ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: házi szélerőmű készítés
Biomassza

Gázolaj helyett étolajat tankolnak
Dunántúli Napló * 2005.10.08 * Szerző: Máté Balázs
43 hozzászólás
Magyarország
Ez a cikk több mint 6 évvel ezelőtt jelent meg, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz.

Egyes hírek szerint Baranyában is terjed az autósok között a módi: úgy spórolnak a gázolajon, hogy azt étolajjal keverik. A vámosok résen vannak, és büntetnek.

H i r d e t é s

"A vámosok a közelmúltban Komlón tetten értek egy férfit, aki a garázsában éppen étolajjal töltötte fel kocsija tankját. Dr. Bús Szilvia, a Vám és Pénzügyőrség regionális parancsnokságának szóvivője lapunknak elmondta, az ügyben még nem született határozat, de vélhetően büntetés vár a rajtakapott emberre.

Bús Szilvia elmondta azt is, folyamatosan ellenőrizni fogják, mi van az autók üzemanyagtankjában: közúti ellenőrzések során mintát vesznek, s laborban vizsgálják az összetételét. Ugyanez vonatkozik a gazdálkodókra is."

Teljes cikk >>>

Kapcsolódó anyagok:
A serpenyőből az üzemanyagtartályba (2005.11.15)
Pecsenyeillatú dízelek az utakon (2005.11.14)
Bioüzemanyag-felhasználás: Itthon tiltják vagy tűrik, de nem támogatják (2005.11.10)
Dízelautózás olcsóbban: Végy húsz liter étolajat... (2005.11.03)
A bioüzemanyag után is kell adózni (2005.10.27)
Megújuló energiaforrások (2005.10.24)
Repceolaj alkalmazása: Törvénybe ütközik-e ez a tevékenység? (2005.10.18)
Étolajat töltenek a tankba a taxisok, mert az olcsóbb (2005.10.08)
Egyre több dízelautóba tankolnak étolajat Franciaországban (2005.09.30)
Étolaj és biodízel (2005.09.26)

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

janó
2008.09.14, 11:42
Ha az ellenőrök elkapnak, akkor mekkora büntetésre lehet kb számitani?
(de szerintem is ez nagy szemétség hogy a saját olajommal nem tehetem amit akarok)

turidani
2008.06.10, 18:15
a halolaj még hangyán, de mi van a hajolajjal?

:-)

A törvény szerint minden termék, amit jáműhajtó üzemanyag céljára vásárolsz, jövedékiadó-köteles.

Vagyis csak a saját termesztésű és gyártású olajodat mentegetheted azzal, hogy nem vetted senkitől, tehát nem érvényes rá a jövedéki törvény.

A szesznél még ez sem volna jó érv, mert ott maga a szeszfőzés az, ami jövedékköteles.

Az olajos magvak termesztése és az olaj kisajtolása viszont önmagában még nem jövedékköteles tevékenység.

Már ha jól értelmezem a törvényt... :-)

frédibéni
2008.06.10, 13:52
Tessék mondani, ha halojalat tankolok akkor is kell jövedéki adót fizetni? Mi a helyzet , ha csukamájolaj termelésbe fognék a faluvégi kacsaúsztatóban?

turidani
2008.06.07, 15:01
Nos, ott a probléma, hogy a jövedéki adót nem a fosszilis üzemanyagra, hanem általában a motorhajtó üzemanyagra állapították meg.

Ez alól nyilván csak olyan növényi olaj lehetne kivétel, amit az illető a saját maga által termelt magból saját maga sajtolt ki, és a saját járművében használt fel.

Ott ugyanis nem történik olyan tranzakció, amihez az adózást kapcsolni lehetne.

A törvény pedig sem a magok termelését, sem a kisajtolásukat nem minősíti állami monopóliumnak...

Amúgy én már 12 évvel ezelőtt is találkoztam olyan magyar atyafival, aki használt sütőolajjal járatta a Mercedes furgonját.

