Napkollektor, szélturbina, hőszivattyú, kazán, pellet, brikett, ...
Vásárolna? Szeretné tudni, mi mennyibe kerül?
Küldjön be ajánlatkérést a cégeknek mindössze 5 perc alatt!
Az ajánlatkéréshez kattintson ide >>>    Ha Ön gyártó/forgalmazó, kattintson ide >>>
 Magazin 
 Piactér 
ZÖLDTECH WEBÁRUHÁZ  >>
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

A Napelem rovat támogatója a
ENERGIACENTRUM
Áramtermlő napelemek,
kiegészítő eszközök
napelemes áramellátó rendszerek
kedvező áron!

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:

A Zöldtech magazin támogatója

Közép-magyarországi Innovációs Központ
Budaörs

www.energiacentrum.com
A Napelem rovat támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: szélkerék készítése házilag
Napelem

A Nanosolar megkezdte a világ legolcsóbb napelemének forgalmazását
Zöldtech * 2007.12.20
18 hozzászólás
Világ
Ez a cikk több mint 2 évvel ezelőtt jelent meg, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz.

Először egy kelet-németországi naperőműhöz szállítanak az új típusú vékonyréteg napelemből, amely költsége már most is egy dollár alatt van wattonként.

Az amerikai központú Nanosolar napelemgyártó cég, amelynek az USA-ban és Németországban is vannak gyártótelepei, bejelentette, hogy megkezdte a "világ legkisebb költségű napelemének forgalmazását".

"Megkezdtük a napelemek szállítását szabadmezős telepítésre Németország keleti részére - mondta Martin Roscheisen, a Nanosolar honlapján közzétett közleményben. - A napelemeinkkel előállított első megawattokat egy ottani erőművi létesítmény használja majd."

A 2002-ben alakult cég, amelynek kezdeti finanszírozásában a Google társalapítói, Sergey Brin és Larry Page is részt vettek, vékonyfilm technológiát használ, amelynek előnye az, hogy mindössze a töredékét igényli a hagyományos napelemek gyártásához szükséges szilícium-mennyiségnek. A Nanosolar eljárásával a napelemek költsége wattonként egy dollár alatt van - közölte a cég. (MTI)

Kapcsolódó anyagok:
A Nanosolar vékonyréteg napeleme energetikai forradalmat hozhat (2007.11.28)
Tízszer olcsóbb napenergia áramforrások (2006.06.26)

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

Öreglány
2009.12.03, 16:10
napelemes áramellátás van egy éve a nyaralómban. -mindég újabb problémákkal kerűlök szembe. Most azzal, hogy kettő db 98 Ah akkumulátort hogyan kössek össze, hogy a kidöglött 210Ah-st helyettesíse.Ha valaki tudja írla meg vagy rajzolja le nekem. Köszi,az Öreglány

turidani
2009.01.02, 17:39
Tudálékos:

Sajnos, a napelemek a valóságban csak kb. 10%-os teljesítménykihasználtsággal üzemelnek, ami az általad feltételezetthez képest kb. negyedakkora áramtermelést jelent.

Vagyis inkább 6 év körülre jön ki a megtérülés.

De persze csak akku- és inverter-költség nélkül.

Egészkegyelmű:

Sajna, félkegyelműnek igaza van.

Még a leggazdaságosabb akkumulátorok teljes élettartamra vetített Ft/kWh költsége is jóval magasabb, mint a hálózati áramár.

Akku nélkül pedig nevetséges bohóckodás sokszázezer forintért napelemes áramellátó rendszert telepíteni.

Tehát a napelemes rendszer a hálózati áramárhoz képest sohasem térül meg.

Ezért is dolgoznak világszerte keményen a naphő-erőműveken. Azok ugyanis nem akkuval, hanem egy sokkal olcsóbb üzemű energiatárolóval (hőtárolóval) működnek.

