ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Zöldtech magazin támogatója

A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napelem rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: házi szélerőmű építés
Megújuló energiaforrások

Megújuló energia központ épülne Hárskúton
Zöldtech * 2005.05.02
19 hozzászólás
Magyarország
Ez a cikk több mint 7 évvel ezelőtt jelent meg, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz.

Alternatív energiaforrásokat bemutató oktatóközpont jöhetne létre a Veszprém megyei Hárskúton két éven belül.

H i r d e t é s

Alternatív energiaforrásokat bemutató oktatóközpont jöhetne létre a Veszprém megyei Hárskúton két éven belül, amennyiben a település mellett szélparkot tervező beruházó cég megkapja a szükséges környezetvédelmi engedélyt - mondta Radzik Károly, a Hárskúti Megújuló Energia Központ Kht. ügyvezetője az MTI-nek. Az ügyvezető közölte, hogy a környezetbarát energiatermelő módszereket demonstráló, azok kutatását segítő központot a szélpark létrejöttétől függetlenül megépítik, legfeljebb évekkel később a jelenleg tervezetthez képest.

Radzik Károly beszámolt arról, hogy a 76 hektáron létesülő központ környékén egy kis tavon vízgenerátort, egy biogazdálkodással foglalkozó farmon biogáztelepet, továbbá napkollektorokat, geotermikus fűtési megoldásokat, biodízel-üzemet és biomasszakazánokat lehet majd megtekinteni, illetve felhasználási lehetőségeiket megismerni.

A szélenergiával kapcsolatos ismereteket a több mint egy éve a falu határába tervezett szélparkban lehetne megszerezni, amelynek kivitelezéséhez már csak a környezetvédelmi hatóság jóváhagyására van szükség. Az EETEK Hárskút Szélerőmű-park Kft. 13 milliárd forintos beruházása már 15 hónapja vár a szükséges környezetvédelmi engedélyre, amellyel végre nekikezdhetne a 16-30 darab szélkerék felállításának - mondta Radzik Károly.

A 45 megawatt teljesítményű szélpark mintegy 60 ezer háztartás ellátására elegendő környezetbarát energiát termelne, munkahelyeket biztosítva a megvalósítás, illetve az üzemeltetés során. Az ügyevezető kitért arra, hogy a 700-800 millió forintos költségű központ felépítéséhez a kht. próbálkozott már európai uniós és egyéb pályázatokon, ám eddig sikertelenül.

Az ügyvezető számítása szerint a ráfordítások egy részét lehet majd fedezni a bemutatott megújuló energiaforrások gyártóinak támogatásával is. A projekt részeként 30 millió forintból a kht. már felújított egy parasztházat, amelynek áramellátását a tetőre szerelt kis szélkerekek, a fűtését pedig faapríték eltüzelése, azaz biomassza biztosítja. Melegvizhez a háznál ugyancsak a tetőre szerelt napkollektorok segítségével lehet jutni. A parasztháznál bioétrenden tartott kecskék biogázhoz szükséges trágyát adnak, amellyel pedig egy traktort hajtanak meg. (MTI hír)

Kapcsolódó anyagok:
Mégsem lesz Hárskúton szélerőműpark (2007.01.12)
Megnyitja kapuit az első magyarországi Megújuló Energia Központ (2005.10.28)
Hárskút és Bágyogszovát: Környezetvédelmi engedély a szélerőműparkoknak (2005.10.11)
Amerikai pénzből épül a hárskúti szélerőműpark (2005.09.26)
Szélpark épülhet Hárskúton (2005.02.02)

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

Dr. Tóth László
2005.07.14, 15:02
Tisztelt Radzik Károly Úr!
A környezetbarát energiatermelő módszereket demonstráló, azok kutatását segítő központ jelenlegi állapota iránt érdeklődöm. Magam a talajhő hasznosítására vonatkozó többéves tapasztalattal rendelkezem, mely tapasztalatokat -igény esetén- örömmel a rendelkezésükre bocsátanék.
Kutatással foglalkozom az alternatív üzemanyagok tárgykörében. Ebben segítségre szorulnék. Én vegyészmérnökként az üzemanyagot állítanám elő. Gépész vonalon akadtam meg. Szükség lenne egy motorszerelő műhelyre, ahol a kísérletekhez szükséges motort, motorokat állítanák össze. (Ottó, dízel).
Üdvözlettel,
Dr Tóth László (Balatonfűzfő)
Tel: 88 452020