Sőt, úgy emlékszem, pont én javasoltam neki a dolgot... :-)

fantomas
2008.06.07, 14:36
nem értem miért jobb a többszöri sütés alkalmával elhasznált olajat a wc-be önteni ahelyett,hogy jól megszűrve azt ilyen módon tovább hasznosithatnánk megjegyzés minden háziasszony a wc-be vagy a mosogatóba önti

netuddki
2006.12.21, 09:35
Az "éhes disznó makkal álmodik" az egy közmondás, és egy természetes vegetatív életérzést fogalmaz meg.
A "jóllakott, eltunyult, önző disznó nem álmodik semmivel", na az szindróma.

Névtelen olvasó
2006.12.20, 15:44
Csucsu!
Ezt úgy hívják, hogy "éhes disznó szindróma"

Csucsu
2006.12.20, 11:28
Mi lenne ,ha havonta csak annyit fizetnének nekünk, hogy nekik pont elég maradjon az ország költségeinek fedezetére?És mondjuk ebbe beleszámolnák az ingyenes tömegközlekedést,oktatást(mindenszinten),orvosi ellátást stb.

Csucsu
2006.12.20, 11:23
Mocskos dolognak tartom a bürokráciát.
Annyiban viszont igazat kell adnom a honatyáknak,hogy ma már szinte mindent előlehet állítani alternatív módon.
Namármost ha mindenki leszokik a jövedékitermékekről, akkor bizony kishazánk elesik egy csomó bevételtől.
Nem lessz miből fizetni a kórházakat,iskolákat,rendőrséget és...nos igen a politikusokat és egyéb öltönyös gazfickókat sem.
Itt az egész adózásirendszerrel van a probléma.

Névtelen olvasó
2006.09.14, 11:19
""Minden kedves hozzászólónak ajánlom az Autó2 lapban megjelent cikket a problémakörröl./januári szám/
Érdemes elolvasni! Aki szakmailag is a "helyén" van meg fogja érteni, hogy "mi micsoda".
Üdv. BA. ""
Hát, kedves "dodonai válasz"-mester:
magától aztán leshetünk valami konkrétat.

sexpír
2006.08.30, 22:47
Ugyan má a kisembernek spórolni sem szabad?Nem elég a sok megszorítás. Feri megbízottunk nincs rá szorulva!

Gremsperger Károly
2006.07.27, 15:22
Örülnék neki ha a jövőben mnég több olvasnivalóm lenne mert edgy Grermsperger rajtam kivül ugyan azért eőlködik. karoly.gremsperger@yahoo.de

Gremi
2006.06.16, 08:32
Tisztelt Szerzők és Olvasók!
Szivesen venném fel a kapcsolatot mindazokkal akiket a bióenergia annak előállitása,felhasználási lehetőségei komolyan érdekelnek kérem irjanak!
karoly.gremsperger@yahoo.de

Fgab
2006.03.13, 18:13
Szerintem minden egyes "pénzügyöör", amelyik beleköt az üzemanyagba, nemmás, mint Gyuuccsrá barátunk kopooja, az ember nemcsak egy munkáját végzöö állat kell, hogy legyen, hanem elsöösorban ember! Elhiszem, hogy ezekafajta emberek köpnek arra, hogy hol is van a károsanyagkibocsátás meg hasonlook. A lényeg hogy a csodás "épiitöö tevékenységükért" megkapják az ööket illetöö elöönyöket,pénzt. A sors verje meg ööket!

Horváth Csaba
2006.03.11, 18:40
E-mail címem: horvathc@freeweb.hu

Horváth Csaba
2006.03.11, 18:38
Pongor Attilával szeretném felvenni a kapcsolatot e-mailben

Bácsai Attila
2006.01.12, 08:44
T. Urak!