De jelenleg még azok sem igazán versenyképesek a többi erőművel.

Így a naperőmű alkalmazása csak ott gazdaságos, ahol a hálózati áramellátás kiépítése nagyon sokba kerülne.

Egészkegyelmű
2009.01.01, 13:37
Én ebben nem lennék biztos. Az egyik előnye ezeknek a napelemeknek, hogy vékonyak, könnyűek (->pofon egyszerűen fel lehet szerelni bárhova). Ilyen áron már lehet, hogy pár év múlva meg fogja érni 1-2 kW kapacitást tenni a tetőre, vagy a kertbe, mindenféle akku, stb. nélkül, csak simán egy inverterrel (90% feletti hatásfok elérhető). Egyébként biztos, hogy mire hozzánk kerül, addigra nem 1 USD lesz az ára, de mivel ez új technológia, biztosra veszem, hogy a gyártás fejlesztésével drasztikusan fog csökkenni az ára (lásd: mobiltelefonok). Ha az ember már százezres összegért vesz napelemet, akkor azt nem a sarki boltban fogja megvenni. Interneten megrendelhető bármi, viszonylag olcsón postázzák is (zenészek körében mostanában divat lett az USA-ból hozatni hangszert - postával mindennel együtt majdnem fél ár!)

Félkegyelmű
2008.06.06, 16:01
Tudálékos, a bolti áhított 1 USD/W árhoz számold hozzá annak a költségét, hogy el kell menni érte (idő, benzin), kell szerelőkeret, drót, akku, elektronika, szakértelem stb. Ha ezekre is beruházol, akkor soha nem térül meg.

Tudálékos
2008.06.05, 14:49
Akkor számoljunk:
legyen 1 USD/watt az ára.
napi 10 óra alatt 10W-ot termel.
100 nap x 10 óra alatt: 1.000Wó, azaz
1 kWó (ez ugyebár most kb. 30 Ft)
Akkor 150 Ft/USD-vel számolva
150/30=5, tehát

500 nap x 10 óra napsütés alatt (mondjuk 2 év) kitermelte az árát.

Szerintem az áramszolgáltatók fogják árulni olyan áron, hogy ne érje meg megvenni. ( az árrés fogja fedezni a soha-meg-nem-térülés biztosítékát.)
Ha nem így lesz, az csoda lesz!!!

PAL
2008.02.25, 01:11
Reakció hargi
2008.01.18, 08:55
" hogy ma legolcsóbban 1000 Ft/W áron tudok napelemet venni. Ennél olcsóbbat szeretnék. Ha valaki tud ilyet, szóljon "- hozzászólására:

Én jelenleg 850 Ft/W-ért (34.000 Ft/40 W-os) láttam, de sajnos az amorf-Si technológiájú (ez - ismereteim szerint - jóval gyengébb minőségű, mint a márkás és általában poli és Si-egykristályos napelem-változatok, így az élettartamuk is jóval rövidebb azokénál, mivel 10 év alatt tönkremennek.
Emiatt sajnos még ezek sem érik meg az árukat igazán...)

Viszont, aki ismer olyan napelemet, amelynél adott a 20 év teljesítmény garancia, és mindezt 850 Ft/W áron, kapni is lehet valahol, az is írjon (akár ide is), mert az már -szerintem -megérheti 10 éves időtávban is.



sz
2008.01.18, 15:29
Hír egy 4,8 MW-os projektről. Baar, Augsburg mellett 130,000 m2-en építik ki és kb. 67_ezer db vékonyfilmes modulból áll majd. A SunTechnics építi. Évente kb. 5 GW.h termelést várnak tőle.
http://www.renewable-en...-film-project-connects/
________
Jénában elkezdte termelését a Schott Solar, a Schott ASI vékonyfilmeket gyártó üzem. €75_millió euróba került. 2006 szeptemberben kezdték meg építését.
http://www.renewable-en...ents-from-Schott-plant/
_____
A Schott Solar 64_MW-os Új-mexikói projektjéről:
http://www.renewable-en...erque-production-plant/

hargi
2008.01.18, 08:55
Nem tudom, a végfelhasználói ára mennyi lesz. Amit tudok, hogy ma legolcsóbban 1000 Ft/W áron tudok napelemet venni. Ennél olcsóbbat szeretnék. Ha valaki tud ilyet, szóljon

