ZÖLDTECH  
 Magazin 
 Piactér 
 Webáruház 
  Címlap   Hírlevél   Eseménynaptár   Lexikon   Számítások   Hozzászólások   Partnereink

Rovatok:
Megújuló energiaforrások
Napenergia
Napelem
Napkollektor
Szélenergia
Biomassza
Hőszivattyú
Geotermikus energia
Vízenergia
Környezetbarát technológiák
Energiatudatos építészet
Energiatakarékosság
Energiapolitika
Klímaváltozás
Pályázatok
Oktatás
Jogszabályok
Egyéb
Legnépszerűbb cikkek
Támogatóink:


A Hőszivattyú rovat támogatója

A Napelem rovat támogatója

A Napenergia rovat támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Zöldtech magazin támogatója

A Zöldtech magazin támogatója
Partnereink >>>
Tudta-e, hogy ... ?
... Magyarország területére egy év alatt 400-szor több napenergia érkezik, mint az ország teljes éves energiafelhasználása.
Figyelmébe ajánljuk
Hugh Piggott:
A szélturbina készítés kézikönyve
Téma: házi szélerőmű építés
Egyéb

Családi házhoz is gázmotor
Magyar Hírlap * 2004.05.28 * Szerző: Németh Géza
32 hozzászólás
Magyarország
Ez a cikk több mint 7 évvel ezelőtt jelent meg, ezért lehetséges, hogy elavult információkat tartalmaz.

A közelmúltban megrendezett Industria kiállításon a legnagyobb meglepetés a családi ház energiaellátását biztosító gázmotoros mini erőmű volt.

H i r d e t é s

"A gázmotorok olyan kombinált erőművek, amelyek villamos és hőenergiát egyaránt termelnek. Ez ugyan így van a nagy erőművekben is, de amíg ott a hő nagyobb részét kiengedik a szabadba, addig itt ezzel fűtik a lakást. Legyen szó bármilyen erőműről, a befektetett energia durván harmada alakul villanyárammá, 60 százaléka lesz hőenergia, míg egytizede elvész. Az igazsághoz tartozik, hogy a nagy erőműveknél az egyharmados elektromos hatásfok sem igaz, mivel a távvezetékeknek is vannak veszteségeik."

Teljes cikk >>>

A szerkesztő megjegyzése: Habár a gázmotoros mini erőművek nem megújuló energiaforrással működnek, ez a cikk azért került be mégis a Zöldtech magazinba, hogy megmutassa, a fosszilis tüzelőanyagok felhasználása során is lehet intelligensebb, így kevésbé környezetszennyező megoldást választani. Az ilyen és hasonló technológiák a megújuló energiaforrásokra alapozott gazdaságba való átmenet évtizedei alatt segíthetnek csökkenteni a környezet terhelését.

Navigáció:

Mit szól hozzá?
Hozzászólása itt, a cikk alatt fog megjelenni. Kérjük, ne használjon közízlést sértő kifejezéseket. Nem megengedett a reklámcélú hozzászólás, valamint egy hozzászólás bemásolása egyszerre több cikkhez.
 
Név:
 
A hozzászólás szövege:

Hozzászólások:
(A hozzászólások tartalmáért a Zöldtech magazin szerkesztősége nem vállal felelősséget.)
Hozzászólások listázása időben növekvő sorrendben.

bocsga
2007.11.28, 20:07
bocsga@chello.hu

szerena101@gmail.com
2007.11.28, 19:09
bocsga érdekelne a privát címed!
Pákó hozzászólásához csak annyit, hogy a pellet nem a kereslet miatt drága alapból, hanem, mert igen költséges az előállítása, és maga a technológiai háttér!

bocsga
2007.11.28, 17:47
Vagy erről? http://www.youtube.com/watch?v=KyNNIDAp5dM
Video - New Zealander's 'Enriched Water' as fuel to power Motorcycle

bocsga
2007.11.28, 17:43
Fábián József Gépészmérnök-től kérdezem mi a véleménye erről? http://www.youtube.com/watch?v=lgXiEE6_Nqw
Video - Fuelless DIY Cavitation heater from waterpump

közöségi
2007.11.04, 22:54
Enegm az zavar, hogy mindenki egyedi, mini megoldásokról dumál. Nagy, ipari rendszerek kellenk.