Minden kedves hozzászólónak ajánlom az Autó2 lapban megjelent cikket a problémakörröl./januári szám/
Érdemes elolvasni! Aki szakmailag is a "helyén" van meg fogja érteni, hogy "mi micsoda".
Üdv. BA.

Fülöp Tamás
2006.01.12, 01:54
(E szerint a cikk szerint mindenesetre úgy tűnik, magánterületen nem.)

Zuba János zubajanos@vvipmail.hu
2006.01.11, 14:50
Kedves VP!
Egy konkkrtét kérdsésem lenne:
Ha nem autóban, hanem otthon, a saját melléképületemben , a saját áramfejlesztőmet a saját leszűrt sütőolajammal hajtom meg, és az áramot saját magam használom fel, akkor az jövedéki adó csalás?

Zon
2006.01.07, 08:33
Itt volt a gázbuli, már állandó a üza áremelés, nem kellene ezt a bioolajat átgondolnia a t háznak hiszen a repce és a napraforgó itt is megterem, továbbá a parasztoknak is lenne mit termelni nem pedig az unióra várni mikor viszik el a felhalmozott raktáron lévő terményt.A raktározás is jó buli valakinek tutti, csak nem a parasztnak!!

mixa
2005.11.20, 08:27
a mail cimem


mixa@real-net.sk

mixa
2005.11.20, 08:27
Hogyan kell leszurni a hasznalt sutoolajat? Aki tud bovebben informaciot hogy hogy kell keverni a sutoolajat dizellel azt kerem jelenkezzen email-ban.

mixa
2005.11.20, 08:02
Kedves Pongor Attila.
En azt hiszem hogy On irt nekem email-t
de sajnos nem tudom az email cimet mert el romlott a gepem.Kerem irjon nekem.

mixa@real-net.sk

sz
2005.11.15, 13:47
Előbb a műszakin a forgalmi engedélybe be kell íratni a dízeles vagy a benzines helyére, hogy erre az új típusra engedélyezve!

BioBubus
2005.11.15, 13:34
Véleményem szerint jogtalan a vám és pénzügyőrség étolajat használók elleni fellépése. Vegyünk egy példát, melyen keresztül élesebben látszik a dolog.
- beépítek a kocsimba egy kütyüt, mely által vízzel is működik ! Akkor is megbüntetnek ??? -- Szélsőséges de ha belepisilek és megy vele, akkor fizessek utána jövedéki adót !???
Szerintem semmi közük hozzá, ha nem ártok a környezetnek, hogy mivel megy az autóm.

Pjotr
2005.11.13, 18:19
VP-nek igaza van. Ez nyilvanvaló. Rohadjon meg a "tisztelt ház" ott, ahol van. Vagy számolni nem tudnak (hogy hosszú távon mi éri meg a nemzetnek), vagy zsebre dolgoznak (rövid távon nekik megéri az zicher).

VP
2005.11.09, 10:05
Tisztelt okos hozzászólók!

Háborgó hozzászólások előtt mindenki szíveskedjék elolvasni a jövedéki törvényt(2003.évi CXXVII. törvény). Tök mindegy, hogy a Tisztelt Polgár mit tölt a kocsija tankjába, ha az üzemanyagként kerül felhasználásra, akkor az jövedéki adóköteles. Nincs mit tenni, ilyen a törvény. Egyébként a törvényeket nem a vámosok alkotják, hanem a Tisztelt Ház. Mivel (elvileg) mindenki választott képviselőt a parlamentbe ezért ajánlom, hogy akinek ez a törvény nem tetszik, panaszkodjon a képviselőjénél és ne az eljáró pénzügyőrnél...