Zuba János zubajanos@gmail.com
2008.01.16, 20:56
Nem értem, mivel olcsóbb ez bármely napelemnél.
Azt mondja az írás, hogy 1 USD>/Watt. Mennyivel?
Mert a költség ugye az, amibe a gyártónak bekerült készrecsinálni (MEO címke rajta, becsomagolva,Raktározva).
Na most valamennyi árrést csak tesz rá, tehát lesz egy gyártóművi ár ab vevő járművére rakva.
Nagyker árrés ugye az csak-csak jön rá, miután a szállítási költség rá lett osztva a Wattokra.
Bemegy a vállalkozó a nagykereskedőhöz, ahol felteszik a szállítójárművére, és ő viszi a vevőhöz, akinek installálja.

Szóval mennyire kell a költségnek alatta lenni í USD/Watt -nak, hogy lelkendzhessünk egy lényegesen olcsóbb napelemért?

Pólbá
2008.01.16, 20:44
Hol lehet megnézni? Hol lehet megvenni?
Kíváncsian várom!

hargi
2008.01.16, 09:20
Ha valakinek van konkrét információja, hogy mikortól, hol és mennyiért lesz hozzáférhető nálunk a jelenleg kaphatóknál olcsóbb napelem, ne titkolja el. Addig várok a hétvégi ház "szolarizációjával" :)

Nigga
2007.12.31, 09:55
Nagyon jó, hogy olcsóbb és gyorsabb lesz a napelemek gyártása, de kérdés hogy ezzel az új technologiával is elérhető ugyanakkora teljesítmény, adott területen mint az előző gyártási folyamatoknál.

Monguz
2007.12.22, 13:52
Bio-energiaferi még sokan mások így vannak vele. 4 MW-ra van előjegyzésünk 2009-re...

bio-energiaferi@vipmail.hu
2007.12.22, 12:10
Minél előbb szeretnék hozzájutni!!!!

Aki tud közelebbit, írjon egy E-mailt a fenti címre.

a BenceMiki
2007.12.21, 08:19
>autó egész felülete napelem de mégse lehet rajta látni.

A napelemnek el kell nyelnie a fényt, azaz nem maradhat ugyanolyan színű. Max minden autó fekete lesz. :)

túró
2007.12.20, 19:23
Szerintetek elképzelhető, hogy ilyen napelem réteggel bekent aluminiumból fognak csinálni autót? És akkor az autó egész felülete napelem de mégse lehet rajta látni. Tök jó lenne :)

a BenceMiki
2007.12.20, 10:23
Reméljük legalább 20-30 évig működőképesek maradnak az olcsó cellák is.

Névtelen olvasó
2007.12.20, 10:15
Ez jó hír, de mikorra lesz ez hozzáférhető hétköznapi halandók számára? És milyen ára lesz, mire keresztülmegy a sok viszonteladó kezén?


Zöldtech hírlevél
Hirdetések
Napelemes rendszerek áramtermelésre
Mono- és polikristályos napelemek, Sunny Boy inverterek a legjobb áron, raktárról!
www.ecoenergy.hu

Várjuk a BNV-re.
15% KEDVEZMÉNY a vásáron. Palazzetti Pelletes, fatüzeléses készülékek.
www.pellet-kandallo.hu

ZöldBolt - Öko termékek egy helyen
Természetes alapanyagú, natúr, újrahasznosított, energiatakarékos termékek.
www.zöldbolt.hu

Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265
Hirdetések