "üzenetek" vajon miért nem térnek ki ennek a problémának a tisztázására?

turidani
2010.03.04, 11:20
Kedves József, erre gondol?

I. Főbb adatok:
I./1. Alapanyagigény (kukorica) 2.500 ha területről 15.000 t
I./2.Termelt etanol mennyisége (35% kihozatallal) 5.250 t (6.090 m3)
I./3.Éves kihasználás 7.992 h/év
II. Összes költség: 641.158.328 Ft

III. Az etanol önköltsége 108,24 Ft/l

IV. Bevétel
IV./1. Etanol értékesítés (160 Ft/l) 974.400.000 Ft
IV./2. Bevételt növelő melléktermék értékesítés -

V. Várható eredmény (évente) 333.321.672 Ft

Meg erre?

II. Költségadatok
II./1. Alapanyagköltség 375.000.000 Ft
II./2. Hő felhasználás (gőz 1,6 t/h) 80.987.000 Ft
II./3. Áram felhasználás (2.800 kW) 7.059.528 Ft
II./4. Víz felhasználás (27.000 m3) 13.500.000 Ft
II./5. Enzim 42.282.000 Ft
II./6. Kénsav 124.800 Ft
II./7. Habzásgátló 14.175.000 Ft
II./8. Bér és járulékok 16.020.000 Ft
II./9. Javítási és karbantartási költség (évente) 20.000.000 Ft
II./10. Biztosítás 6.000.000 Ft
II./11. Bontási alap (tartalék) 2.000.000 Ft
II./12. Amortizáció (16 %) 64.000.000 Ft

II. Összes költség: 641.158.328 Ft

Nagyon érdekes.

Nem tudom, feltűnt-e Önnek a 25eFt/tonnás feltételezett kukoricaár, és a 160Ft/literes feltételezett etanol eladási ár.

Mi a véleménye ezekről a számokról?

Nekem ugyanis az, hogy irreálisak.

Dr Tóth József
2010.03.04, 10:21
Figyelmébe ajánlom a vitatkozóknak az Abonyban már majdnem kész Energiafarmot
http://www.bitesz.hu/do...ergiafarm/download.html

Chiovini György
2010.03.04, 08:27
Az élelmiszerek árát többé-kevésbé az előállítási költségek határozzák meg. Ha egy élelmiszer alapanyag (mezőgazdasági termék) alkalmas energetikai hasznosításra is, akkor az árát a vele összevethető ásványi eredetű anyag előállítási költsége is befolyásolja. Nem a malomnak adják el, hanem az erőműnek, az többet fizet.

turidani
2010.03.03, 12:33
Hát igen, nem igazán jön le használható információ ezekből az "üzenetekből".

"A mezőgazdasági termékekből képzett erőműi biomassza felhasználás semmiképpen nem veszélyezteti a hazai élelmiszer- és takarmányalapot."

Ez alatt például mit értenek?

Azt, hogy nem gond a gabonát eltüzelni?

Vagy azt, hogy a mezőgazdasági MELLÉKtermékek energetikai hasznosítása hosszú távon is fenntartható lehet?

Chiovini György
2010.03.03, 07:37
Mezőgazdaság és energetika.

Vajon ma van-e megalapozott álláspont arra vonatkozóan, hogy a mezőgazdaságban keletkező biomassza hányad részét helyesebb a talajerő fenntartására fordítani, mint kivonni a mezőgazdaságból? Nekem úgy tűnik, hogy itt a Zöldtech-en eltérő vélemények voltak.

Ki hogyan látja a biomassza tüzelésből keletkező hamu hasznosítását?

Lehet-e a német és osztrák példát hazánkban követni: "Der Landwirt als Energiewirt." Milyen mértékben törekedjen a gazdálkodó energetikai önellátásra, sőt energiaértékesítésre?

Tévút-e a biomassza alapú áramtermelés?

Eljutunk-e oda, hogy időnként "tükörbe nézünk", azaz elfogulatlanul, objektív tények alapján ellenőrizzük korábbi elképzeléseink, terveink, projektjeink eredményességét és hatékonyságát?

GézengúZM
2010.03.03, 05:32
..merthogy a választások után nyilván az első dolga az új kabinetnek az lesz, hogy jún. 30.-ig lázas tempóban megkreálja az x+n-ik biomijós Cselekvési Tervet. No és addig a civil szervezetek tapasztalatait is feldolgozza. Vajon kire gondoltak a több tucat impotens biomijós gittegylet közül? és milyen tapasztalatokra gondolhattak ? csak nem támogatás szétosztásra?

GézengúZM
2010.03.03, 05:25
Megint egy összejövetel a meleg vízről.

"A kistérségekben széleskörű felvilágosító munkával, a települések lakossága elsajátíthatja a helyi, saját energiakapacitások kiépítésének módszerét, például Ausztria gyakorlatának megfelelően, ahol ma már több, mint 1000 helyi-kistérségi erőmű működik."

Mi van a milliárdokat felemésztő regionális "tudástranszfer-tudásközpontokkal", klaszterekkel, biomijós gittegyletseregletekkel?

"A kormány 2010. június 30-ig köteles elkészíteni a Nemzeti Bioenergetikai Cselekvési Tervet. E terv készítésében hasznosítani kell a civil szervezetek tapasztalatait is."

Ez hányadik lesz a sorban? Mennyibe kerültek eddig a már lejárt szavatosságúak?Vagy csak felmelegítenek egyet a sok közül?


Zöldtech hírlevél
Hirdetések
Napelemes rendszerek áramtermelésre
Mono- és polikristályos napelemek, Sunny Boy inverterek a legjobb áron, raktárról!
www.ecoenergy.hu

Várjuk a BNV-re.
15% KEDVEZMÉNY a vásáron. Palazzetti Pelletes, fatüzeléses készülékek.
www.pellet-kandallo.hu

ZöldBolt - Öko termékek egy helyen
Természetes alapanyagú, natúr, újrahasznosított, energiatakarékos termékek.
www.zöldbolt.hu

Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265
Hirdetések