szőke nő
2005.11.04, 00:07
Azt nem értem, hogy mi köze hozzá az APEH-nek, hogy pl étolajat veszerk és azzak rántott csirkét sütök, vagy a kocsimba öntöm. Ez hasonló ahhoz, ha mondjuk zsírt veszek és azt nem a kenyérre kenem, hanem a nyikorgó kilincsre, netán a cipőmet fényezem vele. De akkor: ha pálinkát veszek és azt nem iszom meg hanem gyógyítom vele a fogínyemet, akkor adják vissza az adót, sőt!!!! gyógyszertámogatást adjanak. Tiszta hülyeség amit csinálnak. A saját autómba nem önthetek amit akarok... és ha a pálinkát az autó tisztítására használom??? Akkor is visszajárna a jövedéki adó. De ha kávét nem azért veszek, hogy feldobjon, hanem a zaccal a levéltetveket és kártevőket akarom a novényemről kiirtani akkor az nem kávé - nem is étolaj- hanem növényvédő szer- hanem üzemanyag. Jó egy logika.

zizi
2005.10.23, 12:34
Aral a fején találtad ....... az gazság pedig még mindig ideát van!

sz
2005.10.16, 20:57
kiegészíteném:
1 cal = 4,1868 J
http://www.zoldtech.hu/szamitasok/energiaatvalto

Bácsai Attila
2005.10.16, 19:47
T. John Doe!

Igaza van!
A sűrűség, és az energiatartalom összefüggése jó megjegyzés volt, ha megengedi a minősítést.
Persze mi tudjuk, hogy a glicerin háromértékű alkohol!
Üdv. BA.

John Doe
2005.10.16, 18:08
Elnézést Pongor úr ha annak tünt, nem így szántam.
Sokan összekeverik a biodizelt az étolajjal. A kettő között a glicerin a különbség ( nagyjából ), amit észterezéssel kivonnak belőle.
Ezért lesz sokkal hígabb, és egyben a dizel számára emészthető. Sajnos azonban a glicerin igen nagy energiatartalommal bír, ezért a folyamat meglehetősen káros. Kb. olyan, mint ha egy salátatálból kipiszkálgatnánk a husit. Ami marad az ehető, de nincs benne kalória. ( szemléltetés volt)
Amerikában léteznek glicerinnel működő motorok, igaz csak a versenysportban.
A glicerin a sűrűsége, és a gyulladási hőmérséklete miatt elég szűk spektrumban használható üzemanyagként, de amikor sikerül egy kompresszorral kombinálni, a dragsterek 400 méteres futópályáján felveszi a versenyt a Nitrogéndioxidos palackal felszerelt alkoholos motorokkal.
A másik ami miatt az étolaj többet produkál a teszt során, az a nagyobb energiatartalom.
Arra senki nem gondol, hogy a SI mértékegység az energiáját tőmeg/kalóriában határozza meg. Pedig mi mint a gázolajat, mint az étolajat literben kapjuk, és mérjük. A gázolaj 870 g, az étolaj 950 g.
Így a táblázatból kiolvasott energiaértéket az étolaj esetében nyugodtan szorozzuk be 10 százalékkal azért, hogy a térfogatban használatos mérési eredményt kapjuk.



Pongor Attila
2005.10.15, 14:58
Tisztelt John Doe
Legyen szives kimelni bennunket az ilyen beszolasoktol, es komoly teknikai irasokat bejegyezni inkabb.

John Doe
2005.10.14, 18:17
Arra is biztosan jó, de a benne rejlő energia miatt a leghatásosabb robbanóanyag készíthető belőle
( nitroglicerin) és ezt krétában felszivatva dinamitot kapunk. Ezért a tulajdonsága miatt érzitek azt gyorsításkor, hogy hátul összeér a füled

sz
2005.10.14, 18:12
Aral, a rendszámodat nem kérjük : )

Pongor Attila
2005.10.14, 18:11
A glicerint fell lehet hasznalni a lecsapolas utan szappan keszitesre, allati takarmanyra, kozmetikai cikkek gyartasara stb

John Doe
2005.10.14, 18:08
Hát persze hogy a biodízeltől lomhább lesz a kocsi, hiszen az észterezéssel kivonják belőle a legerősebb összetevőt, a glicerint. De az étolajban benne marad, ezért is lesz erősebb a kocsi.
Tudjátok mit keletkezik a glicerin nitrálása után?