fr
2005.05.18, 15:54
Jól gondolom, hogy a környezetvédelmi engedély kiadásának határidejét jogszabály határozza meg? Ha beruházó lehetnék és az előírt határidő letelik, akkor jogorvoslattal fordulnék az illetékes KÖFE másodfokához (talán KVVM). Ha tehát a cikkben említett 15 hónap túlnyúlik a jogszabályok által behtárolt határidőn, akkor nem újságban érdemes üzengetni. Röviden: Godot-ra szokás várni, nem pedig 15 hónapot engedélyre.
Más: ha jól emlékszem, akkor az EETEK az, amely azt nyilatkozta, hogy a jelenlegi kedvezőtlen jogszabályi környezetben is megépíti az szélerőműveket. Minek? ELhivatottságból? Nem inkább azért, hogy a külföldi tulajdonosaik felé a hazai menedzsment igazolja a létjogosultságát? Mindegy is, az ilyen nyilatkozatokkal felmérhetetlen károkat okoznak. Jó lenne már látni egy olyan beruházót, aki azt nyilatkozza, hogy: nem építek szélerőmű parkot. A logika azt diktálná, hogy talán ő majd épít.

Zoltán
2005.05.11, 15:46
Magyar szokás, a kívülálló kompetenciájátz vizsgálni, a körön belül meg mindenki olyan hülye amilyen.
De úgy gondolom, hogy a tények makacs dolgok, hány szélerőmű is épült, hazánkban? Tehát ebből kb. hányan érthetnek a témához? Halódik a témakör nálunk, mert halasztják?
Üdv

amatőr
2005.05.08, 17:53
Kedves Tibor!

Amit még kihagytam az előbb.....
Nem, nem az én nevemhez fűződik egyik gép felállítása sem :-( ......sajnos.
De jól ismerem az egyik projektben dolgozó főembert.
Így én is csak azok közé tartozom, akik nem alkottak szélerőművet Magyarországon.
üdv: amatőr

Profi
2005.05.05, 16:59
Tisztelt Hozzászólók!
El kellene felejteni és túllépni az ilyen és hasonló -embereket ámító- cikkeken.
A lehetőséget kellene biztosítani és segíteni azokat a technológiákat, amelyek valóban energiát termelnek és nem is keveset és mind ezek mellett védik, óvják a környezetet.
Az általunk kidolgozott (szabadalmaztatott) eljárást jószágtartó telepek trágyájának a biológiai lebontására fejlesztettük ki! Alkalmas kommunális szennyvizek, vágóhídi hulladékok, elhulllott állati tetemek, fű, szalma, és minden szervesanyag lebontására. A keletkezett metánból áramot és hőenergiát termelünk.
Pl:500-as szarvasmarha telep+vágóhíd+300 ingatlan szennyvize óránként 1600 kWh villamos és 2900 kWh hő energiát ad, valamint naponta 100 köbméter biohumuszt. Beruházás 4-4,5 év alat megtérűl.
Kérdezem hány hasonló lehetőség van az orzágban?

kft
2005.05.05, 11:24
Mán világos hogy Tibi mér sértődött meg :-)))))

Bányai Tibor
2005.05.04, 13:46
Kedves Hozzászólók!

A kht. megfogalmazás is sajnos az újságíró számlájára írható, szó sincs kht-ról, kft. a helyes megnevezés.

Ha kíváncsi vagy rá, hogy mit csinálunk Hárskúton, akkor nagyon szívesen látunk vendégül, örömmel mutatjuk be a már megvalósultakat és várjuk építő szándékú, konstruktív javaslataidat a jövőbeni terveinkhez.
A készülő honlapunk címe: www.megujulo.info
A hárskúti találkozás megszervezéséhez kérlek nekem írj e-mailt a tiborb@megujulo.info címre.

Szép Napot,
Tibor

Andrej
2005.05.04, 12:48
Uraim!

Elhiszem, hohy sok problma van egy ilyen dilettansnak tuno cikkben. Viszont van egy fontos dolog, amit ez a cikk eler, es a hetvegen Mo-ra szallitott 2 szelkerek nem _HIR_ lett belole.
Ez _fontos_ dolog. Ahhoz, hogy legyen _MEGRENDELO_ az barmire, szukseges, hogy _tudjon_ rola minden potencialis megrendelo. Mo az azt a nehany millio haztartast, es a nehany szazezer ceget jelenti, akik energiat hasznalnak fel;)
hozzajuk jelenleg a http://zoldtech.hu nem jut el!

Tessek kerni sajtosok segitseget, es MTI hirt gyartani a 2 hetvegi szelkerekrol is;)

Ha meg szakmailag nem megfelelo egy cikk nem FUD-olni kell(milyen tenyeket is irtal kedves Amator?), hanem szamitasokkal/tenyekkel _korrigalni_!