Radír
2007.10.06, 04:32
Nekem megy egy gázmotor. Nem is zajos, és nem hétmilla volt csak kettő.Szerelni meg nem kell. Önálló egység, csak csatlakoztatni a házra. Ha nem kell a melegvíz, akkor a saját hűtőrendszerén keresztűl megoldja.

Pákó
2007.09.28, 09:32
A Szakmérnök úr, aki valamilyen okból elkötelezett, említette, hogy a gázmotor csak úri passzió. Jelentem az ott említet napkollektor és biomasszatüzelés is úri passzió. Sőt valamennyi megújuló bio mio is csak a gyártóknak eredményes, a többieknek úri passzió. Vagy beruházásában, vagy költségeiben vagy a kényelmi fokában nem kielégítő, de egyesek szeretik. De mindenki oda szórja a SAJÁT pénzét, ahova akarja. Sajnos a politikusok a mi pénzünket szórják. Az állami támogatást nem Gyurcsány Ferenc magánvagyonából adják. A támogatás végül annak zsebébe vándorol, aki a legügyesebb. A 30 %-ban támogatott ablak 30%-kal a 15%-kel támogatott balak 15 %-kal lesz hirtelen drágább. A pellet azért lett hirtelen drága, mert már elég vásárló van, beugrottak a nagy hírverésnek, és „környezettudatosságból” a kazánt megvették, most kényszerpályán vannak, futnak a pénzük után.

szerena101@gmail.com
2007.09.27, 21:22
Hát és ott mi marad ahol felégetik a gallyat? Egyébként nagyon minimális szóródással dolgozunk. Persze a klasszikus daráljuk rá a traktor után akasztott pótkocsira felállásnál valóban lehet sok a szóródás.
A támogatás nem igazán mozgat semmit! A kereslet-kínálat az igen! Nézze meg a lakáshiteleket! Egy síma jelzálog hitel kedvezőbb is lehet mint a támogatott lakáshitel. Mennyivel? Szinte pontosan a támogatás mértékével! Sosem oda kerül a támogatás ahol igazán ki tudná fejteni jótékony hatását.

Zsenya
2007.09.27, 20:54
kedves szerena, a vitatott tézis úgy szólt, hogy "az aprítékon még nincs támogatás". Ha Ön azt mondja, hogy Önnek semmi nem jut az erőművek támogatásából, azt én kénytelen vagyok elhinni.

Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az apríték piaci árára ez a megtámogatott felvevőpiac jótékony hatással van. Mármint, az aprítók számára kedvező.

Az aprítógép után a tarra vágott erdő puszta talaja maradt, a földből meredező tönkökkel, amelyek vékonyan be voltak hintve az elhullajtott aprítékkal. Nem volt vidám látvány.

szerena101@gmail.com
2007.09.27, 13:46
Kedves Zsenya!
Sok fogalma nincs az aprításról! Az erőművek támogatásából nekem semmi sem jut! Az aprítógépek pont azóta, és annyival drágábbak mióta lehet rájuk pénzt találni. Tehát ez megint csak nem nálam marad!
Mit is látott, mi maradt az aprító után pontosan?
És a faaprításnál kérem, hogy ne mindjárt mindenki az erőműveket emlegesse!!! De aki letagadja a piac farkastörvényeit az hazudik a legjobban.
Amit emlegetek aprítani való potenciált, azzal rengeteg iskolát, óvodát, szoc.otthont, konyhát el lehetne látni, ahol földgázzal tüzelnek. És itt jön Zuba Úr mondata a fizetésről, ami így is -úgy is annyi. Akkor meg csak pörögjön a gázóra, majd elmegyünk tüntetni, ha nem lesz meleg a tantermekben!

Zuba János zubajanos@gmail.com
2007.09.27, 09:27
Kedves erbe!
Lassan lesz egy éve, hogy leírtam:
A Közutkezelő Kht.-ok A telephelyi teljes energiaigényüket fedezhetnék az illetékességi területük biomasszájából.
Egy Hibrid Törpeerőmű (HTE)rendszerű energiaátalakító szet kell csak hozzá.
Meg a szisztematikus begyüjtés, előfeldolgozás.
Idejükből kitelik, a technika zöme rendelkezésre áll.
Csak egy-két flúgos ember kell, aki felteszi magában, hogy ez meg legyen csinálva.
Csak az alapprobléma az ilyen állami szférás havifixes hozzáállás:
Így is, úgy is annyi a fozetés, vergődjön vele, akinek két anyukája van...

erbe
2007.09.27, 09:03
"mi marad egy ilyen aprítógép után az erdő helyén."
Én viszont azt is láttam, a közútkezelő aprítógépe az út szélén kivágott bozótot bedarálva visszaszórta az árokpartra.
Idén tavasszal kb. 2 hektár területen vasút-közút közötti sávot takarítva a 10 cm-nél vékonyabb fákat, koronákat hatalmas máglyákban helyben elégették.
Ez jobb?