Pongor Attila
2005.10.14, 16:55
Kedve Aral
Volnal olyan kedves es magmondanad melyik Audi tipusrol beszelsz??Roppant kivancsi lennek ra?Komoly ketsegeim vannak felole amig biztosan nem hallom toled.Audi 1.6 dizel motorja az a WV dizelmotorja is egyben (86-os jarat).
Hogy vedekezel a hidegidoben a z etolaj kristalyosodasa ellen??Motor futo elemet szerelsz be??

Aral
2005.10.14, 16:36
Ki lehet az a "szakember" aki a TV 2-n azt mondta, hogy kell egy kb. 400 000.- forintos szerkezet a dízelmotor étolajjal való működéshez.Na megmondom az igazságot: a német Audi gyár már 1986-ban beszerelte (?) ezt a szerkezetet az 1.6-os dízelmotorba, mert megtankoltam frankó Tesco-gazdaságos étolajjal az autómat és láss csodát működik. Miazhogy működik, egyenesen szárnyal a jó kis Mol-os gázolaj után.Semmi külön szűrő nem kell hozzá, de az első tankolás alkalmával érdemes újra cserélni.
Ja meg hogy jövedéki adót kell fizetni? Nekem nem szóltak a Tesco pénztáránál.Hétfőn majd sorba állok az APEH ügyfélszolgálatnál, kitöltöm az előre formanyomtatványon elém rakott jövedéki adóbevallásomat, sőt még gyónni is elmegyek a közeli templomba.Mit kell még csinálnom ha étolajat tankolok.Már lovat sem veszek, nehogy a zabot is jövedéki termékké nyilvánítsák.
Csodálom a TV-ben mutatott pénzügyőr megállította VW Transzporteres színészt hogy a felvételkor nem röhögte el magát.Még ilyen hüjeséget nem látott a világ, ez jobb volt mint a valóság shhó.

Pongor Attila
2005.10.10, 13:32
Sima etolajat nem lehet hasznalni.Kombinalni kell vagy kerozinnal (elkeverni), vagy ket uzemanyag tartalyt kell hasznalni, egyiket etolaj a masikat biodizelre.(petroleum dizel)A motort elinditani biodizellel kell es mielott lealitott ugyanugy biodizellel kell uzemeltetni.Mielott etolajra kapcsolod at meg kell varni mig felmelegszik a motor es az etolaj folyekonysaga olyan lesz mint az olaje.
Mielott valaki B100 (100% biodizel) hasznalna eloszor hasznaljon B5 , B20,B80,B100.Sok fugg amotortol.Egyik legjobb motorok a Mercedes-ek.
Sok szerencset mindenkinek

Zoltán
2005.10.09, 22:58
Valami nem stimmel, az étolajtól jobban megy az autó.

Kárpáti Gábor
2005.10.09, 19:29

Ausztriában járva kipróbáltam a biodízelt. Egymás után kétszer is azt tankoltam az autómba és a következő tapasztalataim voltak vele:
- Az ára egy egész kevéssel volt kedvezőbb a hagyományos dízelénél.
- Az autóm érezhetően lomhábbá vált.
- Azonos teljesítmény mellett viszont 1, 7 l-rel nőtt a fogyasztás...!

Ennek ellenére ki fogom próbálni az étolajat is, csak még nem tudom, hogy rántott hús-, vagy kolbász illatút válasszak.

Hank
2005.10.09, 14:13
Nem is gondoltan volna hogy jővedéki törvényt sértek,hogy biodízelt használok/hatok gépkocsiba.
Végén az lesz hogy hidrogén hajtású autót is keményen megadóztatnak...
Egy kérdés: Ha vízben tárolt hidrogént hasznosítja az ember hajtásra,vízért is adót kell fizetni??? Erre varrjanak gombok a döntéshozók...

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265