Thx.
Andrej

Biokecske
2005.05.03, 23:05
A gúnyos hangnemért elnézést. Azonban a vita alapja nem lehet az, hogy kinek mi a tudományos előélete. A referencialistáknak amúgy van fekete piaca, maradjunk a véleménynyilvánítás szabadsága mellett.Volt olyan ismerősöm, aki minden baromságát, amit főnöki utasításra leírt az összes tudományos és társadalmi címével és tisztségeinek felsorolásával írta alá, ami akkor nyomatékosította az igazát. ezt azért mamár nem kéne. egy mérnök is lehet hülye és egy utcaseprőnek is lehetnek józan gondolatai.

Rwind
2005.05.03, 22:51
Csak mint a hozzászólások szimpla figyelőjeként jegyzem meg, hogy mostanában egyre több olyan "hír"-t találok, ami megbojgatja a kedélyeket.

Én speciel pár hete egy távhőszolgáltató igazgatójával keveredtem szóváltásba az egyik cikk kapcsán, és eltartott egy darabig míg tisztáztuk, hogy a médiának adott interjúja kicsit máshogyan nézett ki írásban, mint ahogyan ő szerette volna. Mondanom sem kell megjelenés előtt nem ellenőrizte.

Ettől függetlenül "Ha nem titok megtudhatom, hogy mi az amit Te konkrétan tettél, felmutattál a szélenergia, vagy bármilyen megújuló energiákkal kapcsolatos területen?" című játékot vele kapcsolatban személyesen én is tapasztaltam, még ha a kérdés pontosan nem is ez volt.
Ez nem tetszik, ez egyszerű arrogancia, mintha másoknak nem lehetne véleményük vagy észrevételük.
Ez kicsit olyan mint hogy nem kell fogorvosnak lenni ahhoz, hogy tudd, hogy a fogad fáj, de attól még lehet valaki fogorvos hogy soha nem fájt a foga. Mindenkinek lehet valami nézőpontja, ahonnan egy bizonyos szintű véleményt tud alkotni. Az emberek nem hülyék vagy gyerekek (persze ez csak általánosságban igaz :) ), nem kell őket így lepattintani. Érvelni kell.

üdv mindenkinek

Névtelen olvasó
2005.05.03, 17:02
T. Hozzászólók!

Amatőrnek igaza van. Mitől jön, hogy Kht.-t csinálnak emberek, Ettől azt hiszik, hogy értenek is hozzá, de legjobban a kutatás szótól borultam ki.
Kutatás Hárskúton az Isten háta mögött!
A következő az lesz, hogy majd oktatni akarnak, kht. ahhoz is ért!
A parasztház átalakítása klassz dolog a helyi iskolásoknak a környezeti nevelés témakörébe integrálva!
A kecske ügy nekem is nagyon tetszett.
Tehát : ami sok az sok!
Szeretném már tudni, hogy a pénz egy Kht. működéséhez honnan jön? Nem az adófizetők.....?
A 16 db szélkerék, én turbinát mondanék,45 MW teljesítményt adna, ez 2,8 MW/ turbina. Ez nem semmi. Mennyi is a szélsebesség a területen? Remélem legalább évi 6000 órában 5-6 m/s értékű. A tavi vízgenerátort is meg kellene ismernem, egyszóval a szakmai lektorálás kiváló gondolat volt.

Emberek ne fárasszák a közvéleményt!

üdv.

amatőr
2005.05.02, 17:49
Kedves Tibor!

Igazad van, elég furcsára sikerült a felszólalásom. Nem akartam senkit megbántani. Valószínűleg most bukott ki belőlem a felgyülemlett indulat az eddig oly szép számban megjelent ostoba cikkek miatt. Pl. a Vépen épülő gépen kilátó lesz........ááááá ezekből elegem van.

Még egyszer: Sem a Hárskúti Megújuló Energia Központtal nincs problémám, sem Radzik úrral.
Megjegyzem, tényleg érdemes ahhoz ragaszkodni, hogy közlés előtt lektorálják a cikket.
Ha nem, akkor megkapja az ember a magáét :-))

Remélem, percig nem gondolod, hogy a Biokecske megjegyzése hozzám fűződik!!

De a közlendőm nem gúnyos részét most is fenntartom.
Szerinted nem kifogásolható a cikk?
Szerinted nem kellene lektorálni?
Szerinted miben nincs igazam?
Szerinted az utolsó "birkás" mondat nem érdemel meg valami gúnyosat?