Zsenya
2007.09.26, 21:28
szerena,

az aprítékon is van támogatás.

Ha aprítógépet lehet pályázaton nyerni, meg a fatüzelésre átállított hőerőművek által termelt energiát az állam kötelező jelleggel, fix áron átveszi, akkor ez nyilván javítja az aprítósok versenyképességét.

Hogy ez mennyire környezetbarát tevékenység, megítélés kérdése. Szerintem nem az. Én ugyanis láttam a saját szememmel, mi marad egy ilyen aprítógép után az erdő helyén.

szerena101@gmail.com
2007.09.24, 11:47
Én nem gondolom, hogy jövőre ez az olló félig becsukódik, de szerintem még 5 év múlva sem. Ha igen akkor nem az elektromos áram lesz olcsóbb, hanem a gáz lesz drágább. Na most: ha gázzal is közel annyiba kerül majd fűteni, mint árammal, akkor lesz nagy keletje az aprítékégetőknek. És ezeknek a költsége töredéke a hőszivattyúénak. Kivitelezése pedig nem igényel nagyobb szakértelmet, mint a vegyestüzelésű központi fűtésé.
Jelen pillanatban aprítékkal akár 100.000 ft alatt is ki lehet fűteni 100 m2-t! És aprítékot ennyiért is lehet termelni, ha pedig a gáz még többe kerül , akkor bőven lesz tartalék, hogy versenyképes legyen! Ja, az aprítékon még nincs támogatás, elentétben a gázzal, árammal! A környezet megóvása címletű bankjegyekkel pedig egyenlőre nem tudok semmit vásárolni, bármennyire is fájó ez a felismerés! Tessék csak kipróbálni...

erbe
2007.09.24, 11:21
Jaj de jó, hogy jelentkezett itt még egy hozzáértő.
Tessék talán megmagyarázni Komlós Ferencnek és Zuba úrnak is a piaci törvényszerűségeket!

Fábián József gépészmérnök
2007.09.24, 11:12
Tisztelt látogató OLvasó!
A remek kérdések és remek okfejtések között érdemes a jövőbe tekintve azt is megvizsgálni, hogy az energiahordozók árai hogy alakulnak a jövőre nézve. Az áram és gáz árolló zárulni látszik, s fog is. Ami azt jelenti, hogy a kb 3 szoros villanyáram ár, csökkenni fog a gázhoz képest, legalább is a háztartási felhasználóknak. Az energia jobb felhasználása természetesen eredményezi az olcsóbb üzemvitelt, de nem szabad megfeletkezni a nagyságrendekről. Tények: egy 100m2 épület évente gázzal fűtve 190.000 Ft, míg villannyal 605.000Ft. A legjobb hatásfokú hőszivattyú 1kw bevitt áramra 4kw fűtési eregiát ad, tehát 605.000Ft negyedét kell fizetni, ami 151.200Ft évente. Az éves megtakarítás 40ezer forint. A hőszivattyús beruházás átlagosan ötször drágább a gázberuházásnak. Itt mindenkinek magának kell eldöntenie, mi mennyit ér meg neki. De a véleményem az, hogy a környezet megóvása sokkal nyomósabb érv a hőszivattyús megoldások fűtésre való használatában, mint az üzemviteli költségek megtakarítása.
Üdvözlök mindenkit Fábián József 30/9333-060