Nem tudom, személyes érintettséged van-e a Hárskúti Megújuló Energia Központ felé, de Tőled is elnézést kérek délelőtti megszólalásom miatt.

üdv: amatőr

Bányai Tibor
2005.05.02, 16:51
KÖszi az infót Kedves amatőr!

Ha a Te nevedhez fűzödik a két gép felállítása, akkor csak gratulálni tudok hozzá, hogy újabb nagy lépés történt Magyarországon szélenergia hasznosítás terén!
Azt meg csak remélni tudom, hogy egyszer lesz alkalmam megismerni Téged név szerint is, és tanulni Tőled retorikát, emberi hangot és jóindulatú kommunikációt!
A biokecskebőrbe bújt farkasról nem is beszélve.. :)

Áruld már el nekem Kedves amatőr, mit ártott Neked a Hárskúti Megújuló Energia Központ? Miben zavarja a köreidet? Nem olvastál még elég cikket ami az ujságíró tollán megy keresztül és nem pontos? Mire föl ez a fölháborodás, már már gunyorosság?

üdv,
Tibor

amatőr
2005.05.02, 15:40
Kedves Tibor!

Legyen elég annyi, hogy én pl. tudom, hogy a hétvégén Magyarországra szállítottak egy Enercon és egy GE szélerőművet. Természetesen azt is tudom, hova vitték.
Van, aki cikket ír, van aki dolgozik a megvalósításon. :-))
De maradjunk a cikknél, ha lehet.

üdv: amatőr

Biokecske
2005.05.02, 15:39
Bányaikám, már megint a tekintélyelvűséggel akarod a kritikát visszaverni? ez olyan snasz komunista duma.

Bányai Tibor
2005.05.02, 15:33
Valóban kicsit csípős a nyelved Kedves amatőr! :)
Esetleg név szerint is megismerhetnénk Téged?
Ha nem titok megtudhatom, hogy mi az amit Te konkrétan tettél, felmutattál a szélenergia, vagy bármilyen megújuló energiákkal kapcsolatos területen?

Szívesen várom válaszod!

Tibor

Gargamel
2005.05.02, 15:01
"A parasztháznál bioétrenden tartott kecskék..."

Ez tényleg kicsit áltudományosan hangzik. Elvégre a kecske, ha hagyják, bioétrendet tart magától is.
Előre elképzelem, hogy a nem felügyelt kecskék rákapnak a hurka-kolbászra, és utána Norbival kell aerobikozniuk, hogy rendes biogáz kompatiblis trágya jöhessen ki belőlük. :-)

Elnézést az iróniáért.

Névtelen olvasó
2005.05.02, 13:34
T. Amatőr !

Az utolsó szóig igaz!
Ez a mi kis Hazánk!

amatőr
2005.05.02, 10:57
Ne haragudjatok, de ami sok az sok!!!
Ez a hárskúti idétlenkedés már hány éve téma..........és meddig lesz még??


"A szélenergiával kapcsolatos ismereteket a több mint egy éve a falu határába tervezett szélparkban lehetne megszerezni, amelynek kivitelezéséhez már csak a környezetvédelmi hatóság jóváhagyására van szükség."

Az hogy a cikkek írói dilettánsak, rendben van. De a hárskúti "szakértők" azért nézzék már meg, mit közöltetnek le!
Azt remélem Hárskúton is tudják, hogy a "kivitelezéséhez már csak a környezetvédelmi hatóság jóváhagyására van szükség" egy baro....ság, mert a környezetvédelmi engedély a dolog eleje,ezután jön az építési engedély, csak ennek birtokában fog az áramszolgáltató érdemben foglalkozni velük (mint pl. csatlakozási-, üzemviteli- és kereskedelmi szerződések.


"Az EETEK Hárskút Szélerőmű-park Kft. 13 milliárd forintos beruházása már 15 hónapja vár a szükséges környezetvédelmi engedélyre, amellyel végre nekikezdhetne a 16-30 darab szélkerék felállításának - mondta Radzik Károly. "
És azt tudja-e Radzik úr, hogy a Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségnek milyen jogköre és a döntéshez mennyi ideje van?? Érdemes lenne cikkírogatás helyett jogszabályokat olvasgatni.

"a kht. próbálkozott már európai uniós és egyéb pályázatokon, ám eddig sikertelenül. "
Vajon miért?????

"A parasztháznál bioétrenden tartott kecskék biogázhoz szükséges trágyát adnak, amellyel pedig egy traktort hajtanak meg."
Hát ez már tényleg fáj!! Radzik úrnak gratula. Meg az MTI-nek is.


Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265