Zuba János zubajanos@gmail.com
2007.05.14, 00:49
http://www.ozonline.hu/

Zuba János zubajanos@gmail.com
2007.05.14, 00:48
Biztos van jobb, mint egy szóló gázmotor.
nem tudom sp mire gondolt, nekem ez tűnik jónak:

www.ozonline.hu

sp
2007.05.13, 21:05
Gázmotor nagyszerú megoldás bizonyos tekintetben,de van jobb, éppúgy mintha ha krumplit főz az ember és rá tesz egy fedőt. Ez jó megoldás,de a kukta még jobb. A hatásfokról annyit, hogy lehet rajta javítani, hogy elérjünk egy erőművekhez hasonló hatásfokot, csak nem mindegy milyen áron, mert akkor már akár gázturbinát is vehetünk kb 10%-kal nagyobb hatásfokkal. A gyártok pedig a legtöbb estben csak úgy válalnak garanciát, ha 24h alatt csak egy úraindítás történik. Mellesleg a hálózat stabilátsa is csőkken, mennél több ilyen csiki-csuki termelőegység lesz.

ttr
2007.01.23, 11:49
A gázmotor nem való a szobába a kandalló vagy cserépkályha helyére :). Egyáltalán nem muszály a házban lennie, kéményadó is megtakarítható vele.

Névtelen olvasó
2007.01.23, 11:45
Ez a gépkocsi motor nem rossz ötlet, és háztartási célokra teljesítmény tekintetében is akkora, hogy nem is kellene folyamatosan üzemelnie, illetve folyamatos üzemben több háztartást is elláthatna. Mondjuk a villamos energia tárolása kicsit hatékonytalan, ha nem folyamatos üzemről van szó...

gkvezü
2006.07.24, 13:58
Nemértem!Itt 1esek ugy álítják be mintha csak kipufógo nélkük lehetne üzemeltettni egy 4ütem vizhüt motort (eltemetjük a halottat születése elött?).Akkor miről veszem le a KB800-2400,c"kipuffogó gáz melegét? Természetesen megfelelő tisztitható hangtómpíto használatával.
Kedves SZakmérnök és névtelen olvasók önök biztós a másik oldalon állnak mert elfogadható magyarázatott nem adtak.
Természetessen fütési időszakban fizetődik ki mivel a fütésre felhasznált gázt mindenféleképp felhasználjuk.
A7,000,000.töredéke 500,000.ezer a beruházás.A GK nál max1mm lemez és némi alváz védö meg szönyeg választ ell a mótor és kipuffogó tól.

Névtelen olvasó
2006.07.17, 08:56
A gépkocsik motorjai is elviselhetettlen zajjal járnak kipufogó nélkül.

Fati 1948@free
2006.07.13, 14:28
Tisztelt Úrak!
Kb a cikk megjelenése elött 2-3héttel (sajnos már töröltem) volt egy hozzászólásom:Hazánkban rengeteg gépkocsi van aminek a kasznija elrothadt,de motorja jó álapotu amit használni lehet áramfejlesztő meghajtására leveszem a motor hőjét a kipufogo hőt és a megtermelt áramot tetszés szerint felhasználom vagy hálózatba táplálva eladom ha van rá lehetőség ha nincs melegvíz formájában tárolom például éjszakára.Az elégetett gázt mindenféleképp felhasználom de nem mindegy hány bört huzok le rolla népiessen mondva.A hozzászólásom után Zuba János úrral váltottunk néhány levelet ez ügyben

Laca
2006.05.09, 09:02
Tisztelt dr. Tóth László,
elgondolkodott valaki azon, hogy egy gázmotor kb 90-110dB(A) zaját hogyan lehet dB(A)18-20-ra csökkenteni megfizethető áron annak érdekében, hogy a lakóházban élni is lehessen?

Szakmérnök
2006.05.09, 08:43
Tisztelt dr. Tóth László!

Természetesen sok mindenben igaza van.
Mégis azt javaslom Önnek, hogy az összes információ birtokába kerülve kellene nyilatkoznia.
Bizonyára Ön is tudja, hogy ezek a rendszerek nagyon drágák, célszerüen nagy ingatlanok villamos áram és hőellátása mellett hűtési /légkondícionálási/egységgel is ki kellene egészíteni a rendszert.
Az ára átlagemberek részére ELÉRHETETLEN./ Azt hiszem mindkettőnknek is /
Azt hiszem, hogy a megújulós szakma feladata elsősorban az kell legyen, hogy minden lehetőséget kihasználni a mind szélesebb körű lehetőségeket ajánlani azok számára, akik elérhető áron építhetnek be napos vagy biomasszás energianyerési lehetőségeket. Ehhez az Állam jól felfogott érdekeit kell hozzárendelni,azaz olyan támogatási rendszert működtetni amely képes HOSSZÚ TÁVON lehetőségeket adni a gondolkodó állampolgároknak.
A folyamat nyereségét pedig visszaforgatni szükséges a nagy energiarendszerek megítélésében, működésében.
Tudom, hogy ehhez még sok minden kell, és Ön is tudja, hogy esetünkben a gázmotoros minierőmű ÚRI PASSZIÓ napjainkban. És tényleg zajos!
Elsősorban a lakótelepeken élő emberek jövőjéért aggódom, velük kapcsolatos, hogy hihetetlenül nagy feladatok állnak előttünk./ A teljesség igénye nélkül ennyit egyelőre/
Üdv.

dr. Tóth László nitro_rnd@invitel.hu
2006.05.05, 14:59
A megoldás jó. Otto és diesel üzemű gázmotor is létezik a Világon. A dieselnek jobb a hatásfoka. Nyílván vízhűtéses motort kell alkalmazni, hogy a hűtővíz hőtartalmát hasznosítani lehessen: télen fűtésre, nyáron hűtésre (légkondícionálás hőszivattyú segítségével).
A mini erőművek hatásfoka is jó tud lenni, ha jó a konstrukció. Ezek hálózatát kiépítve szükségtelenné válnak a ma mindenhová kiterjeszkedő áramellátó (magas-közép-kisfeszültségű) hálózatok fejlesztése, bővítése, fenntartása. Az új erőmű beruházások, a meglévő hálózatok fejlesztése helyett a gázmotoros mini erőmű hálózat lenne az igazán környezetbarát energia ellátás helyes iránya.
Sajnos a jelenleg monopólhelyzetben lévő hálózatok ma hatóságként viselkednek a fogyasztó felé, így ellenérdekeltek abban, hogy szerepük átfogalmazódjon.
Az állam szerepe lenne, hogy jó irányba befolyásolja az energia célú fejlesztéseket... (De sajnos ma a három nappal a kiírást követően államilag leállított "energia célú lakossági támogatások" idejét éljük.)
dr. Tóth László
kandidátus, PhD

Névtelen olvasó
2006.03.21, 11:40
En inkab csak lebeszelni tudom errol a lehetosegrol. Ha ugy nezzuk, ez egy kis blokkfitoeromu. Ha csak aramra van szukseg, pl nyaron, akkor a megtermelt ho mar elvesz, feleslegesen lett megtermelve. De a hangja egy ilyen kis gazmotornak eleg nagy lehet. En igaz csak nagyobbakat hallottam, de azok nem kertes hazba beszerelheto es elviselheto zajuak voltak.

Tehat mint lehetoseg el, de megvalositasa szerintem butasag. Ja es a gazt meg venni kell hozza, szerelni, karbantartani kell a motort. hat, nem tudom...

LeZs
2006.03.20, 16:08
Tudna valaki konkrét kivitelezőket ajánlani?

Papp
2006.01.14, 11:50
Aki látott már gázmotort az tudja milyen zajos.Szerintem nem okos dolog a házba szereli. A zajcsillapításban és akusztikában jártas emberek pedig tudják milyen a csekély zaj hatása hosszú távon.


Laca
2005.01.14, 19:32
Ha nem kell a hő, csak a delej akkor mi van? aksi is kell? A valódi hatásfokokat vizsgálta már valaki és a kicsi berendezések hatásfoka mennyivel rosszabb, mint a közüzemieké? És mikor térül meg kedves lobbista barátim?

név nélkül
2005.01.13, 23:06
Tájékoztatásul közlöm,hogy a mini gázmotoros házi "erőmű" 7 millió forint körül kezdődik!
Plusz - beépítés , adaptáció !
Bitang drága!!!

Hirdetések
Középkori szélmalmok
A Nap - a legtöbb földi energia forrása
Napelem és napkollektor
Szalmabála mint biomassza
Modern szélerőművek
Napenergiát hasznosító ház
Vizet szivattyúzó szélerőgép (AER-21, Nyír-Öko-Watt Kft.)
Fa mint biomassza

Impresszum  |  Ismertető  |  Hirdetési árak
Kérdés? Megjegyzés? Írjon: szerkeszto@zoldtech.hu vagy hívjon: 70/634-0265